Ерлан ҚАРИН,
«QAZAQSTAN» РТРК» АҚ Басқарма төрағасы
– Рейтинг – шартты ұғым. Десе де бәсекенің қатал талабына ілесу үшін дәл осы рейтингке көп телеарна байланып қалды. Сіз ҚР Ақпарат және коммуникациялар министрлігі жанындағы қоғамдық кеңес отырысында рейтингті өлшеудің басқа да баламалы жолдарын қолдану керек деген пікір айттыңыз. Рейтингті өлшеудің балама жолы көрерменді көбейтуге қаншалықты ықпал етеді деп ойлайсыз?
– Рейтингсіз телеарналардың дамуы мүмкін емес, ол кері байланыстың бір түрі. Телеарналар өз өнімінің қаншалықты қолдауға ие болғанын рейтинг арқылы біледі. Соған байланысты әр арна өз стратегиясын жасайды. Телеарна – қоғамдағы нарықтық-экономикалық байланыстардың бір бөлігі. Жарнама берушілер өз өнімін рейтинг көп жинаған телеарна арқылы насихаттауға мүдделі. сондықтан да телеарналар өз көрерменінің санын жарнама берушілерге көрсетіп отыруы керек. Рейтингті яғни кері байланысты дұрыс пайдалану бір басқа, рейтингті көтереміз деп жеңіл дүниелердің соңынан кету бір басқа. Қазір біздің елімізде рейтинг қуалау әдеті белең алды. Оның айқын көрнісін еліміздің телеарналарынан көруге болады. олар қазір өте арзан, сапасыз телесериалдарды жөн-жосықсыз көрсетіп жүр. Үнді сериалдары шетелдік өнімнің ішіндегі ең арзаны және олардың эпизодтары көп, 300-500 серияға дейін созылады. Біздің арналар осы елдің өнімдерін қатар-қатар эфирден үздіксіз беріп, көрерменді жіпсіз байлап отыр. Әрине, сериал да теленарықтың бір бөлшегі, біз оны көрсетуден түбегейлі бас тарта алмаймыз. Бірақ әлемде мағыналы, сапасы жоғары сериалдар да бар емес пе?! Мәселен, Америка, Жапония, Ұлыбритания, Корея елдерінің сериалдары. Бірақ, біздің телеарналар көрерменнің талғамын төмендетіп алатынын ойламай, арзан дүниеге жүгіреді.
Рейтинг қуалаудың бір көрінісі ретінде тікелей эфирде әйелдер мәселесін көтеріп жүрген бір бағдарламаны айтуға болады. Кино емес, сериал емес бағдарламаға қатысушылардың эфирде отырып бір-бірінің шашын жұлып, микрофонды бірінің қолынан бірі тартып алып жатқаны қандай этикаға жатады? Мұны көрген көрермен шаш жұлу мен бет жыртысуды үйреншікті жағдай ретінде қабылдап кетеді ғой… Бұл ойымды сол арна жетекшісіне де айтқанмын. Өз басым мұндай дүниені өзім басқарып отырған арнадан көрсетуге қарсымын. Бұл – қоғамның талғамын құлдырату, өрескел әдеттерді қалыпты нәрсе деп қабылдауға итермелеу. Әрине, тұрмыстық кикілжіңнің кейіпкерін эфирге шақырып алып, дау дамай тудыру арқылы аудитория жинау оңай, бірақ оның арты жақсылыққа апармайды. жастардың бойына жаман әдеттерді сыналап сіңіреді. Сайып келгенде мұның барлығы телеарна басшыларын жалған мақсатқа еруге итермелеп отыр. Сол себепті де рейтингтің баламалы жолдарын қарастыру туралы айтқан едім. Әрине, рейтингті есепке алмай болмайды. Мәселе оның қалай жасалуында. Біздің елде рейтингті анықтайтын бір ғана компания бар. Ол республика бойынша 2200 адамды респондент етіп солардың пікірін ғана есепке алады екен. Пиплметр деп аталатын арнайы құрал арқылы телеарна жиілігін белгілеп, белгілі бір уақыт аралығында қай арнаның қанша рет қаралғанын анықтайды. Бұл санды әлеуметтік топтарға, адамның жынысы мен жасына қарай бөледі. Мәселен, қоғамның 60-70 пайызы қазақтілді болса, 2200 респонденттің де 60-70 пайызы қазақтілді болады. 