Демократиялық құндылықтарды дамытудың қазақстандық үлгісі
Өткен аптада Қазақстан Республикасының Президенті Билік тармақтары арасында өкілеттіктерді қайта бөлу мәселелері жөнінде Үндеу жариялап, «Қазақстан Республикасының Конституциясына өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» ҚР заңының жобасын бүкілхалықтық талқылау туралы Президент Жарлығы шықты. Осыған орай Қазақстан Жазушылар одағында қаламгерлер қауымы бас қосып, еліміздегі тарихи маңызы зор құжатты талқылады…

Нұрлан Оразалин,
Қазақстан Жазушылар одағының төрағасы
– Қадірлі әріптестер, өздеріңізге белгілі, Қазақстан жұртшылығы үшін аса маңызды тарихи құжат жалпыхалықтық талқылауға түсіп отыр.
Қазақстан Президенті Нұрсұлтан Әбішұлы Назарбаев ел дамуының ширек ғасырлық кезеңіне қысқаша қорытынды жасай отырып, Қазақстан халқына өз Үндеуін жариялады. Онда Елбасы Ұлы Дала жұртының өзгерген ғалам кеңістігі аясында ел басқарудың жаңа үрдіс-үлгісіне өту қажеттілігі пісіп-жетілгеніне тоқталды. Иә, жиырма бес жыл ішінде Тәуелсіздік дейтін киелі де қасиетті ұғымның тамыр жайып, іргесі бекуін толық қамтамасыз еткен Президенттік басқару жүйесі осынау Еуразиялық ұлы кеңістікте жаңа тұрпатты мемлекеттің пайда болуына, өмір сүруіне, саяси, экономикалық реформалардың кең қанат жаюына толық мүмкіндік берді. Арқау болды. Ұлт абыройын көтеріп, ұлт көшбасшысының тұлғасын әлемге танытты.
Бұл – тарихи шындық.
Бұл – жеңістеріміз бен жетістіктеріміздің айқын көрінісі.
Елбасы өз Үндеуінде «өзгерген әлем реңіне» жан-жақты баға бере отырып, ғаламның бір бөлшегі ретінде Тәуелсіз Қазақстанның да өзгеруі тиіс деген жаңа концепция ұсынды. Өзгерген әлем қатарлы «біз де өзгеруіміз керек» дегенді ашып айтты.
Елбасы өз Үндеуінде билік тармақтарының міндетін нақтылай отырып, ел басқару жүйесіне үлкен өзгерістер енгізу қажеттігіне тоқталды. Жалпыхалықтық талқылауға түсіп отырған осынау ел басқарудағы өкілеттіктер бөлісі біраз әлеуметтік, экономикалық мәселелерді тікелей Үкімет пен атқарушы биліктің құзіретіне беріп, Еліміздегі Парламент билігінің күшеюін қамтамасыз етпек. Бұл, біріншіден, Үкіметтің жауапкершілігі мен іс жүргізу қабілетін күшейтсе, екіншіден, Парламенттің қадағалау функциясын жолға қойып, ел басқарудағы ролін арттыра түсерін айғақтайды.
Сайып келгенде, ел өміріне, ел басқару үрдісімізге үлкен жаңалықтар алып келетін бұл «өкілеттік өзгерістер» Конституциялық реформаны керек етеді. Ол мәселенің егжей-тегжейін жан-жақты тарата отырып, Елбасы мұндай тағдыркешті жаңа бетбұрыс шешімге келуінің салдары мен себебін де аса ұғынықты етіп, таратып айтты. Әрі-беріден соң бұл шешімді қоғамды халықтық сипатта өрістету мен демократиялық құндылықтарды ұлт топырағында дамытудың өзгеше қазақстандық үлгісі деп бағалауымыз керек.
Бұл, сөз жоқ, өрісті қадам, өркенді өзгеріс.
Қазақ Президентінің мұндай қадамға баруын еліміздің ішкі, сыртқы жағдайын ескеруімен қатар, Ұлы Дала мемлекетінің ғалам атты алып кеңістіктегі орнын сақтау мен абыройын қорғау үшін жасалған тарихи шешім деп тануға тиіспіз.
Ата Заң – мемлекетіміздің алтын қазығы, өмір сүруді қамтамасыз ететін негізгі құжатымыз.
