ҰСТАЗ – ҰЛТ БОЛАШАҒЫНЫҢ АЙНАСЫ
Оңтүстіктегі екінші қарашаңырақ, 1937 жылы мұғалімдер институты болып ашылған Шымкент Педагогикалық институты Елбасы Н.Ә.Назарбаевтың тікелей тапсырмасымен 2011 жылдың 28 маусымында Оңтүстік Қазақстан Мемлекеттік Педагогикалық институты (ОҚМПИ) болып қайта дүниеге келді. Материалдық-техникалық базасы жарты ғасыр бойы жаңартылмаған, заманауи құрал-жабдықтардан жұрдай, жетпіс бес жыл көлемінде жиналған сирек кездесетін кітап қорынан айырылып, ғалымдары тарыдай шашырап жан-жаққа тарап кеткен бұл оқу ордасының келешегі ол кезде бәрімізге бұлыңғыр болып көрінгені рас. Бірақ ұжым мүшелері тез ес жиды, Елбасының сенімі оларға қанат бітірді. Соның нәтижесі болу керек – бүгінде бұл білім ордасы бес жылда елімізде өз орны бар, бәсекелестікке қабілетті, тасы өрге домалаған озат тәжірибесі жинақталған белгілі білім-ғылым ордасына айналды. Қазір Оңтүстікте «Шын мұғалім болғың келсе, ОҚМПИ-ға бар» деген пікір халық арасында жиі айтылады. Осы орайда біз осы институттың ректоры, педагогика ғылымдарының докторы, профессор, Оңтүстік Қазақстан облыстық мәслихатының депутаты, ҚР ҰҒА-ның құрметті мүшесі Оңалбай АЯШЕВПЕН сұхбаттасуды жөн көрдік.
– Оңалбай аға, әңгімемізді бүгінгі білім беру саласындағы реформалардан бастасақ. Жаңа бастамалардың сәтті жүзеге асырылуы ОҚМПИ-да білім алып жатқан, мұғалім ретінде еңбек жолын бастайтын шәкірттеріңіздің білім-біліктілігіне тікелей байланысты. Осы орайда, білім беру саласына енгізілетін өзгерістерге оқу орындары қаншалықты дайын? Тіл, пән мамандары жеткілікті ме? Пәндерді ағылшын тілінде оқу балаларға қиындық тудырмай ма, қалай ойлайсыз?
– Білім беру жүйесінде жүргізіліп келе жатқан реформалар 2000 жылдардан бастау алады. Бұл – уақыт талабынан туындаған қажеттілік. Заман сұранысына сай ол реформалар өз жемісін беріп келеді. Халыққа білім беру саласында істеліп жатқанның бәрі сайып келгенде бала үшін емес, мемлекет мүддесі үшін екенін әрбіріміз ұғынуға тиіспіз. Сіздің «Ағылшын тілінде оқу балаларға қиындық тудырмай ма?» деген сұрағыңыз менің есіме қазақ даласын аралап тамсанған поляк ғалымы, этногроф Адольф Янушкевичтің сөзін түсіріп отыр: «…Қазақтың ойлау қабілетінің кереметтігіне барған сайын көзім жетті. Әр қазақ өз шаруасын жете түсінеді. Тіпті балаларының ақылы ерте толысады». Бұл сонау қазақ қара танымайды деген ХІХ ғасырда айтылған пікір. Түйенің қомында, малдың соңында жүріп-ақ жұртты таңқалдырған қазақ баласы жаһандану заманында өзінің ерек ой-өрісімен әлемді мойындатып жүрген бүгінгі күнде ағылшын тілінде оқып білім алу қиынға соқпайтынына сенімдімін.
