Өткен жылдың өлеңдері: жемісі мен кемісі
Қуанышбай ҚҰРМАНҒАЛИ,
Халықаралық «Алаш» әдеби сыйлығының лауреаты
Менің мақсатым – қазіргі қазақ поэзиясының беталысы, сыр-сипаты жөнінде пікір бөлісудің рәсімі. 2016 жылы кімнің және қандай жыр жинақтары жарық көргеніне және Одаққа тапсырылғанын, менің қолыма тигенін тізіп өтейін.
Нұрлан Оразалиннің «Боз дүние», Ғалым Жайлыбайдың «Есіл ағады», Жүрсін Ерманның «Ұларың қайда, Ұлытау», Софы Сматаевтың «Ботасымын боздаған боздаланың», Рафаэль Ниязбектің «Тауқымет», Оразбай Байбақұлының «Желқайық», Төрегелді Тұяқбайдың «Төрттаған» және «Аушадияр» қостомдығы, Мағиза Құнапияқызының «Қызыл қайың», Ақ-Бөрі Қыдырдың «Сақ-малақ», Шаяхмет Құсайынұлының «Өлең-өрім», Болат Дәулетовтің «Сыр мен жыр», Өсербай Қарасаевтың «Өмір-өрнектері», Гүлнәр Шәмшиеваның «Жәннаттың төрiндей болып», Қуандық Шолақовтың «Таңдамалы» (1 томы) деген 2016 жылы жарық көрген кітаптары.
Биылғы жылғы поэзиялық кітаптардың ішінен айрықша бөліп-жарып айтуға лайықтысы – Нұрлан Оразалиннің «Боз дүниесі» мен Ғалым Жайлыбайдың «Есіл ағадысы». Нұрлан ақынның жаңа жинағын оқу барысында ойыма оралып, көңіліме түйген пікірім бір жерге түйісті. Мынау мазасыз мезгіл, дүниені дүрліктірген оқыс оқиғалар, ел мен жердің тағдыры толғандырған сәттері маржандай тізіліп ақын өлеңдеріне көшіпті. Қарақан басы емес, жалпы жұрттың ой-санасын сансыратқан сан сұрақтың жаны күйіп жауабын іздеген, табуға тырысқан ақынның азаматтық сөзіне сүйсінесің. Мына бір үзік жыр шумақтары үздіктіре жетелей жөнеліп, сенің де сезіміңді тербейді:
Заман өзгерді…
Ғалам өзгерді…
Адам да…
Бүтін дүние бөлінді жақсы,
жаманға.
Біреуді біреу тани алмастай
күй кешіп,
«Майдан» жүруде.
Өнер дейтұғын алаңда…
Заман өзгерді…
Қоғам өзгерді…
Жүрегің…
Жаһандану кеп
Өзгертті бәрін білемін…
Темір қаптаған дәуірде
мынау тынымсыз
Күн кешу қиын…
Өмірді қалай сүремін?!
Осы өлеңнің әр тармағының соңына көп нүкте қойылған. Ол, әрине, бекер емес. Дүние құбылыстарының астарлы сырының түпсіз тереңде жатқанын жамиғатпен бөлiсе отырып та, оқырманға ой салған. Қанша қамығып, жабығып жабырқаса да ақынның келешек күндерге деген күдiгiнен гөрi үмiтi басым. Заманның өзгерерiне, тұрмыстың түзелерiне сенiмiн серiк еткен ақынның ұлтына арнаған ұлағатты сөзi жаныңды жай таптырады:
…Сабыр, сабыр!