2200 адамның ішінде күнделікті экранды қарап отыратындар саны – 1600. Сонда ар жағындағы 600 адам қайда кетті? Олар күнделікті панелде болмаса, олардың пікірі мүмкін менің арнамның үлесінде шығар? 600 адамның ықыласы тек бір арнаға ғана ауып кеткен соң оны есепке алмай отырған болар, кім біледі?.. Әрі бұл компанияның рейтингінен қазақтілді аудиторияның пікірі дұрыс есепке алынбайтыны байқалады. Қазір ресми мәлімет бойынша Астана тұрғындарының саны 1 миллионнан асты. Бірақ олар Астанада 700-800 адам тұрады деп есепке алады екен, тағы да 200-300 адамның көзқарасы далаға кетті деген сөз. Еліміздегі демографиялық өсім қазір қазақтардың есебінен жүзеге асып жатыр. қай қаланы алсаңыз да ол айқын көрініп тұр. Демек, жылдан жылға бұл пропорция әр қала, әр аудан, әр облыс бойынша өсіп отыруы керек. Мәселен, бес жыл бұрын 60/40 болса қазір 70/30 болып өзгеруі керек. Бірақ ол есепке алынбайды.
– Сіз әлеуметтік зерттеу орталықтарына тек «QAZAQSTAN» арнасының аудиториясын анықтауға тапсырыс бере аласыз ба?
– Әлеуметтік зерттеуге тапсырыс бере аламын. бірақ ол тек мен басқаратын арнаға ғана қытысты болса әділетті болмайды. Сол себепті әріптестеріме телеарналар қауымдастығы секілді ұйым құрып, әр телеарнаның бюджетіндегі әлеуметтік зерттеулерді қосып бірге тапсырайық деген ұсыныс айттым. Анкетасын, пропорциясын анықтап жолдасақ, ең болмаса өзара рейтингтің әділдігіне сенімді болар едік.
Біз қазір рейтинг анықтайтын орталықтан статистика сұрап отырмыз. Олар жылына бір рет қорытынды шығаратындықтан жылдың аяғын күтіңіздер дейді. Олар қазақтілді аудиторияның пікірін есепке алмағандықтан, теленарықта теңсіздік орнаған. Неге қазақ тілінде айтатын Ерке Есмаханның әнін 30 миллион адам қарады? Өйткені, оны көретіндер – тек қазақтар. Ал жарнама үлестірген уақытта жарнаманың көп бөлігі орыстілді арналарға беріледі. Меніңше, бұл әділетсіздік, теленарықтағы жағдайды бүркемелеу. Сондықтан, қазақтілді арна басшылары осы мәселеге жіті мән беруі керек. Рейтингті анықтаудың балама жолын интернет арқылы да жүзеге асыруға болады. Құдайға шүкір, қазір оған мүмкіндік көп. Мәселен «balapan» арнасынан беріле бастаған «Қалқаңқұлақ» сериалын бір аптаның ішінде 2 миллион адам көрген және барлық сериясы емес әр сериясы осындай көрермен жинаған. Яғни бұл сериалға қызығушылық бар деген сөз. Бұл – балалардан құралған кішкентай ғана сегмент. Егер балаларға арналған сериалды осынша адам көрсе өзге бағдарламалар қанша болады екен деген ой өз-өзінен қылаң береді. Бірақ рейтингтке «balapan» арнасының панелі ескерілмейді. Ал шын мәнінде балалардың көбі қазір «balapan» арнасын көреді. Менің өз балаларым да бұрын «Nickelodeon» секілді шетелдік арналарды көрсе, қазір «balapan» арнасына қызыға бастады. Қазақ тіліндегі бағдарламалар миллиондап көрермен жинаса біз оны неге көзге ілмейміз?