Жаһандану қанат жайған бүгінгі таңда көптілділік және көптілді білім беру, соның нәтижесінде көптілді тұлға қалыптас-тыру – әлем елдерінде жүргізіліп отырған мемлекеттік саясаттың, соның ішінде тіл саясаты мен білім беру үдерісінің маңызды тармағы. Институтта үш тілде оқытуды жетілдіруде қомақты іс-шаралар жоспарланып, жүзеге асуда. Жалпы, үш тілді еркін меңгерген студенттер саны күндізгі бөлім студенттерінің 50 пайызын құрайды. Бұл, әрине, үлкен жетістік емес, алайда жоғары оқу орындарында ағылшын тілінде оқытуға кезең-кезеңмен көшудің алғашқы бастамалары. Студенттердің тілдік білімдерін жетілдіру мақсатында ағылшын және орыс, қазақ тілдерінен жыл бойы тегін курстар жүргізіледі. Осы курстарға сабақ берген оқытушылардың пікірлеріне сүйенсек, институт студенттерінің тіл білуге деген ынтасы артқан. Бүгінгі уақыт талабы бойынша қазіргі әрбір студент қазақ, орыс, ағылшын тілдерінде еркін сөйлеп, ойлай алатын, өзін-өзі әлеуметтік және кәсіби билеуге, өздігінен дамуға, өздігінен жетілуге, ізденуге қабілетті тұлға болуы тиіс. Студенттер шетелге, оның ішінде Германия, Латвия, Болгария мемлекеттеріне барып, бір семестр оқып, білімдерін жетілдіріп келді. Биылғы жылы «Химия», «Информатика» мамандықтарының көптілді тобының студенттері диплом жұмыстарын ағылшын тілінде жазып, қорғады. Ағылшын тілін еркін білетін мамандықтың пән оқытушылары жеткілікті деп айта алмаймын. Бірақ бұл бағытта жұмыстар жүргізіліп жатыр. Информатика, химия, биология, физика мамандықтарына сабақ беретін оқытушы-профессорлар құрамына ағылшын тілін білу міндеттеліп отыр.
Пәндерді ағылшын тілінде оқытуға көшу – осыдан 15 жыл бұрын Елбасы тапсырмасына сәйкес жүргізіліп келе жатқан реформаның қорытындылар тұсы. Және ағылшын тілінде оқыту дәл қазірден бастап енгізілейін деп жатқан жоқ. 2019 жылдан бастап физика, химия, биология, информатика пәндері ғана жоғары сыныптарда ағылшын тілінде өтпек. Енді есептеңіз, қазір 2 курста білім алып жатқан студент 2019-2020 оқу жылында мектепке жас маман болып қабылданбақ екен. Ал екі жылда ағылшын тілін меңгеру бүгінгі жастарға қиынға соқпасы анық. Біздің жастарымыз өте қабілетті, жаңа заманға икемді. Сіз бен бізден әлдеқайда ақылдырақ. Оған өзім күн сайын көз жеткізіп жүрмін. Олардың тіл үйренуге деген құштарлықтары мен қабілеттері кейде мені таң қалдырады. Өскелең ұрпақтың есте сақтау қабілетін жетілдіре отырып еркін сөйлеуге, өз ойын айту дәрежесіне жеткізе алатындай қалыптасуы үшін үш тілде, яғни ағылшын, орыс, қазақ тілінде оқытуда жаңа технологиялар қолға алынды. Үш тілде білім беретін мектептер саны да артып келеді. Оған сала министрлігінің арнайы қаржы бөліп, биылғы оқу жылынан бастап аталған 4 мамандық студенттерін жаппай тегін ағылшын тілі курстарында оқытатынын қосыңыз. Сондай-ақ, 2019 жылға дейін жылда қазіргі мектеп мұғалімдерінің кем дегенде, үштен бір бөлігі ағылшын тілін үйренуге деген ұмтылыстары ақталып жатса, демек 3 жылдан соң физика, химия, биология, информатика пәндерін ағылшын тілінде жүргізуде мәселе туындамасы анық. Бұл туралы сала министрі де айтты. Сосын бұл тек ағылшын тіліне ғана қатысты дүние емес, орыс тілінде білім алатын мектеп оқушыларына мемлекеттік тілді меңгертуді де қарастыратын болғандықтан реформадан қорқудың қажеті жоқ. Бүгінгі басты міндет – бәсекеге қабілетті маман тәрбиелеу. Бұрынғыдай адамның қаншалықты білімділігі ғана емес, сол алған білімін өмірде толық қолдана алуы маңызды болып отыр. Яғни функцио-налдық сауаттылыққа негізделген білім ғана пайдалы.