Өтер-кетер желтоқсан,
Келер көктем қаһарлы
қыс артынан…
Тәуелсіздіктің туы желбіреп тұрғанда тарыққан мен зарыққан сәттерде төзімділік көрсеткен елдің ертеңі мәңгілік, бақыты баянды боларына сендіретін салмақты сөзді азамат ақын ғана айта алатыны ақиқат. Нұрланның ақындық, азаматтық көңілін алаңдатып, алты Алаштың ғана емес, жер бетіндегі барша адамзаттың асыл арманына жетуіне жебеу болғандай жігерлі жырлары бүгінгі қазақ поэзиясының парасат биігіне көтерілген белесті кезеңіне жарқын дәлел. Мына бір шумақтан-ақ шұғылалы ойға шомыласың емес пе?!
Жарық нұрға
жан-жүрегін бұрғандар,
Ой-сананы тербетіңдер,
Ырғаңдар!
Дүниенің жанарында сұрақ көп…
Ауыр сұрақ…
Уақыт жоқ бұлғаңдар…
Жас жағынан ағалыққа жарап қалған Ғалым Жайлыбайдың тарлан тартқан талантының арқасында бүгінгі қазақ поэзиясының төріне жайғасқанына да сандаған жылдар артта қалды. Арқалы ақынның ырғағы ерке Есілдей есілген, сөзі кең даладай көсілген жібек баулы жырлары, алтын сандықта сақталған сырлары қалың оқырман қауымның жүрегін тербеп, жанын жебеп жүргеніне сырғыған уақыт сынынан сүрінбей өткендігі куәгер. Ғалымның соңғы жылдары жазылған екі поэмасына тоқтала кеткенді жөн көрдім. Оның да екі себебі бар. Біріншіден, қазіргі таңда қазақ ақындары қысқа қайырым өлеңдерді жазудан кенде емес, көлемді поэтикалық туындылардың кемшіндігі рас. Сол олқылықты толтыруға ерекше үлес қосып жүрген Иранбек, Жәркен, Серік Тұрғынбеков пен Серік Ақсұңқарұлы, Несіпбектердің қатарын толықтырған да осы Ғалым. Оның оннан астам поэмалары бар. Екіншіден, ақынның күрделі де тарихи тақырыптарға арнаған арналы туындыларын ұмыт қалдыру ұят. Әңгіме «Қара орамал» мен «Тамакөшкен» поэмалары хақында.
Кешегі кеңестік зұлмат заманның зорлық-зұлымдығының ойранды ошағы болған әйгілі Карлаг – Қарағанды лагерінің тұтқындары бастан кешкен қиямет қайымды жырына қосып, қанды қасаптың қасіретіне қарғыс айтқан ақын поэмасы «Қара орамалдың» реквием деп таңбалануының өзі-ақ көмбедегі көп сырды ағартып тұр. Сотталғандардың саны 1,5 миллионнан астам екен. Жазықсыз жазаланып жапа шеккендердің дені атақты адамдар: ақын-жазушы, әртіс, суретші, ғалым, қоғам қайраткерлері, әскери басшылар және солардың әйелдері мен балалары. Міне, Қазақ Елінде қоныстанған сол Қарағанды лагерінің ХХ ғасырдың жүрегіндегі қара таңба, басындағы қара орамал болғандығын егіле баяндап, ел есіне түсірген қаралы өлеңін ақын қара ниет қоғамның Қарлаг емес, зұлмат лагеріне теңеп суреттеуінің сырын осы бір сөздің астарынан аңғарамыз. Қарлагта қорлық көріп, азап шеккен шермен көңіл адамдардың қайғы-шерін азамат ақын шежірелей шерткен-ақ! Поэманың өне бойы дәйекті деректерге толы. Қарлагтің қара кітабындағы жазбалар, сотталған суретші Ирина Борхманның «Үзілген сапар» картинасының сыр-сипаты, Ахметжан Сармантайұлының «58 статья» күйінің мазмұн-мағынасы, сондай-ақ топтағы сормаңдай тұтқындарға әуелде тас лақтырғаны несі деп тіксініп, кейін қазақ балаларының құрт лақтырғанын біліп қайырымдылықтарына таңғалып, алғыс айтқандары – бәрі-бәрі поэманың бағасын асырып тұр.