Ендеше…
Елбасының Қазақстан халқына жариялаған Үндеуін жаңа дәуірге жаңаша қадам басқан қоғамды демократияландыру үлгісі деп айтуға толық болады.
Осы бағыттағы он жеті миллиондық Қазақстан жұртшылығының пікірін білу – парыз.
Пікірге құлақ асу, пікірді қорыту – Елбасы Жарлығымен құрылған арнаулы комиссияның міндеті.
Пікірді қорытуға үстіміздегі жылдың 26 қаңтары мен 26 ақпаны аралығындағы бір айлық мерзім беріліп отыр. Бір ай ішінде ақпарат құралдары арқылы әрбір қазақстандық өзінің Конституциялық құқын пайдаланып, пікір айтуға, ұсыныс білдіруге хақылы. Айтылған ұсыныс-пікірлер құжат түрінде қатталып, үстіміздегі жылдың алғашқы төрт-бес айы көлемінде республика Парламентінің талқысына түспек.
Сонымен…
Пәрменді саяси билік Президент қолында болатын жаңа Қазақстан Үкіметінің іскерлік қабілетін арттырып, жауапкершілігін күшейту үшін, Парламент билігінің ролін нығайтып, тиісті дәрежеде Үкімет пен атқару орындарына талап қойып, жұмыстарын қадағалау үшін құжат жүзінде, Конституциялық нормалармен реттеліп отыратын кезең келді.
Міне…
Уақыт пен замана талабынан, ғаламдық өзгерістер үдерісінен туындаған өмір, қоғам ақиқаты осы!
Президент Үндеуі мен шешімі төркінінде жатқан қоғамды демократияландыру принципі ыждаһатты талқылауды, салиқалы халықтық пікір білдіруді керек етеді.
Біз – бүгінгі қаламгерлер қауымының, кеңейтілген секретариатына жиналған алқалы топ Президент Үндеуіне пікір білдіру үшін бас қосып отырмыз!
Жиынды ашық деп жариялауға рұқсат етіңіздер!
Шериаздан Елеукенов:
– Ардақты ағайын, Елбасы Үндеуінің мән-мазмұнын төраға айтып өтті. Осы ширек ғасырда Қазақстан әлем таныған елге айналды. Бір ғана Астананың өзі неге тұрады?! Баяғы заманда шетелге шығып, «Қазақпын» десең ешкім білмейтін. «Жамбыл елі ме?», – деп сұрайтын. Біріккен Ұлттар Ұйымына тұрақты мүше болдық. Елбасының мемлекеттің басқару жүйесін жаңа тұрпатта өзгерту керек дегені дұрыс. Мемлекеттік басқару жүйесін өзгерту кезінде біз өз орнымызды нақтылауымыз керек. Үндеуді қолдаймыз, қолдай отырып, рухани кеңістігіміздің де жоқ-жітігін түгендеуіміз керек. Мәселен, бұрынғы баспа ісін атқаратын жауапты органның қайта құрылғаны абзал болар еді. Меніңше, баспа ісінің бір жүйеге келуі үшін қоғамдық пікір туғызып, оны парламенттің, үкіметтің құлағына жеткізу қажет. Сенатта Жазушылар одағының төрағасы отырған кезде бұл мәселе оңайырақ шешілетін еді…
Қалай да баспа ісімен айналысатын арнайы орган болуы керек. Оны айтудағы себеп – жазушылардың мұң-мұқтажы, қаламақы мәселесі. Мен 15 жыл баспа комитетінде қызмет еттім. Біраз мәселені білем, қазіргі Қазақстанның жағдайында көп тиражды, арзан бағалы кітап шығаруға болады. Соны дәлелдеп, үлкен мақала дайындап қойдым. Егер ол мақала шықса, сіздер де пікірлеріңізді айтыңыздар. Не істеу керек? Қалай істеу керек? Мәселені шешу үшін ең алдымен арнайы құрылым құрып, оған баспа ісін жетік меңгерген адамдарды жұмысқа алу керек.
Марал Ысқақбай:
– Кеңес заманын көрген жігіттердің көпшілігі сол кезеңде қаламақының көп болғанын жиі айтады. Ол заманда қаламгерлердің ақшалы болғаны рас, алайда оны үкімет берген жоқ. Қаламақыны жазушыға баспа беретін, баспагерлер қаламақы беру үшін тиражды көбейтудің жолын іздейтін. Шығармалар пайда әкелу үшін жүйелі түрде жүзеге асатын жоба жасалуы керек.