2016-2017 оқу жылынан еліміздегі барлық мектептердің 1 сыныптарына PISA деп аталатын жаңартылған мазмұнды өлшеудің бірыңғай стандартын енгізгелі отыр. PISA – (Programme for International Student Assessment) оқушылардың білімі мен біліктілігін бағалаудың халықаралық бағдарламасы. Мұны енгізуге толық 4 жыл бар.
Еліміздің бас ұстазы Ерлан Сағадиевтің сөзімен айтар болсақ, білімнің қайнар көзінің 95 пайызы ағылшын тілінде. Жыл сайын әлемде жарық көретін кітаптардың жарты миллионнан астамы ағылшын тілінде жарық көрсе, қазақ тілінде бар болғаны 1000-нан аса кітап шығады екен. Бұл дегеніміз, ағылшын тілін білген бала білім мен ғылымның қос қанатын қатар ала жүріп, бәсекелестік алаңында еркіндікке ие болады. Тілді үйренуден қорқақ-тап, қашқақтаудың жөн-жосығы жоқ. Қажет болса, егде жастағы кісілердің де үйренгені абзал. Себебі, қазіргі кездегі ғылыми атағы бар оқытушылардың орта жасы шамамен 55 жасты құрайтынын ескерсек, аталған бағыттар бойынша білім беретін академиктер мен профессорлар жұмыссыз қалмайды. Олардың білім қоры мен тәжірибесін толығымен пайдалану игі іс.
– Білім және ғылым министрі ағылшын тілін төрт жыл үйренген баланың сайрап шығатыны мен жиырма жыл бойы қазақша сөйлете алмай отырғанымызды тілге тиек етіп, қазақ тілін үйретудің әдістемесін сынға алды. Сіздің ойыңызша мәселе неде? Әдістемеде ме, жоқ тілді үйренуге деген құлықтың жоқтығынан ба?
– Тілді үйренудің негізі мектептен басталады. Мектеп – ұлттың тұтастығын сақтаудың негізгі ошағы. Тілді үйренуге қаржы да, түрлі әдістемелік нұсқаулар мен кітаптар да көмектесе алмауы мүмкін, егер де үйренушіде ең бастысы талпыныс болмаса! Осы ұмтылыстың жоғы біздің көркем өрнекті ана тілімізді үйренушілердің «бағын байлап жүр». Тілді меңгертумен қатар оны қолдануды отбасы тәрбиесінен бастап, балабақша, мектеп қабырғасындағы ұстаздар тәлімі үйретеді. Әрбір бала өз ана тілін бесіктен, балабақшадан меңгергені дұрыс. Бұл талқылауға жатпайды. Бауыржан Момышұлының «ана тілінде ертегі айта алмайтын әжелерден, бесік жырын білмейтін келіндерден қорқамын» деуі тегін емес. Мемлекеттік тілдің дамуы үшін жасалып жатқан арнайы Заң да, түрлі бағдарламалар да жеткілікті. Қазақ тілін үйретуге бағытталған түрлі әдістемелер де баршылық. Бірақ солардың сапасын сараптамадан өткізу, заманауи талаптарға сәйкестендіру, озық әдістемені тарату жағы кемшін. ҚР Білім және ғылым министрі Е.Сағадиев «Мәңгілік Ел болуды мұрат еткен біз өз тілімізді қалай сақтай аламыз, оның жолдары қандай, басқа мемлекеттерде осы тұрғыда озық үлгі бар ма? Осының бәрін сарапқа салу керек», − дей отырып, қазақ тілін жедел меңгертудің әдістемесін жасауға тапсырма берді. Әрине, тіл үйрену, үйренбеу мәселесі бір сөзбен, бір әрекетпен шешілетін проблема емес. Оған кешенді түрде қарап, мемлекет тарапынан оңтайлы шешу тетіктері қарастырылғаны жөн.