Қазақ өмірінің қаралы күндерінің – басына күн туған жаралы жылдарының тарихынан сыр шерткен «Тамакөшкен» поэмасы қолдан жасалған сұрқия саясаттың – әйгілі ашаршылықтың қырсығынан қопарыла көшіп, Арқадан Сарысу өңіріне жер ауған тама руының азапты сапары кешеге дейін айтылмай келген ақиқат болатын… Сол ел – Жаңаарқа жерінде туып-өскен, ел өмірінің өткен-кеткен замандағы оқиғаларын естіген Ғалым ақын сол қаралы оқиғаны зерделей зерттеп, құжаттық деректерге, ауызекі әңгімелерде сақталған фактілерге сүйене отырып, тарихымыздың жабық бетін ашып, шындықты жарыққа шығарған. Поэманы оқи отырып, қазақ өмірінде өшпес із қалдырған тарихи оқиғаларға тіл бітірген ақынның алмастай өткір сөзі мен парасатты пайымына айызың қанады. Кесек туындының тұшымды түйінін тарқату үшін поэмадан бірер шумақ мысал алайын:
Атылды,
Арып-ашты
Қанша ауды, адам?
Құтылмай жарық таңда, жан
сауғадан…
Қарағым біздің тарих
Шерлі тарих –
Ішінен парағының қан саулаған.
Танғанда заман естен
Адам естен,
Сарнаған сарыбелден
самал ескен…
Жоғалған сол кітаптың
жалғыз беті –
Тама босқан немесе
Тама көшкен, –
дей келе ақын ақ тілегін айтып, сөзін былайша аяқтайды:
…Ұрпақ бар аққу құстай
таза, әдемі,
Қанатын көкке самғап,
жазады елі.
Дауылын дәрия
өмір жолықтырмай –
Бауырың бүтін болсын,
Қазақ Елі!
Өткен жылы осы екі поэма да қазақ-орыс тілдерінде жеке жинақ болып шықты. Бұл енді туындының көркемділігі мен өркенділігінің айғағы екендігі айтпаса да түсінікті.
Оразбай Байбақұлының «Желқайық» өлеңдер жинағы жарық көріпті. Бұл қазақ поэзиясында есімі белгілі ақынның кезекті кітабы. Баспасөз беттерінде ара-тұра жарияланып жүрген өлеңдерін көзім шалғаны болмаса, шынымды айтайын, шығармашылығымен таныстығым жоқ. Менің міндетім – жаңа жинағындағы өлеңдеріне ғана пікір айтумен шектелу. Сондықтан бүгінгі пайымдаудың оның жалпы ақындық жолын бағалауға қатысы жоқ…
Шола парақтап, шала пікір айтты демес үшін «Желқайықты» бастан-аяқ оқып шықтым. Қолтаңбасы қалыптасқан ақын екендігі күмәнсіз. Өлеңдерінің тақырыбында алабөтен жаңалық болмаса да, өрнектеуінде өзіндік өрнек, өзіндік түйін бар. Ақын адамгершілік, адалдық, достық, парасат, парыз, кісілік сынды адами қасиеттер мен әлеуметтік өмірдегі өзгерістерді ой-сана елегінен өткізіп, өзінің азаматтық көзқарасы тұрғысынан сыр ақтарған. Өлең кейіпкерлері өз замандастарымыз. Олар оқырмандарға өз бастарынан өткеріп жатқан қилы-қилы оқиғаларды, тұрмыс түйткілдерін баяндай отырып, соған орай көңілдеріне түйген ойларымен бөліседі. Ащысын да, тәттісін де жасырмай, ақиқатын айтуға асық. Сол себепті де, ақын өлеңдерінің өміршеңдігіне риясыз сенесің. Әсіресе, шыншылдығы мен сыршылдығы жүрегіңді бірден баурап алады. Кейіпкер бейне бізбен дастарқан басында ашық-жарқын әңгімелесіп отырған сияқты әсерге бөленесің. Өлең кейіпкерлерінің (ақынның өзінің де) өмір-тіршілікке өкпе-назы да аз емес. Алакөңіл ағайын мен достың, байлыққа мастанып, көзі жұмылған пенделердің, биліктің буынан басы айналған басшылардың, әлеуметтік ортадағы орын алған олқылықтардың бетпердесін ашып, ашына жазылған өлең-жырлары бүгінгі қазақ қоғамының боямасыз көрінісі. Қанша тұрмыс тауқыметін тартса да, қазіргідей тәуелсіздікке тәубе жасап, азаматтық таныту әр қазақ баласының борышы екендігін есінен шығармаған шайырдың сөзі ірі. «Адалдықтан аттап өту – қиянат, Ұмытпадым ынсап керек екенін, Анық бастым, алды-артыма қарап ап, Жасап келем, қолда барға қанағат» деген жыр жолдары осы пікірімізге нақты дәлел.