Елбасы айтқан өзгерісті қолдау дегеніміз – үкіметке берілетін құрылымдардың жүйесін дұрыстап құру деген сөз. Үкіметтің құрамында осы айтылған мәселелерді шешетін орган болуы керек. Тендерді бетке алып 2000 данамен кітап шығара беру тиімсіз. Әр тендерге бөлінген ақшаның барлығын бір жерге жинап, ең таңдаулы 10 кітапты 100 000 данадан шығарса, өзін-өзі ақтайды.Президенттің билік тармақтары арасындағы өкілеттіктерді бөлу туралы Үндеуін құптаймыз. Елбасы айтып жүрген ұсыныстар дұрыс, енді оның жүзеге асуын қамтамасыз ету керек.
Сұлтанәлі Балғабаев:
– «Ақша жоқ, қаламақы жоқ» деп жылай беретінімізге өзімізден басқа ешкімкінәлі емес. Президенттің Үндеуі жазушылардың қандай мәселесін шешеді дегенге басты назар аударайық.
Менің ұсынысым: билік тармақтары арасында өкілеттіліктің кей бөлігі үкіметке берілгенінің, меніңше бізге тиімді екі тұсы бар. Үкімет енді өзі бағдарламалар жасап, оның жүзеге асуына өзі тікелей араласа бастайды. Біз бұдан бұрын әдебиетті дамытудың бағдарламасын жасап, үкіметке жолдағанбыз, бірақ өтпей қалған. Ал қазіргі жағдайда біз осындайбағдарламаны қайта жасап ұсынуымызға болады. Мәдениет министрлігіне спорт пен туризмді қосты. Мен Мәдениет министрлігін жеке құруды ұсынамын. Қазіргі Мәдениет министрлігі тек кино саласымен айналысады. Киноның өз заңы бар. Мәдениет министрлігіне әдебиеттің дамуына ықпал ету міндетін жүктеп берсек, осында айтылған көп мәселе шешіледі.
Енді бір өкілеттік Парламентке беріледі дейді. Өздеріңіз білесіздер, Кеңес үкіметі тұсында Жазушылар одағының бірінші хатшысы Мәскеуде депутат, екінші хатшысы республика көлемінде депутат болатын. Ал бүгінгі таңда Сенатта да, Мәжілісте де әдебиеттің сөзін сөйлейтін адамымыз жоқ. Сондықтан өз ұсынысымызды дұрыстап жұптап, барлық жағдайды ескеріп, Парламентке жеткізейік.
Аманхан Әлім:
– Үндеу жарияланған күні оқып шықтым. Президенттік басқарудың белгілі бір бөлігін үкімет пен парламентке бөліп беру заңдылық. Үкіметке биліктің белгілі бір бөлігі берілер болса, енді сөзімізді, бағдарламалар мен ұсыныстарымызды үкіметке тіке айтамыз. Енді біз парламентке, үкіметке сауатты бағдарлама, нақты ұсыныс жасауымыз керек. Бұл қадам таза демократиялық қадам. О бастан классикалық екі сұрақ бар: «Кім кінәлі?» және «Қайтпек керек?». Біз қазір «кім кінәлі?» деп бір-бірімізді түрткілей берсек ештеңе өнбейді, қазір «не істеу керек?» деген сұраққа бірігіп жауап іздеуіміз қажет. Ауызбіршілікті болып, өзімізді сыйлата білсек қана нәтижеге қол жеткізетін боламыз.
Шөмішбай Сариев:
– Билік тармақтарын үкімет пен парламентке бөліп беру, демократияландыру процесін жеделдету өте ауқымды процесс. Кеңес өкіметіне 60 жыл толғанда Сібір орманынан бір қауым ел табылған екен, ол ел патшалық Ресейдің құлап, социалистік мемлекеттің орнағанын білмеген көрінеді. Біз қазір капитализм формациясында өмір сүріп жатырмыз, өкінішке қарай оны түсінгісі келмейтін адамдар арамызда бар. Капитализм деген – жекеменшік. Дегенмен, билік тармақтарының бөлінуін пайдалана отырып, біз жазушылардың ролін арттыруды қолға алуымыз керек.