Санасында сәулесі, бойында намысы бар кез келген адам тілді саяси саудаға салуға қарсы тұруы шарт. Ауыз әдебиетінен бастау алатын ана тіліміздің жауһар қасиетін табиғи қалпына түсіру, халық сұранысына сай дамыту ақылмен жүзеге асатынын түсінетін кез жетті. Тіл үйренуде даңғаза-дақпырт пен ұраншылдық, жалпақшешейлік көмектеспейді. Отарлаушы империялардың барлығы да «Ұлттың сақталуына да, жоғалуына да себеп болатын қарудың ең қуаттысы – тіл» екенін біледі. «Сөзі жоғалған жұрттың өзі де жоғалады, өз ұлтына басқа жұртты қосамын дегендер әуелі сол жұрттың тілін аздыруға тырысады», – деген Ахмет Байтұрсыновтың көрегендігін ешкім жоққа шығара алмайды.
Елбасымыз Н.Назарбаев: «Біз үштілділікті дамыту қарқынын үдетіп отырмыз. Бұл ойдан шығарған дүние емес, қажеттілік… үш тілді меңгеру – жаһандық әлемге жолдама. Бұл – адамның өмірдегі табыстылық, жетістік принципі».
– Ұзақ жылдар бойы білім саласында еңбек етіп келесіз. Яғни бұл салаға қатысты пікірлермен де жақсы таныссыз. Мысалы, «Бұрынғы кездегі білім мен ғылымның сапасы да, деңгейі де жақсы еді. Көзқарас та ерекше, талап та та күшті болды. Бүгінгідей пікір қайшылықтарын тудыратын реформасы да жоқ еді. Қазіргі білім мен ғылым бетімен кетті» деген пікірлер де бар немесе «Қазіргі реформалар жақсы жолға бастап жатыр, бұрын тым жалпылама еді», – дейтіндер де аз емес. Осы салада тәжірибесі мол ұстаз, басшы ретінде жоғарыдағы пікірлерге қатысты не айтар едіңіз?
– Бұрынғы білім мен ғылым жүйесіне, ондағы реформаларға топырақ шаша алмаймын. Өзіміз кеңестік жүйе бойынша білім алып, ғылыммен айналыстық. Сөз жоқ, барлық ғылым атаулының берік іргетасы, әдіснамалық негізі кеңес заманында жүйелі, жоспарлы түрде жасалды. Алайда, заман алға жылжыған сайын ғылым мен білімге деген талап та күшейді, бәсекелестік артты. Сол себепті де, нарық заманындағы бәсекеге қабілетті болу үшін бұрынғыны көксеп, ауызды құр шөппен сүртіп қарап отыруға болмайды, жаңа халықаралық стандарттарға негізделген білім жүйесін жаңаша құру, соған сәйкес өзгерістерге бейімделу керек. Қазіргі реформаларға оң көзбен қараймын, бірақ әлі де болса жүзеге асыру тетіктерін, мерзімін егжей-тегжейлі ойластырған жөн деп есептеймін.
– Қазақ мектептерінде білім сапасы төмен деген сөздің айтылып жүргеніне қаншама жыл болды. Осы пікірмен келісесіз бе? Білім сапасы мұғалімдерге де тікелей байланысты екені мәлім. Кезінде ұстаз атаулыны көрсе бас киімін алып сәлемдесетін, ойын баласы ретінде көрінбеуге тырысатын, мұғалімін құрметтеп үлгі тұтатындардың бірі болдық. Қазір олай дей алмаймыз. Ұлы Абай «Адам баласын заман өсіреді, кімде-кім жаман болса, оның замандасының бәрі виноват», – дейді. Мұғалім мәртебесінің төмендеуіне кімді кінәлаймыз және осы олқылықты түзеу үшін не істеу керек деп ойлайсыз?