Өткен жылғы қазақ поэзиясының табысы деп танылуға тиіс туынды айтулы ақын Рафаэль Ниязбектің «Тауқымет» кітабындағы «Тамұқ отына жанбаған» жыр-дастаны. Бір кітапқа А. Асқаров туралы екі бірдей туынды топтасқан: біреуі роман, ал екіншісі біз пікір айтып отырған жыр-дастан. Бұл шығармалар ұлт ұрпағының, халқының біртуар асыл азаматтарының өмір-тіршілігінен тәлім алып, өнегесін үлгі тұтуын көксеген ақынның мақсат-мұратының айғағы. Жетпіс жыл бойы бодандықтың бұғауында ғұмыр кешіп, тәуелсіздік алғаннан соң ғана азаттықтың көк туын көкке көтерген тұста қазақ қауымының өмір өткелдерінің қияметті қыл көпірінен бүгінгі күнге қалай амалын тауып, аман жеткендерін, жүрекке жол тауып, жарқырата жазып, жақұт жыр дестелеген дарынды ақынның көрген қорлыққа, зорлыққа төзгені, алайда жігері жасынды, ар-намысы арынды, рухы ұранды қазақ ұлтының бекзат болмысын көркем кестелеп, ел тарихына таңбалап, өлеңсөзбен суреттелген поэмасын поэтикалық полотно десе жарасар… Жанр шер-дастан аталғанына қарап,
А.Асқаров сынды ел азаматының жазықсыз жапа шегіп, абақты азабын тартқан, қилы тағдырының баяны – кеңестік сорақы саясаттың құрбандығы болудан құтылып шығуының шындығын жырлай отырып, сол қисапсыз қиянаттан, ұлттық қорлықтан құтқарған тәуелсіздігіміз екендігін еске салып, еркіндігімізді көздің қарашығындай сақтау арқылы армандаған мәңгілік ел болатынымызды айтып отырғанын аңғарамыз. Ендеше Рафаэль ақынның парасатты поэзиясының жалғаса беруіне тілектестік білдіргеніміз жөн болар.
Талмас талантының қос қанаты – проза мен поэзия жанрында (драматургиясы тағы бар) қазақ әдебиетінің қазынасына шұрайлы шығармаларымен сүбелі үлес қосып, қалың оқырмандардың көңілінің төріне шыққан қайратты қаламгер Софы Сматаевтың «Ботасымын боздаған боздаламның» деген жаңа кітабы жарық көріпті. Оның мазмұны мен мақсатын, төрттаған жанрын өркендетуге арналғанын ақын өзінің беташар өлеңінде – арнауында тайға таңба басқандай атап көрсеткен екен. Соған құлақ түрелік:
Алашым, ұлтым!
Әдетің, ғұрпың,
Жоғалмасын деп
Сендерге арнадым бұл еңбегімді.
Қазағым, халқым!
Санаң мен салтың
Тоналмасын деп,
Сендерге арнадым бұл еңбегімді.
Қасиетім – Елім!