Сәбит Досанов:
– Мен Үндеуді толық оқыдым. Ондағы екі нәрсеге назар аудару керек. Белгілі бір өкілеттіктер үкімет пен парламентке берілді. Ал, сол үкіметтің, парламенттің сапасы қандай? Парламент пен үкіметтің құрамында бірыңғай жастар немесе бірыңғай кәрілер емес, екі арасын теңшеп, білімді адамдарды таңдап, халық таразысына салған жөн. Үкімет пен парламенттің құрамына қаламгерлердің өкілін өткізуіміз керек деген өте дұрыс.
Сейфолла Оспан:
– 25 жыл ішінде Қазақстанды әлемге таныту процесі ойдағыдай өтті. Оң-солымызды таныдық, жыладық та, күлдік те бірақ осының бәрі бір қалыпқа келе жатқан кезде тынысымызды тарылтпас үшін ақырындап үкіметке, парламентке өкілеттікті бөлу шарасына ойыстық. Президенттік жүйенің басқаруымен еліміз осы күнге жетті және ол үлгі өзін-өзі толық ақтады. Жетістік аз емес. Қоғам бірте-бірте дамиды. Ал қазіргі қолға алынған өзгеріс, меніңше, болашақты нықтаудың басы.
Светлана Ананьева:
– Біз көптеген пікірлер мен ұсыныстарды тыңдап отырмыз. Бүгінгі жиында кітап тарату ісі мен қаламақы мәселесі туралы өткір пікірлер айтылды. Бұл мәселе Қазақстанда ғана емес, бүкіл әлемде қордаланып тұр. Мен М.Әуезов атындағы Әдебиет және өнер институтының өкілі ретінде, Қазақстан Жазушылар одағының орыс әдебиеті кеңесінің мүшесі ретінде Елбасының Үндеуіне қолдау білдіремін. Қазақстанның дамыған 30 елдің қатарына кіруі үшін көптеген игі істер атқарылды. Астанада өткен Сирия дағдарысын бейбіт реттеу жөніндегі келіссөзді алсақ, оны Қазақстан әлемдік саясатта өз орнын қалыптастыра бастағанының дәлелі деуге болады. Елбасы Үндеуі – еліміздің демократиялық жолмен дамуына жасалған қадамның ең ірісі.
Ахметжан Ашири:
– Үндеуді бастан-аяқ мұқият оқыдым. Бағытдұрыс. Президенттің басқаруында Қауіпсіздік Комитеті, қорғаныс, Конституцияны қорғау, сыртқы саясат бойынша өкілеттілік қалады екен. Қалғаны парламент пен үкіметке беріледі. Конституция біздің негізгі құжатымыз, сол құжаттың әр бабы, әр тармағы халыққа қызмет ететіндей жағдай жасауымыз керек.
Смағұл Елубай:
– 25 жыл бойы президенттік басқару жүйесінде өмір сүрдік. Менің ойымша, бұл жүйені ішімізде де, сыртымызда да әр түрлі қабылдағандар болды. Соған қарамастан, тыныштығымыз шайқалмай, аман-есен осы күнге жетсек, жәй емес, әлемге танылған ел болып жетсек Құдайға шүкіршілік етейік. Осы береке-бірлігіміз президенттік басқару жүйесі кезінде қалыптасты. Ал халық билігі әлемдік тәжірибеде бар. Бұл реформа әбден пісіп жетілген уағында қолға алынды деп санаймын. Бұл өзгерісті қолдаймыз.
Осы жерде бір мәселе туындайды. Ендігі тағдырымызды халық сайлаған депутаттар шешеді. Сол Парламентке біздің көңіліміз тола ма? Меніңше, соңғы 25 жыл ішінде Қазақстанның мемлекеттік тілінде бір ғана заң қабылдаған парламентке халқымыздың негізгі бөлігінің, яғни қазақтың көңілі толған емес. Бұл – шындық! Бұл сонда қай елдің парламенті? Парламенттің сапасы өзгермей, халқымыздың, елдің 70 пайызын құрап отырған қазақ халқының мұң-қайғысын шеше алмайыз. Мемлекеттік тіл туралы проблеманы баспасөз күн сайын жазып, халық аузы талмай айтып келеді. Осыны 25 жыл бойы тыңдамаған Парламент қалай халықтық парламент бола алады? Егер естіген болса, неге заңдарды қазақ тілінде қабылдамайды? Егер шамасы келмесе, шамасы келетін адамдарға беру керек. Парламент пен үкіметте әдебиет пен мәдениеттің сөзін сөйлейтін, халықтың көңіл-күйін жеткізе білетін өнер адамдары қалмады. Жазушылар одағының төрағасын неге кетірдік? Қаламгерлер мен өнер адамдары мандатсыз депутаттар емес пе? Бұл – ойланатын мәселе.Енді міне реформа басталған екен, мемлекетті құрушы халық қазақ халқының мұң-мұқтажын одан әрі жәй ғана естіп отыру ыңғайсыз деп ойлаймын. Мемлекеттік негізгі құрылымдар халықтың ой-пікірімен санасуды бастау керек.