– Бәріміз де мектептен білім игеріп, үлкен өмірге жолдама алдық. Мұғалімнің алдын көрдік. «Ұстазы жақсының – ұстамы жақсы». Ол біздің өмірге деген көзқарасымызды қалыптастырды, білімге деген құштарлығымызды арттырды. Егеменді ел болу теңдесі жоқ қиын іс екеніне куә болдық. Осы қиын жолда біз мұғалім абыройын өз дәрежесінде сақтап қалдық. Бұл – үлкен іс. Неге десеңіз, мектептің иманы, құдіреті мұғалім. Қазақтың озық ойлы зиялысы Жүсіпбек Аймауытов астары терең «Ел ісін түзеуді білім беру ісін түзеуден бастау керек» дегенді болашақты болжағаннан айтса керек. Соңғы жылдары өріс алып отырған жаһандық экономикалық дағдарыс жоғарыдағы дәйек сөздің әлі де маңыздылығын нақтылай түсті. Ел дамуының басты белгілері ғылым мен техниканың, экономиканың жетістіктері болса, оның бастауы – білімде, ал білім беру негізі – мектепке, мұғалімнің біліктілігі мен біліміне, тәжірибесіне келіп тіреледі.
Шет мемлекеттерде ең беделді мамандықтардың қатарында саналатын ұстаздық біздің елімізде әлі де болса әділ бағаланбайтын кәсіп болып табылады. Бұған түрлі себептер бар. Еңбекақының аздығы, жұмысқа орналасу барысындағы түрлі кедергілер, осы саладағы парақорлық, ата-ана мен бала, ұстаз арасындағы байланыстың әлеуметтік статусқа тікелей бағыныштылығы, қоғамдағы мұғалім беделінің төмен болуы. М.Әуезовтің «Ел боламын десең, бесігіңді түзе!» деген қанатты сөзін «Ел боламын десең, мектебіңді түзе» деп айту орынды. Мектептің халі түзелмей – қоғамның жағдайы жақсара қояды деу қисынсыз. Мектеп пен мұғалімге жасалған жағдайды ұлттың болашағына деген қамқорлық деп ұққан жөн. Тәуелсіздігіміз бен тұтастығымыз сақталған тұрақты мемлекет болудың алғышарты тәрбиеде дейтін болсақ, сол тәрбие ошағы – мектеп. Ұлт болып сақталу үшін мектептің, ұстаздың қоғамдағы мәртебесін көтеріп, оларды ұлықтауымыз шарт. Мектеп мұғалімін біз біріншіден осы мамандықты таңдап алғаны үшін құрметтеуіміз керек. Ұстаздық мамандықты таңдаған шәкіртке жасалған қамқорлық болашақ мұғалімге көрсетілер құрметтің басы деп есептеймін.
Елбасы «Қазақстанның әлеуметтік жаңғыртылуы: Жалпыға Ортақ Еңбек Қоғамына қарай 20 қадам» бағдарламасында «Шындықты мойындайық: болашақта ХХІ ғасырда тек еңбек қана барлық қазақстандықтардың әл-ауқатқа және жаңа өмір сапасына қол жеткізуін қамтамасыз ете алады» деген болатын. Яғни нарық заманында еңбек сәнді болмай өмір мәнді болмайтынын ұғынатын кез әлдеқашан жеткен жоқ па?! Ұстаз – ұлт болашағының айнасы. Өткенге көз жіберіп қарайтын болсақ, елдің ертеңін тәрбиелеген ұлы тұлғалар кешегі қоғамның ең зиялысы еді. Бүгінде мектепке, ұстазға қатысты сын айтуда бұқаралық ақпарат құралдары еркінсіп кеткен.