– «Balapan» арнасының ашылғанына жеті жыл болды. Елімізде осы арнаны көріп өскен бала көп. Бірақ ондағы бағдарламалар көбіне 13-14 жасқа дейінгі балаларға ғана лайықталған. «QAZAQSTAN» арнасында да дәл осы 13-14 жастан жоғары жасөспірімдерге арналған бағдарлама жоқтың қасы. Неге?
– Бұл да оңай шаруа болмай тұр. Қазір талғам да, талап та жылдам өсіп жатыр. «Balapan» арнасының ашылғанына жеті жыл болғанын айтып отырсыз, біз осыдан 8-10 жыл бұрын тек қазақ тілінде балаларға арналған жеке арна болады деп армандамаған едік. Бұл – Елбасы Нұрсұлтан Назарбаевтың бастамасымен ашылған арна. біздің оған деген ықыласымыз да ерекше. Қазақстанда қазақ тілінде хабар тарататын тек «QAZAQSTAN» ғана емес «balapan» да бар. Жылдан жылға оның аудиториясы ұлғайып, талап та күшейіп келеді, бұл заңды нәрсе. Кезінде «Nickelodeon» арнасы да алғаш балаларға арналып, аудиториясы кеңейгеннен соң «Nickelodeon junior» деген атаумен жеке блок ашты. Біз бұдан біраз уақыт бұрын «balapan» арнасынан жасөспірімдерге арналған бағдарламалар көрсете бастаған едік. Қазір оны тоқтатып қойдық, себебі «balapan» атына сай балаларға ғана лайық болса деген тоқтамға келдік. Дегенмен 12-15 жас аралығындағы балаларға арнап бөлек арна болмаса да блок ашу жоспарда бар.
– Ал «QAZAQSTAN» арнасынан жасөспірімдерге лайық ең болмағанда бір бағдарлама ашу мүмкіндігі қандай?
– Байқасаңыз, қазір жасөспірімдердің басым көпшілігі теледидар көрмейді. Олар қолына көбіне смартфон ұстап жүреді.
– Мүмкін өздерінің жасына сай қызықты бағдарлама таба алмаған соң көрмейтін шығар?
– Жоқ, меніңше олай емес. Бүгінгі жасөспірімді қанша шектесеңіз де өзіне қажет дүниені ғаламтордан іздейді. 2 миллион бала «Қалқаңқұлақты» осы интернет арқылы көрген жоқ па?! Қазір біз ескі замандағыдай барлық салмақты теледидарға артып қарап отыра алмаймыз. Жағдай мүлде өзгеше реңк алды. Ескі сүрлеуден шыға алмасақ, көп дүниеден ұтылып қалуымыз мүмкін. Ол кезде біздің жасөспірімдер интернеттен кез келген дүниені тауып өзіміздің телеөнімді көруден қалады. Сол себепті де біз жасөспірімдерге арнап интернеттен «QAZAQSTAN» арнасының қосымшасын ашайық деп отырмыз. Оны смартфон, айпат, планшеттен көруге лайықтау – ең басты талап. Бұл өте ауқымды жұмыс. мұндай бастаманы әзірге біздің елде ешқандай арна қолға алған жоқ. Оның қаншалықты сәтті болатынын айту қиын. дегенмен Қытай, Америка елдерінің теленарығындағы трендтерді ескере отырып, бірнеше ай бойы арнайы жұмыс тобы осы іспен шұғылдануда.
– Көрерменді көбейту мен көрермен сапасын арттыру мақсаты бір-бірімен сабақтасып жатыр. Көрермен сапасын арттыру жолында қандай жоспарларыңыз бар?
– Елімізде оншақты телеарна бар. Егер сол оншақты арнадағы бағдарламалардың үлес салмағына қарасақ (арналарды жеке-жеке атамай-ақ қояйын) олардың эфиріндегі бағдарламаның көбі сатып алынған немесе шетелдік өнім. Әсіресе, рейтингі жоғарылар. Шетелдік контент тізімінің ең басында сериалдар тұр. Ал біз 80 пайыз өз өнімімізді таратамыз. Телеарналардың ішінде өз өнімін ең көп көрсететін арна біз әрі оны мақтан етеміз. Егер бір бейнеден екінші бейнеге өте қысқа уақытта ауыссақ көрерменнен айырылып қалуымыз мүмкін. Сол себепті бірте-бірте сапалы бағдарламаларды көбейтуге талпынып жүрміз. Соңғы бес жыл бойы «QAZAQSTAN» арнасының эфир контентін жасап келген «Келін» сериалы болды, рейтингтің барлық үлесін демесем де жартысын осы «Келін» көтеріп келді.