Любовь Шашкова:
– Президенттің Үндеуін қолдау мен талқылау мәселесі мемлекеттікті нығайту мен қоғамдық қатынастарды реттеуге бағытталуы тиіс. Ең бастысы, ашық, азаматтық қоғам құруға барар жолды айқындап береді. Демократиялық қоғам, ашық қоғам, азаматтық қоғам мұның барлығы біз үшін – оқырмандар қоғамы. Ол қоғамда кітаптың оқылғаны біздің жетістігіміз болар еді. Ел тәуелсіздігі жазуға бұрын болмаған еркін мүмкіндікті берді. Алайда, біз қандай жақсы кітап жазсақ та, қандай жақсы тақырып қозғасақ та, ол оқырманға жетпей жатыр. Сондықтан біз қандай күйде болсақ та, біз оқырманға қарай жүріп, ол оқырманды өзімізге жақындатуымыз керек.
Исраил Сапарбай:
– Кейінгі жылдары көп жазушынының «кім үшін жазып жүрмін?» деген ой жетегінде жүргені рас. Бірақ, халықтың оқитынын ойлағанда, көңілің орнына түседі.
Біз Үндеуді оқыдық, таныстық бірақ әлі қорытқан жоқпыз. Ең алдымен парламентті қайта жасақтау туралы ұсыныс айтқанымыз жөн болар. Қазақ тілін, қазақтың руханиятын, тарихын жақсы білетін парламент жасақтаған абзал. Жазушылар одағының беделі тек халықтың алдында ғана емес, биліктің алдында да көтерілуі тиіс. Егер шынымен осы талқылауға үн қосамыз десек, өзіміздің «Қазақ әдебиеті» газетінің бетінде ұсыныс-тілектерімізді айтайық. Үн қосайық.
Жақау Дәуренбеков:
– Үндеуді барлығыңыз оқыдыңыздар. Заманның дидары жаңғыру керек. Жаңғыру деген не? Ол дегеніңіз – кадрдың сапасын жақсарту. Кадр жаңармай, өзгеріс болмайды. Қаламгерлер ең алдымен өз мәселемізді, яғни қаламақы мәселесін айтамыз. Қаламақыны үкіметтен бөлу туралы мәселесінде төрағамыз бар күшін салып жүріп, шешілу қарсаңына алып келді. Оған тәубе деуіміз керек. Кезінде баспа арқылы миллион түсіп тұрған себебі кеңес заманында мыңдағанкітап дүкені болды. Содан тапсырыс үздіксіз келетін. Оны қадағалап, жүзеге асырып отыратын мемлекеттік құрылым болды. Бұл жүйе қайтып оралуы үшін оны жүзеге асыратын министрлік болуы керек. Парламент мәселесін айтқанда жазушылардың өкілі ол мінберде отыру керек дейсіздер. Өкіліміз болды ғой, оны өзіміз арыз жазып жүріп түсірдік. Сол адамдарға біреуіміз, «сен осы не істеп жүрсің?» деп айта алмадық, адалдығымыз жеткен жоқ. Ал енді келіп «парламентте жазушылардың бір өкілі отыруы керек» дегенді айтамыз. Қаламақы мәселесінде де, кітап шығару мәселесінде де біз біржақты кете береміз. Ал мына Үндеуді қолдаймыз десек, өзіміз таза болуымыз керек. Қоғам мүшелерінің қаламгерді құрметтеуі үшін қаламгерлер жайлы неше түрлі сөз айтылмауытиіс. Өзара қырқысқан даусымыз ел құлағына жетпеуі керек. Ел бәрін көріп-біліп отыр. Сондықтан өз арамызда рухани тазару, адами тазару болсын. Ең бірінші – бір-бірімізді күстәналамай, өзімізді сыйлата білуіміз қажет. Үндеуді қолдаймыз. Бұл сәтімен уақыт туындатып отырған қажеттілік. Президент жаңа кезеңге аяқ басқалы отыр. Осыдан кейін біздің министрлікке кітап шығару саласына таза адамдар келеді ғой деп ойлаймын.