«Қазақ мектептерінде білім сапасы төмен» деген пікірмен келіспеймін. Қазақ мектептерінде-ақ білім алып, әлемге танылып жатқан азаматтар жеткілікті. Мәселе мектепте емес, білім беруші ұстаз бен білім алушы шәкірттің талабы мен талантында. Бүгінде қазақ мектептерінде білім алып жатқан оқушылардың, әсіресе физика-математика, жаратылыстану бағытындағы халықаралық олимпиадалардың жеңімпазы болып жатқанынан өзіңіз де хабардарсыз.
Мына бір жаңалыққа құлақ түріңізші, «Бразилияның Новогамбург қаласында өткен жалпы білім беретін пәндерден «Mostratec» халықаралық ғылыми жобалар жәрмеңкесіне Қазақстан бойынша Астана, Ақтөбе, Шымкент, Қостанай, Алматы, Семей және Қарағанды қалаларынан жалпы саны 58 оқушы қатысқан. Оқушылар олимпиадаға математика, биология, физика, химия, астрономия, экология, энергетика, ақпараттық технологиялар секциялары бойынша қатысып, жұмыстарын ағылшын тілінде қорғады. 28 елден 450 жоба қатысқан халықаралық ғылыми жобалар конкурсында 4 оқушы алтын медаль иегерлері атанды. Биология секциясы бойынша – Ақшолақов Темірлан, математика секциясынан – Әбілғазы Айқын, Жәнібек Ерасыл, Нұрмағамбетов Әділжан.
Шымкенттегі химия-биология бағытындағы Назарбаев зияткерлік мектебінің 8 сынып оқушысы Алина Ахметтің «Смарт-үй» деп аталатын ғылыми жобасы «Шапағат-2016» республикалық конкурсының, сонымен бірге, халықаралық зияткерлік меншік ұйымының да Бас жүлдесін иеленген. Жоғары сыйлықтың иегері – қазақ мектебінің оқушысы. Ғаламторды ашсаңыз, бұндай жаңалықтың бір-екеуін емес, жүздегенін көресіз.
Біздің оқу орнымызда музыка мамандығында оқып жүрген Сәбит Еркебұлан қобыз тарту өнерімен Франция, Ұлыбритания елдерінде өткен халықаралық байқау қазыларын тәнті етіп, жүлделі орындарды иемденіп жүр.
Алысқа бармайық, күні кеше өткен ҰБТ кезінде Оңтүстік Қазақстан облысындағы шалғай жатқан Мақтаарал ауданының Б.Момышұлы атындағы мектебінің «Алтын белгіге» үміткер 57 баланың 40-ы өз білімдерін дәлелдеп шыққан. Қалғандарына бар болғаны 1-2 балл жетпей қалған. Сөйтіп, бұл мектептегі бітіруші түлектердің ҰБТ-дағы орташа балы 114-ке жетіпті. Негізі, осы орта мектептің түлектері жыл сайын осындай жоғары нәтижеге қол жеткізіп жүр. Бұл мектептің озық тәжірибесін республикаға таратқан жөн деп ойлаймын. Республика бойынша ҰБТ нәтижесінде ең жоғары 125 балл алған оқушылардың басым бөлігі – қазақ мектептерінің түлектері. Осыдан кейін қазақ мектебін бітірген баланың білімі төмен деп қалай айтуға болады?
Әйтсе де, Қазақстан Экономикалық ынтымақтастық және даму ұйымы ұжымының зерттеулеріне қарағанда, Қазақстанда қазақ мектебінде оқыған жастардың сауаттылық деңгейі орыс мектебін бітірген құрдастарынан төменірек көрінеді. Бұған әсер етуші бір себеп ретінде монотілділікті көрсетеді. Осыған байланысты ҚР Білім және ғылым министрлігі қазақ мектептеріндегі оқу сапасы мен ондағы мемлекеттік тілдегі оқулықтар сапасын Жапониядағы оқулықтар деңгейіне жеткізу мақсатын қойып отыр.