Киелі жерің
Таланбасын деп,
Сендерге арнадым бұл еңбегімді.
Содан қалыңдығы қос елі кітаптың бесінші бетіндегі «Әлқиссадан» 422 бетпен аяқталатын «Түйініне» дейінгі әр парағында кемі 5 шумақ төрттаған басылған кітаптың ішкі сыр-сипатына үңіліп, санамызда саралап көруге тырыстық. Сондағы көңілімізге түйген тұжырымды ойларымды қысқаша баяндап берейін.
Қазіргі Қазақ Елінің тыныс-тіршілігінің төрт құбыласын түгел қамти өлеңге көшіріп, ағынан жарылып, ақтарыла мұңы мен сырын жамиғатқа жайып салған ақынның жанайқайы деп қабылдайсың. Еркіндікке енді қолы жеткен Қазақияның қабырғалы ел болып, өзгелермен тең болып, тезірек қатарға қосылуын армандаған Софының аталы сөзі, ақ тілегі бар қазақтың жүрек сөзі. Осынау төрттағандағы ой-толғамдар тұтастай тоғысып, қайтсек мақсат-мұратымызға жетеміз, еңселі ел болуымызға қырсығын тигізіп жүрген мансапқорлық, жемқорлық, парақорлық, төрешілдік, мақтаншақтық, жағымпаздық сынды мерез мінез, жаман ғадеттен қалай арыламыз деген мәселені мәністеуге арналған. …Ашынып айтылған ақиқат жаныңа батса да, мойымай мойындайсың. Шымбайға батса да шындықтың алдында басыңды иесің. Ақын төрттағандарының пәлсапалық түйіндерінің мән-маңызын жан-жүрегіңмен қабылдайсың. Асыл сөздің құдіреті деген осы болар. Ой мұңын, жан сырын ақтарып, ұлтының ұраншысына, жанашырына, тілекшісіне айналған Софы ақынға ел-жұрты риза екендігі риясыз шындық. Ақынның боздаланың ботасындай боздауы – ұлтының арман-аңсарын қозғауы бекер емес, қалың елі – қазағының бүгіні мен болашағының қамын жеп, рухтандыруы.
Айтқандайын, өткен жылдың қазақ поэзиясының беделін биік белеске көтеріп, абыройын асырған шығарма ақын Несіпбек Айтұлының «Жұлдызда» жарияланған «Жер – жаннан қымбат» поэмасы. Онда ұлтына ұстын болған, бақандай алты облысты Ресейге қосып алудың аяр амалына көшкен сын сәтте ел намысын қорғап, биік мәнсабынан айырылса да, Алаш арыстарының жолынан таймаған ержүрек Жұмабай Тәшеновтің азаматтық тәлімін сырлы жырында нұрлы сөздермен төгілте де егілте жазған Несіпбектің бұл поэмасы ақын қайраткерлігінің айғағы. Поэма бір жағынан ел басына күн туған қысылтаяң шақта азаматтың ерліктің өшпес өнегесін көрсеткен тұғырлы тұлғаға жырдан соғылған ескерткіш болса, екіншіден, күні кеше жер саудаға түспесін деп өре түрегелген намысқой ел азаматтарының күресіне қолдау көрсеткен, жұртына ұлтының сөзін жеткізген, сөйтіп перзенттік парызын өтеген Несіпбек ақынның ар алдындағы адалдығы деп бағалаймыз.
Жүрсін Ерманның «Ұларың қайда, Ұлытау!» жаңа жинағынан ақынның жыр жұлдызының жарқырап жоғарыда тұрғанын айғақтайтын, айшықты өлеңдерін оқисыз. Кітаптағы беташар өлең «Ұлытауға бардың ба…». Осы бір санаңды сарсылтып, ормандай ойды адастырып, қиялыңды қырық құбылтатын өлең өрімінің өне бойы толы сұрақ-жауап. Ұлары жоқ, мұнары бар Ұлытаудың ұлдарына қарата аталы сөз арнаған ақынды тыңдап көрелік:
Ұлы туым, Ұлығым,
Ұлтым менің,
Ұран ілер басыңа бұлт ілмедім.