– Сіз оны арна басшылығына келе сала тоқтаттыңыз. Рейтинг күрт төмендейді деп қорыққан жоқсыз ба?
– Уайымдадым, бірақ саналы түрде осы қадамға бардым. Әйтеуір бір күні тосқауыл қойылуы керек қой. Көрші қырғыз еліндегі «Қырғызстан» қоғамдық теле-радио корпорациясындағы әріптестер оны өткен жылы тоқтатқан екен. Қырғыз арналарының қаржылық әлеуеті біз сияқты емес, олар үндінің арзан сериалдарына байланған. дейтұрғанмен ең үлкен арнасы бізден бұрын тоқтатқан. Біз биылғы наурыз айынан бері түбегейлі тоқтаттық. Әрине, одан рейтинг төмендей бастады. Алайда, біз оған қайғырған жоқпыз. Егер аудиторияның жартысын үнді сериалы арқылы жинайтын болсақ, өзімізді Ұлттық арна деп атай алмас едік. Қазір арнамыздағы сериалдардың үлес салмағы азайды. Дегенмен, филлипиндік, түрік сериалдарын мазмұнына қарай іріктеп алып отырмыз. Сонымен қатар, гуманитарлық-танымдық бағдарламаларды көбейте бастадық. Мәселен, Дархан Әбдік жүргізетін «Парасат майданы». Біз бұл бағдарлама туралы көп ақылдастық, алғашқыда күнделікті жаңалықтардан кейін елдегі басты оқиғаларды талқылайтын бағдарлама ашамыз деген ой болды. Бірақ, Дарханның білімі мен білігін, қарым-қабілетін оған қимадым. Әрине, елдегі өзекті оқиғаны талдау да оңай емес. Бірақ Дарханның қарымы бұдан да басқа форматтағы бағдарламаға лайық еді. Арна басшысы ретінде оның білімін өз деңгейінде көрсету керек болды, ол арна үшін де үлкен жетістік болар еді. Сөйтіп, Дарханның интеллектуалдық потенциалына сай шығармашылық тұрғыдан еркін бағдарлама аштық. Оның қазір өз көрермені бар.
– Талғамы бөлек бағдарлама не себепті ел жатқан уақытта эфирге шығады?
– Әзірге бағдарламаның уақыты осы. Оны басқа уақытта берсек, аудитория жинауға қолайсыздау. Он телеарнаның ішінен суырылып шығып қайтсек сапалы бағдарлама жасаймыз деп талпынып, реформа жүргізе бастаған кезеңде аудиторияның көбі ойын-сауық көрсететін арналарға ағылуда. Сол себепті, дәл қазір біз үшін «Парасат майданына» тұрақты әрі зиялы көрермен жинау маңызды болып тұр. Ал уақытын ыңғайлау аса қиын емес. «1 студия» бағдарламасын әлеуметтік немесе қоғамдық деп жұмсартпай әдейі саяси ток-шоу деп аштық. Алғаш бағдарлама жазылып алған соң экранға шығатын, күзден бастап тікелей эфирден беріліп жүр. Бағдарлама барысында спикерлерді шектемей барынша ашық пікір-талас өткізуге күш салып жүрміз. Ол үшін біраз уақыт мемлекеттік арналардан көрінбей кеткен Айдос Сарым, Расұл Жұмалы, Дос Көшім, Мұхтар Тайжан сынды азаматтарды эфирге шақыра бастадық. Жуырда «БАҚ туралы» заң жобасын талқылауға Ермұрат Бапиды шақырдық. Дегенмен, көрерменнің қолдауы біз үшін аса маңызды, біз көрерменнен әрдайым қолдау күтеміз. «Қарекет» бағдарламасы да Бейсен Құранбектің өз идеясы. Ол «Айтуға оңаймен» шектелмей аудиторияны қарекет етуге үндейік деген ойдан туды. Бейсен әр шығарылымға мұқият дайындалады. «Парасат майданы», «1 студия», «Қарекет» «Дара жол» бағдарламаларындағы негізгі ұстаным – шығармашылық еркіндік. Шығармашылық еркіндік болған кезде ғана жақсы бағдарлама жасауға болады. Соның арқасында Дана, Бейсен, Дархан, Берік сынды әріптестерімнің өз ісіне деген құлшынысы күн сайын артып отыр. Ал ұйымдастыру мәселесіндегі талаптар телевидениедегі қалыптасқан әдіс-тәсіл арқылы жүргізіледі.