Қазақта бұрындары балаларға берілер батаның үлкені «айналайын, мұғалім бол!» болатын. Себебі, ауылда болсын, қалада болсын, мұғалім зиялы адам деп есептелетін. Мұғалімді ұстаз санап, әркім сыйлайтын, құрмет тұтатын. Қазіргі тұлғалардың қайсысын алсаңыз да, білім берген мұғаліміне еліктеді, үлгі алды. Тіпті, мұғалім болуды армандады. Қазіргі мұғалім сол мәртебесіне, атақ-абыройына оралуы керек.
– Жаңа оқу жылында институтта қандай жаңашылдықтар енгізілмек? Елбасының жоғарыда өзіңіз айтып өткен «Қазақстанның әлеуметтік жаңғыртылуы: Жалпыға Ортақ Еңбек Қоғамына қарай 20 қадам» бағдарламасында «қазақстандық білім беру жүйесінде оқу үдерісінің практикалық жағына жеткілікті көңіл бөлінбейтіні, оқушылардың жеке ерекшеліктері нашар ескерілетіні» айтылған еді. Осы орайда, түлектеріңіздің жұмыспен қамтылу деңгейі қандай, олар өз мамандықтары бойынша еңбек ете ме?
– Иә, Елбасы жүктеген нақты тапсырмалар шеңберінде жүзеге асырылған нәтижелі жұмыстар жетерлік. Қазір жоғары оқу орындарының алдындағы басты міндеттердің бірі – бітіруші түлектерін жұмысқа орналастыру. Бітірушілерді жұмысқа орналастыру бойынша институтта кәсіби бағдар және бітірушілерді жұмыспен қамту бөлімі ашылған. Иә, біздің бітіруші түлектеріміздің жұмысқа орналасуы жыл сайын 100 %-ды құрап отыр. Түлектерді жұмыспен қамту бойынша ОҚО жұмыспен қамту басқармасы, облыстық және қалалық білім басқармалары жұмыс берушілермен бірлесе отырып презентация, кездесу, дөңгелек үстел және аймақтық семинарларды жыл сайын дәстүрлі түрде ұйымдастырып, өткізіп отырамыз. Сонымен қатар, облыстық білім басқармасының басшысына, облысымыздың 14 аудандық білім бөлімі мен Шымкент қалалық білім бөлімінің басшыларына бітіретін түлектердің мамандықтары мен санын жолдадық. Нәтижесінде біздің түлектерге сұраныстар өте көп түсті. Сол сұраныстар бойынша биылғы 2015-2016 оқу жылында да бітіретін түлектеріміздің бәрі жұмыспен қамтылып отыр.
Қазақстан Республикасы Үкіметі жастар мәселесіне арнап «Мәңгілік ел жастары – индустрияға» атты арнайы мемлекеттік бағдарлама бойынша «Серпін-2050» бағдарламасы жүзеге асырылып жатқандығы барлығыңызға мәлім. Осы мақсатта институт түлектерін жұмысқа орналастыруды қарқынды түрде жүргізу үшін Солтүстік Қазақстан, Батыс Қазақстан, Шығыс Қазақстан облыстарымен тығыз байланыстамыз. Біздің институтымызға түскен әрбір студент үлкен өмір жолына сенімді қадам жасағанына күмән келтірмейді. Институт білімді жастарға өмірдің кез келген саласынан өздерін табуға мүмкіндік береді. ОҚМПИ-да жоғары білім алу – бұл лайықты білім алып, жас азаматтың барлық әлеуетін іске асыру кепілі.
– Бүгінгі қоғамда парақорлық, сыбайлас жемқорлық туралы жиі айтылады. Өкінішке қарай, жоғары оқу орындарында да парақорлық бар екені жасырын емес. Оған көбіне ұстаздарды кінәлап жатамыз. Ал бірақ параны ұсынатын, беретін студенттер ғой? Олардың кінәсін түсіндіріп, намыс, ұятын кім оятады? Студент білімі төмен болғандықтан бере ме, әлде ұстаз пара алуға мұқтаж ба? Жалпы, парақорлықты болдырмаудың қандай жолы бар?