Ұларыңды ойлама, ұлыңды ойла,
Бауыры бүтін бар дейсің
бұл күнде кім,
Ұлытауым, Ұлығым, Ұлтым менің!
Иә, ғасырлар бойы ұлтымыздың ұясы болған қасиетті мекеннен басын мұнар бүркеп, ұлар ауса да ел аман, жұрт тыныш екенін еске салып, қашқан құсты емес, ұлыңның тағдырын ойла деп бір толғанса, өлеңінің соңында Ұлытауды ұлық ұлтына теңеп, тосын түйін жасаған. Тілі шұрайлы, ойы шырайлы ақын айтса айтқандай, сөзінің дәмі таңдайымызға татитыны, өлеңдерінде жүрегінің дірілі бар екендігіне «Сөзге құрметтегі» мына жолдар: «Сәждеге қоймай жүрген басымды иіп, Ана тіл – ардағыма тағзым еттім!» – бұлтартпас дәлел емес пе?!
Жүрсін ақынның кез келген өлеңін оқи бастасаң болды, осы ой неге менің қаперіме түспеді екен деп қапыласың. Оның оқыстан ойына түсе кететін тапқырлығына да таңданасың. Мысалы: «Мен үйіме асығатын себебім – Менің жарым – асыл жардың үлгісі…. Анамдай боп аймалайды бетімді, басқа түгіл, оның жұмсақ үлгісі». Осындай тұрмыстық тақырыптың өзінен жан сүйсіндірер сөз айтып, жүрегіңді жаулап алады. Өзі айтқандай, «уайымның уын ішіп» жүріп жазған ақынның өрттей өлеңдерінің жалыны жүдеген жүрегіңді жібітіп, суынған сезіміңді жылытып, ойынды оятып, қаныңды қыздыратын қуатымен баурап алады. Жүрсіннің бірде қалтаңды, бірде малтаңды ойлап, қу тіршілікке бой үйретіп жүргенде басыңнан елес-өмірдің өте шығарын ескерткен есті жыры жүрегіңді сыздатып, қалың ойға батыратыны шындық қой. Осы бір қарапайым қағиданы пенделікпен ұмытып кететініңе өкінтетін өлең.
Жүрсіннің жырлары – көне тарихымызды тірілтіп, тәуелсіздігіміздің тұғырлы болуын аңсап, ұлт рухының асқақ болуын көксеп жанын сала жазған, қай-қайсы да көңіліңді көкке көтеретін өмірлік өлеңдер. Арқалы ақынның жанарға жас алғызып, езілтіп, еңіретіп, елжіретіп жүректі оттай жандыратын жырлары жалғасты болғай!
Төрегелді Тұяқбайдың қос томдығы көңілімізге көп ой салды. Алғашқы кітабының жарық көргеніне қырық жылдай уақыт өтіпті, жеті-сегіз жинағы шыққан. Әйтсе де, әдеби ортада, сында есімі еленбей жүрген ақын еді. Мына жаңа кітаптары оның атын шығаратын, оқырмандарын жалт қарататын поэзиядағы жаңа сөз. Төрегелді ақынның өлеңдерінің сыры мен сымбатын, ұңғыл-шұңғылын, тылсым табиғатын, қалтарыс-құбылысын танығысы, білгісі келген оқырмандарға оның өзіндік ерекшелігін, жаңашылдығын сөзбен жеткізу өте қиын. Оны оңашада қолыңа алып, өзің оқуың керек. Ақынның тынымсыз ізденісінің тынысын сонда ғана түсініп түйсінесің. Өлеңдерінің өрім-пішімі, мазмұны, мақсаты да өзгеше, яғни әуез-әуені, мәнер-мақамы, қоңыр күйдің сағынышты сазындай жүрегіңді тебіренте тербей жөнелетін сиқырлы сазға толы.