– Сіз келгенге дейін «QAZAQSTAN» арнасында жүргізушілердің барлығы дерлік жастар болды. Өзіңіз Қымбат Досжан, Мұхтар Түменбай, Данияр Меңлібеков секілді тәжірибелі мамандарды шақырдыңыз. «Таңшолпан» бағдарламасындағы жүргізушілердің жас ерекшелігі сақталып қалды. Бұл бағдарлама үшін үш жүргізуші тым көп емес пе?
– Осы арнаға қызмет етуге келмей тұрғанда эфирде, әсіресе, жаңалықтар қызметінде жастар көп екенін байқайтынмын. Жастарға еш қарсылығым жоқ, үнемі жастарды қолдап жүремін, өзім де жас болдым, үлкен ағалар маған бағыт-бағдар беріп осы әлетке жетуіме себепші болды.
Дегенмен, кейбір бағдарламаларды мазмұны мен форматына сәйкес, ересек деп айтпайын, тәжірибелі мамандардың жүргізгені жөн. Бұл ойымды эфирге шығып жүрген әріптестердің барлығына ашық айттым. Телевидениеде ұрпақ сабақтастығы үзіліп қалған еді. Оған бүгінгі эфирде жүрген жастар да немесе одан сырт қалған тәжірибелі мамандар да кінәлі емес. Ол телевизияның әртүрлі даму кезеңдеріндегі өзгерістің нәтижесі. Алғаш Қымбат Досжан ханымды шақырып жұмыс істей бастадық. Арада біраз уақыт өткенде жас әріптестерімнен «Жұмыстарың қалай, бірлесіп жұмыс істеуге үйреніп қалдыңдар ма?» деп сұрасам, «Иә, бір қызығы Қымбат апайымыз эфирге екі сағат бұрын келіп дайындалады екен», – дейді. Көрдіңіз бе?.. Жастар үшін қызық, бірақ бұл – өз кәсібіне деген жауапкершіліктің үлгісі емес пе?! Жастардың аға буын әріптестерінен үйренетіні де осы. Қымбаттың эфирге ерте келуіне таңғалғанына қарап жастардың өз ісіне жауапкершілікпен қарау дегенді жете түсінбегенін аңғару қиын емес. Телевидение – ұжымдық жұмыс. Әр бағдарламаның артында 40-50 адамның еңбегі бар. Бір адам кешіксе, оның ар жағында 40-50 адамның еңбегі зая кетеді.
Ал «Таңшолпанға» қатысты сұрағыңызға келсем, жаңалықтарға немесе сараптамалық бағдарламаға тәжірбиелі мамандарды шақырсақ, «Таңшолпанға» саналы түрде жастарды тартып отырмыз. Өйткені, біздің арналардағы тағы бір проблема – жастар аудиториясының аздығы. Әсіресе Ұлттық арнаны тек үлкен кісілер ғана көретін болып кетті. Біз қанша жерден талғамы жоғары, сапалы, танымдық бағдарлама көрсетсек те оны жастар көрмесе іс өнбейді. Сол себепті де «Hit Qazaqstan» cекілді жастарға лайық хабар тарата бастадық.
– Әдебиетті насихаттау мен әдебиеттің өкілі туралы айту екеуі екі бөлек дүние. «QAZAQSTAN» арнасында «Жарқын бейне», «Келбет» бағдарламары арқылы әдебиет өкілдерін таныту үрдісі жақсы жүріп келеді. Ал нақты әдебиеттің өрісін кеңейтуге деген ниеттеріңіз қандай?