Нұрдәулет Ақыш:
– Бұдан бұрын Президент өз сөзінде «әзірше Президенттік басқару жүйесі болады, уақыт өте келе өкілеттіктер құқықтық жолмен реттеледі» деп айтқан болатын. Ақырындап сол сөзі орындалып келеді. Енді министрлер мен әкімдерді Премьер-Министр өзі бекітеді. Кадр сапасының моральдық жағын ескеру керек, сол себепті, мен кадр мәселесін екшеу Президенттің өз құзырында қалса деген ұсыныс айтамын. Халыққа қызмет көрсету орталықтарының қызметімен осында отырған барлығыңыз бетпе-бет келіп көрдіңіздер. Қазір үкімет электронды жұмыс істеу жүйесіне көшті. Алайда, соңғы кезедері халыққа қызмет көрсету орталықтарындағы, банктер мен пошта қызметкерлері мемлекеттік тілде сөйлемейтін болды. Осы мәселені біз қалай да үкіметке жеткізуіміз керек.
Қасымхан Бегманов:
– 1995 жылы Ата заң қабылданғанда барлық заң бірден қабылданған жоқ, бірте-бірте қабылданды. Сол кезеңдерде Президент жалғыз өзі бір жылдың ішінде 136 Жарлыққа қол қоған екен. Бұл – бүкіл жауапкершілікті өз мойнына алды деген сөз. Сондықтан реформаны халық талқысына ұсыну – ұтымды шешім. Мемлекетшіл ұрпақ тәрбиелеу мәселесіне біз – жазушылар қауымы аса жауаптымыз. Біздің қоғамда қазақ баспасөзінің ролін көтеру (қазір қазақ баспасөзі жабылып жатыр, тираж азайып кетті) мәселесі әлі де шешілмей келеді. Қазақ тілді баспасөз ауылдық жерлерге жетпей жатыр.Осы түйінді шешсек, мемлекетшіл ұрпақ өсіру проблемасы да шешіледі деп ойлаймын.
Нұрлан Оразалин
ҚОРЫТЫНДЫ СӨЗ
«Тоқсан ауыз сөздің тобықтай түйінін» айтар болсақ, кеңейтілген секретариатқа жиналған жетпіске тарта қаламгер-әріптестеріміздің пікірі Елбасы шешімін қолдауға сайып отыр.
Жиын барысында берілген бағамен қатар, бірер тілек-пікірлер де айтылды.
Атап айтқанда…
Біріншіден, Конституциялық өзгерістердің тұсында мемлекеттік тілдің мәртебесін бекіте түсер нормалар күшейтілсе;
Екінші, биліктің жоғарғы тармағына (Үкімет пен Парламентке) мемлекеттік тілде сөйлеу, жиындар жүргізу мәселесі заң жүзінде жүктелсе;
Үшінші, Мәдениет министрлігін жеке министрлік ету мәселесі қарастырылса;
Төртінші, Парламент пен Үкімет құрамы жасақталар кезде құрамына рухани кеңістігіміздің бары мен жоғын айта білер әдебиет, өнер, ғылымның көрнекті тұлғалары енгізілсе;
Бесінші, кітап саудасы мен оқырман ынтасын күшейтер құрылымдар құрылып, халыққа кеңінен таратылар, ұлт пен ұрпақ санасына ықпал етер деген ұсыныстар айтылды.
Осы орайда, Президентіміз тарапынан берілген бір айлық мерзімді пайдалана отырып, осы айтылған тілектер негізінде жүйелі ұсыныс (қолдау) хатын әзірлеп, Комиссия назарына ұсынғанымыз жөн болар деп ойлаймыз!
Жиын барысында қаламақы мәселесі көп қозғалды. Рас, жазушының еңбегі өтеулі болу керек. Мен бұл бағыттағы құжаттарды әзірлеу барысындағы жанкешті күресті бұл арада сіздерге таратып жатпайын. Қаламақы мәселесі тиісті орындардың барлық талқылауларынан өтіп, өзінің шешілу қарсаңында, бұл дұрыс шешілу керек. Бәріміз де сол үміттеміз.
Әзірлеген Н.ДҮТБАЕВА.