Гүлнәр Шәмшиеваның есімі елге таныс болуы тиіс. Қолыма кеш тисе де жаңа кітабын түгел оқып шықтым. Көптеген өлеңдеріңнің басты тақырыбы, жалпы мазмұны көздеген мақсаты (идеясы) Құдайға құлшылық қағидаттары десем, әсте қателесе қоймаспын. Бір Аллаға сеніп, сыйынып жазылған жырлар. Алланы ұлықтап, Мұхаммед пайғамбарға мадақ айту арқылы мұсылмандық имани қасиетті кие тұту жөніндегі ақынның көңіліңе қонымды, жаныңа жағымды уағыз сөздері – ислам дінінің иманшарттарына жүгінген жұртымыздың жүректерін нұрландырары ақиқат. Гүлнәрдің «Жомарт Аллам, «Уа, Мұхаммед», «Жұма намазға бар, бауырым», «Сен – ұлы Тәңірсің», «Салауат әні», «Қадыр түнінде», «Оразаның отыз күні», т.б. өлеңдерін оқыған сәтте осындай ойларға батасың.
Бір ескертпем бар: Гүлнәр ақын өлеңдерінің ер-тұрманын жасақтауға аса мән бермейтін сыңайлы. Бірқатар өлеңдерінің әр шумағының ұйқасы да, буын саны да әрқилы. Сөз қолданысында да салақтық бар. Сосынғы бір айтарым – өлеңдерінің өңкей 12, 14, 16, 18 буынға құрылуы оқуға да, зейін қойып зерделеуге де өте ауыр. Өлең емес, күрделі қара сөз оқып отырғандай әсерге бөленесің. Оншақты кітап шығарған ақын үшін осылардың бәрі үлкен кемшілік саналуға тиіс…
Менің алдымда талқыға түскен тағы да төрт кітап жатыр. Оның біреуі Ақ-бөрі Қыдырдың «Сақ-малақы». Автор екі елдің – Қазақстан мен Өзбекстанның Жазушылар одағының мүшесі, халықаралық айтыстар мен мүшәйралардың жеңімпаз-жүлдегері, фестивальдың Гран-при иегері (қандай фестиваль екенін білмедік), республикалық термешілер байқауының лауреаты, 12 кітабы шыққан. Ал бәкінің қырындай (аңдатпада осылай депті) кітапты ерінбей оқып шықтым. Өлеңнің құрамы қажетті талапқа сай: ұйқасына, теңеуіне, тақырыбына кінә қоя алмайсың. Алайда, көңіліңе қонатын, ойыңды қозғайтын жаңа сөзі жоқ. Ертеректе жазылған ескі өлеңдер. Соншама кітап шығарып, қаншама атақ алған кісінің өлеңдері атына заты сай еместігін айтпасам, адалдықтың ала жібін аттаған болар едім.
Сондай-ақ, Болат Дәулетов, Шаяхмет Құсайынұлы, Өсербай Қарасаевтың өлең-жырларын, отбасы, ошақ басында бір оқып шығуға жарағанмен, нағыз поэзияның талабына сәйкес келмейтін туындылар деп турасын айтпақпын. Ащылау айтылған сөзіме аты аталған авторлар ренжімесе екен…
Сонымен, сөзімді түйіндей келе, қазіргі қазақ өлеңінің өресі мен өрнегін қай қырынан алсаңда: Тақырыбы, көркемдігі, жанры жағынан парасатты поэзияның биік талаптары деңгейінде екендігіне көз жеткіземіз. 2016 жылы да қазақ поэзиясының ұлтымыздың рухын ұлықтап, жанына жебеуші, жолына демеуші болғанын айта отырып, оның келешекте де қайырлы да табысты сәттерінің жалғаса беретініне бек сенімдімін!
ПІКІРЛЕР1