– Мұны да ескердік, тек әдебиет емес, мәдениет туралы да бағдарлама дайындау жоспарда бар. Ойыңдағы істің барлығын бір уақытта жүзеге асыру мүмкін емес. Біздегі көрерменнің бірден жақсы нәтиже күтетін балаңдығы бар. Ал менің бұл арнаға келгеніме жеті-сегіз ай ғана болды…
Ендігі жерде біз маусымды тек күзде ғана емес жыл бойы жаңартып отырайық деп шештік. Күз сайын жаңа маусым ашу Кеңестік телеарнадағы үрдіс. Біздің келесі өзгеріс енді қыс айларында, сосын көктем мезгілінде болады. Болашақтағы жаңа бағдарламалардың қатарында әдебиет пен өнерге, ұлтымыздың төл өнері айтысқа да уақыт арнаймыз. Жуырда жаңа бағдарлама эфирге шығады. Оны көрермен өзі көре жатар, талдап айтпай-ақ қояйын.
– Көрермен «Silk Way Star» жобасын тың дүние ретінде қабылдап жатқандай. Бұл идея қалай туды? Оның алдағы бағыты қандай болмақ?
– «Silk Way Star» – толық біздің жоба. Бұл дайын формат емес, франшиза емес, басқа біреуден сатып алып соны өзімізше жасап жатқан жоқпыз. Мұны өзіміз ойлап, өзіміз жүзеге асыра бастадық. Ондағы мақсат – өз контентімізді сыртқа шығару. Оған келген қатысушылар алғаш өз тілдерінде ән айтса, сосын қазақтың әнін қазақ тілінде айтуда. Бағдарлама қазірдің өзінде осы жобаға қатысушы 9 елдің – Түркия, Әзірбайжан, Тәжікстан, Қырғызстан, Өзбекстан, Татарстан мен Башқұртстан эфирінен көрсетіліп жүр. Бұл біздің телетарихта болмаған жағдай. Осы елдің телеарналарымен келісіп, танымал әншілері мен қазылар алқасында отырған музыка мамандарын шақырып отырған соң, олар да «Silk Way Star»-ды өз эфирлері арқылы көрсетуге мүдделі. 100 миллионнан астам аудиторияға шығып отырмыз. Тоғыз елдің газет-журналы да бұл туралы жарыса жазып жатыр. Өз өнімімізді халықаралық дәрежеге шығарып, бәсекеге қабілеттілікті арттыру біздің ең үлкен мақсаттарымыздың бірі.
– Тағы қандай өнімдеріңізді сата аласыздар?
– Биылдың өзінде бірнеше сериал саттық. Қырғызстан, Татарстан, Башқұртстан, Индонезия ең қызығы Қытайға саттық. Осы уақытқа дейін біздің арнада түсірілген сериалдар техникалық жағынан шетелге шығаруға бейімделмеген еді. Биылдан бастап барлық сериалдардың келісім-шартына шетелге сатуға лайық стандарттарды бекіттік. Неге? Себебі, өз өнімімізді сыртқа шығаруға тиіспіз. Бар болғаны жеті айдың ішінде біз осындай нәтижеге қол жеткіздік. Бұл жұмыс өз кезегімен жалғасын табады деп ойлаймын.
– Әншілердің тарапынан телеарналарға айтылатын бір уәж бар. Олардың айтуынша телеарна олардың әнін эфирден бергені үшін әншіге ақша төлеуі керек? Ал қазір клипін немесе концертін көрсеткені үшін әнші телеарнаға ақша төлеп жүр екен-мыс. Мұның қайсысы дұрыс? Сіздер әнші арқылы көрермен жинайсыздар ма, әлде әнші сіздер арқылы таныла ма?
