ЕРТЕҢГЕ ДЕГЕН ҮМІТ ЗОР ЕДІ…
Біз кеңестік дәуірде білім алдық, сол заманның өкілдеріміз. Оқуды «Әліппеден» бастадық, содан соң «Ана тілін» парақтадық. Ұстазымыз жақсылап санауды үйретті, сурет салуға, еңбекке баулыды. Қыздар секілді ине ұстадық, түйме қададық. Сонда төрт жыл бойы бастауыш сыныпта көргеніміз бір-ақ мұғалім. Қазір радиодан Әбілахат Есбаевтың «Ұстазым» әні орындалып жатса, көз алдыма әріп үйретіп, білім нәрімен сусындауға жол ашқан алғашқы ұстазым Моматай Стамбеков келеді.
Талғат АЙТБАЙҰЛЫ,
публицист-жазушы
Біз эксперимент дегенді білмей мектеп бітірдік. Қай пәнді оқысақ та, алдымыздағы аға, әпкелеріміздің қолынан өткен нұсқада оқыдық. Ішінара өзгерістер жасалатын, әйтпесе сол қалыптасқан, қайталанып шығарыла беретін үлгіде бізден кейінгілер де білім алды. Бірақ солар бірдеңеден ұтылыпты, жеткілікті білім ала алмай өкініп, опық жепті дегенді естіген емеспіз. Міне, сол ұрпақ ғылымды да өркендетті, өнерді де өрге бастырды, техниканы да тізгіндеді. Шәмшінің әндерін әуелете шырқап, Мұқағалидың жырларынан күш-қуат алған ұрпақ – мына біздер тәуелсіздік алғаннан бері эксперименттен көз аша алмай, қиналған балаларымызға, немерелерімізге аянышпен қараймыз.
Иә, бізде ертеңге деген үміт зор еді. Сенім бәрімізге серпіліс беретін. Шет тілі пәнін бесінші сыныптан бастап оқыдық. Тіпті, оқытатын мұғалімнің жоқтығынан не ағылшынша, не немісше, не французша әріп танымай орта мектеп бітірген замандастарымыз да университетте өзімізбен бірге студент атанды.
Тіл деген қажеттіліктен барып үйренетін құрал. Аса қажет пе, онда шүршіт тілінде күштемей-ақ аз уақытта үйреніп аласың. Сондықтан да «Әліппенің» бетін енді ашқан, санауды жанадан үйрене бастаған балғын бүлдіршіндерді бірден үш тілде қыспаққа алып оқыту «жаңалығы», ашығын айтқанда, өз басыма өте ұнамайды!.. Бастауышта баланы оқуға ынталандыру қажет. Жаңартылған оқу бағдарламасы деп кейінірек те біліп үлгеретін пәндерге қатысты мәселені жөнсіз тықпалай берудің керегі қанша? Өйткені, адам өмір бойы оқиды, білем дегенін үйренеді. Ал енді өте қабілетті ұландар дараланып жатса, ондайларды сыныптан-сыныпқа аттатып оқытатын тәжірибе бұрын да болды емес пе? Соны ұстанайық!
Эксперимент десе, үрке қарайтын, өре тұратын жағдайға жеттік. Білім министрлігі осындай өзін ақтамайтын тәжірибелерімен әбден мезі етті. Өздері содан рахаттанатын сияқты. Сабақ алмайды. Мен бірденені сезсем, мына министр кеткен соң, оның орнына келген жаңа министр және бір экспериментті шығарады. Әрине, өкінішті…
ПІКІРЛЕР1