ҰЛТТЫҚ БІРЕГЕЙЛІКТІ НЫҒАЙТУ – ҰЛЫ МҰРАТ
Ұлыстың ұлы күні қарсаңында Абылай ханның ақ туы тігілген сұлу Көкше төрінде, бауырмал Бурабай баурайында өткен Ұлттық құрылтайдың төртінші отырысы бүкіл қазақстандықтардың көкейінде жүрген мәселелерді кеңінен қозғады. Шын мәнінде, ұлттық мұраттарды қайта жаңғыртуға бағытталған алқалы жиынның ой саларлық тұстары жеткілікті болды.
Қазір қоғамда қызу талқыланып жатқан мәселелер баршылық. Мұны Мемлекет басшысы Қасым-Жомарт Тоқаев ашып айтты. Соның ішінде, «Теріс ағымдарға, қазақтың болмысына жат идеологияларға тосқауыл қою қажет екеніне еш күмән жоқ. Елімізде дін бостандығына кепілдік берілген. Бірақ жүгенсіздікке, тәртіпсіздікке жол беруге болмайды. Діннің аса маңызды миссиясы — ұлтты ұйыстыру. Діни ұйымдардың қызметін реттейтін құжаттар осы талаптарға сай болуға тиіс. Бұл мәселені жан-жақты қарау керек» дегені қоғамды алаңдатқан түйткілдер тармақтарының тамырланып бара жатқанына алаңдаушылықтан туған ой екеніне талас жоқ. Рас, еліміздегі теріс ағымдар талай шаңырақты шайқалтып кетті. Алысқа бармай-ақ Қазығұрт ауданындағы бір оқиғаны еске алайықшы. Мектепте мұғалім болып еңбек етіп жүрген көкірегі ояу, санасы сергек деген азаматымыз жат ағымдардың жетегінде кетіп, бүкіл отбасын ілестіріп, Сириядан бір-ақ шықты. Соңы не болды? Отбасы шаңырағы шайқатылып, ортасына түсті. Балалары зардап шекті.
Менің бір танысым болды. Бір шағынауданда тұрушы едік. Әр күн сайын аялдамада кездесіп қалатынбыз. Адамдар көп жиналған жерде әлгі адам әлденелерді сандырақтап тұрғанын байқайтынмын. Бірде ол маған ойламаған жерден тосын сауал қойды. «Егер дүниеден өтіп кеткен жақындарыңыз тіріліп келсе қуанасыз ба?» – деп сұрады ол. «Ондай болмайды ғой», – дедім мен. «Болады. Ол менің қолымнан келеді», – деді жат ағым жетегіндегі танысым. Содан бері одан бойымды аулақ салатын болдым. Әлгі әпенді қалталарына діни кітаптарды толтырып алып, автобус салонындағыларға тарататын. Ол кітапты алып жатқандар да жоқ. Сонда да әлгі адам кітап таратуын, уағыз айтуын тыймады. Кейін естідім, ол анасын да осы ағымға кіргізіп алыпты. Соңғы уақытта осы уағызшы көзден ғайып болды.
Қазір ғой, бақылаудың болмағандығынан мешіттерде бесіктен белі енді ғана шыққан, аузынан ана сүтінің дәмі кетпеген балақайлар қаптап жүр. Құдайым-ау, олар дін жөнінде не біледі? Жалпы, мешіттерге жасы балиғатқа толған, оңы мен солын танитындар баруы тиіс емес пе? Бейкүнә бала нені біледі? Ол ақылы толып, есі жетілген соң өз жолын өзі табады. Бірақ үлкендер балаларды еркінен айырып, ерте ноқталайды. Жасыратыны жоқ, жат ағымның жетегіндегілер жеткіншектердің санасын улап, өзіне-өзі қол салуына да себеп болғаны туралы деректер бар. Ал басына тақия киіп алған балақайлар «о дүниенің рақаты бұ дүниеден де жақсырақ екен» деп алданып қалмасына кім кепіл? Иә, баланың басы тақияны көтерер, бірақ діннің салмағын көтере алады ма? Ғұламалардың өзі «дін- ұстай алсаң – қасиетің, ұстай алмасаң – қасіретің» демеп пе еді? Сондықтан ата-аналар балаларымызды жастайынан имандылыққа, діни сенім-нанымға бейімдейміз деп босқа арамтер болмағанын қалар едік. Бұдан да гөрі ата-аналар перзенттерін жастайынан білімге, Ұлттық құрылтайда Мемлекет басшысы Қасым-Жомарт Тоқаев атап көрсеткен ұлттық құндылықтарды бойына сіңіруге, бет-жүзін тұмшалайтын қара киімнен гөрі өзіміздің ұлттық киімдерімізді киюге, жасанды интеллект жетістіктеріне, туған ел тарихын жете білуге, табиғатты аялауға, спортпен айналысуға, өзін-өзі дамытуға бейімдесе бұдан ұтпаса, ұтылмайды. Әр ата-ана ұлттық бірегейлікті нығайтуға үлес қосуы керек. Жат ағымның салдарынан «келін сәлем салмауы керек», «беташар жасаудың қажеті жоқ» деген сияқты қазақы болмысымызға қарсы әрекеттер бой көрсетті. Осы пікірді іліп әкетіп, насихаттаған пенделерге өкпеміз қара қазандай. Бұл сауатсыздық, керікеткендік тойларда да байқалып қалып жүр. Мәселен, ұзатылар қызды ортаға әкесі мен анасы екі қолтығынан демеп әкеліп, күйеубалаға табыстау деген қай салтымызда бар еді? Ұзатылар қызды күйеубалаға жеңгелері көрсетіп, «қол ұстатар» алмайтын ба еді? Осындай санаға жат әрекеттер салт-дәстүріміздің қадірін қашырып жүр. Сондықтан Ұлттық құрылтайда айтылған ұлттық ой-санамыздың мықты болуы керек деген тұжырымды барынша қолдаймын. Кемел ұлт болудың алғышарттары бабалар өсиеттеріне адалдықтан тұрады. Мұны ешқашан ұмытпауымыз керек.
Сабырбек ОЛЖАБАЙ,
Халықаралық «Алаш»
әдеби сыйлығының лауреаты