– Біздің арна бұрын әншілердің клипін көрсетпейтін. Қазір әріптестік негізде бейнеклиптерді көрсетуді бастадық. Меніңше, әншілердің телеарналарға өкпе айтатын жөні жоқ, себебі әншілер өздері арналарды жаулап алды емес пе? Әрі эфирді барынша пайдаланды. Қазір телекөрермен әншілерден шаршады. Олар эфир арқылы өздерін емес, шығармашылығын насихаттағаны жөн еді, қазір керісінше болып кетті. Олар да өз шығармашылығын насихаттау мен өздерін көрсетудің рейтингін дәл ажырата алмай қалған секілді…
– Тәжірибелі журналистерді эфирге тарттыңыздар. Сіздерде Гүлнар Салықбай, Қымбат Досжан, Дана Нұржігіт сынды майталман мамандар бар. Еліміздегі барлық журналистің осы мамандардың тәлімін алуға мүмкіндігі жоқ, себебі Ұлттық арнада жұмыс істеу әр журналистің маңдайына жазыла бермейді. «QAZAQSTAN» арнасының жанынан осындағы мамандардың шеберлік курсын ашу туралы ой жоқ па?
– Бұл идея бар. Дегенмен, дәл қазір ең бірінші мақсатым, корпорация қызметкерлерінің кәсіби шеберлігін шыңдау. Биыл Қытайдың Hunan телевидениесінен маман шақырдық, Құдай сәтін салса АҚШ-тан тәжірибелі тележурналист келейін деп жатыр. Бұған қоса өз мамандарымыздың да тәжірибесін өскелең ұрпаққа үйретуді қолға алдық. Алматыдан Астанаға Гүлнар Салықбаева келіп үш күн бойы «QAZAQSTAN» арнасының мамандарына тренинг өткізді. Енді бұл арнада бұрын жұмыс істеген тәжірибелі мамандарды шақырып, шеберлік сағаттарын өткізуді жоспарлап отырмыз. Біздің арнаның үш артықшылығы бар. Бірінші – кәсіби мамандары, қазақстандық теленарықтағы көп маман өз ісін осы арнадан бастады. Екіншісі – арнаның тарихы, оның 60 жылдық тарихы бар, дәстүрлі арнаның жалғасымыз. Бізге дейінгі үлкен кісілердің көтерген туын жықпай еңбектену біздің басты парызымыз. Үшіншіден – Қазақстан деген ел атауын иеленіп отырған жалғыз мекеме «QAZAQSTAN» арнасы. Сол себепті бұл атау бізге үлкен жауапкершілік артады.
– Сізді саясаттанушы ретінде бағалайтын қауым телеарнаға басшы болып келгенде бірі қуанды, енді бірі таңғалды, аса қостай қоймағандар да болды. Өзіңіз бұл екі кәсіпті қалай сабақтастырасыз?
– Алғаш ұсыныс айтылған кезде таңғалдым. Мұндай ұсынысты күтпеген едім, өз кәсібім болмаған соң қиналдым. Журналистика – үлкен сала, оның ішіндегі телевидение саласының өзіне тән қатаң заңдылықтары бар. Оны сырттан келіп басқару қаншалықты дұрыс болады деп ойлаған едім. Бірақ қазір жұмысым өзіме ұнайды. Ұлттық арна – қоғамдық ұлттық мүдделердің түйіскен жері. Мұнда саяси-сарапшы ретінде айтып жүрген ойларымды жүзеге асыратын мүмкіндік мол. Гуманитарлық, интеллектуалдық бағыттағы жоспарларымды да іске асыра аламын. Бұған қоса қоғамның әртүрлі топтарымен жұмыс істеймін. Бұл жерде қоғамның, ұлттың тыныс-тіршілігін өз көзіңмен көресің. Күн сайын маған артылған жүктің салмағын сезінемін. Жауапкершілік артылған сайын күш-қуатым арта түсетіндей. Әрине, бұрынғыдай ғылыми жұмыспен айналысуға мүмкіндік жоқ. Партияда жүргенде де, Президент әкімшілігінде жүргенде де арасында кітап жазып, зерттеулер жүргізе алатынмын. Дегенмен саясаттанушы- сарапшы ретінде зерттеулер қорытындысы негізінде шешім шығаруға мүмкіндік бар.
– Әңгімеңізге рахмет!
Әңгімелескен
Назым ДҮТБАЕВА.