– Сыбайлас жемқорлықпен күрестің басты бағыты, тиімді жолы – оның алдын алу. Сессия барысын қадағалау, келеңсіздіктерді болдырмау мақсатында институтымызда қысқы, көктемгі емтихан тапсыру кезінде «Таза сессия» штабы құрылып, белсенді түрде жұмыс жасайды. Сенім жәшігі, сенім телефоны орнатылған. Тәртіп бұзушылықтың алдын алу мақсатында студенттермен жиі кездесемін. Осы тақырыпқа қатысты өткізілетін іс-шараларға облыстық құқық қорғау органдарының қызметкерлерін жиі қатыстырамыз. Парақорлыққа күрес бағыты бойынша студенттерден әр семестр сайын анонимді түрде сауалнама алынып отырады. Оның жыл сайынғы нәтижесіне сүйеніп, киелі қара шаңырақтың оқытушы-профессорлар құрамы ардың ісін бәрінен жоғары қоятын, кәсіби біліктілігі жоғары, ұстаз деген қасиетті атаққа лайықты тұлғалар деп айтуға болады.
– Оқу орнының бүгінгі ахуалы мен ертеңгі жоспар-жобаларына қысқаша тоқталып өтсеңіз.
– Институт институционалдық және мамандандырылған аккредиттеуден өтті. Ғылыми дәрежесі мен атағы бойынша оқытушылар үлесі 57,2 пайызды құрайды. Профессор-оқытушылар құрамының орта жасы – 51 жас. Профессор-оқытушылар Алматы, Астана қалаларында ғана емес, Испания, Жапония, Португалия, Германия, Ұлыбритания сынды шет мемлекеттердің жоғары оқу орындарында біліктіліктерін арттыруда.
Институт қызметінің негізгі мақсаты – білікті, білімді, заман талабына сай мамандар даярлау болғандықтан, мамандарды дайындаудың ішкі мазмұнына, сапасына ерекше талап қойылады. Осыған байланысты білім беру бағдарламалары жұмыс берушілер ұсынған заманауи талаптарға сай, студенттердің ертеңгі күні жоғары кәсіби маман болуына бағытталған пәндермен толықтырылған. Оқу ордасында еңбек нарығының заманауи талаптарына сай білім беру бағдарламаларындағы таңдау пәндерінің мазмұнына ерекше мән беріледі.
Кафедралар студенттердің педагогикалық іс-тәжірибеден өткен базалық мектептерімен бірлесе отырып оқыту әдістеме-сінің тиімділігін, кәсіби деңгейін және келесі оқу жылына арналған таңдау пәндерін талқылайды. Мектептерден, жұмыс берушілерден келіп түскен ұсыныстардың негізінде таңдау пәндерінің тізімі әзірленіп, білім беру бағдарламаларын толықтырады.
Институт студенттері оқу үдерісіндегі іс-тәжірибенің барлық түрлерін, яғни оқу-таныстыру, оқу, тілдік, педагогикалық, өндірістік және диплом алды іс-тәжірибелеріне қоса үздіксіз іс-тәжірибеден өтуде. Студенттер түске дейін институтта сабақ оқыса, күннің екінші жартысында қаладағы жетекші орта мектептерде кәсіби шеберлігін жетілдіруге мүмкіндік алады, бұл институт студенттерінің өздерін жас маман ретінде көрсетіп, келешекте жұмысқа орналасуына ықпал жасайды.
Институттың даму стратегиясына сәйкес интеграция формаларын әлемдік білім беру кеңістігінде дамыта отырып, көптеген шетелдік жоғары оқу орындарымен белсенді ынтымақтастық байланыс орнату жұмыстары жүргізіліп келеді. Институттың халықаралық ынтымақтастық аумағы кеңеюде. Институттың барлық оқу ғимараттары мен студенттер үйінде Wi-Fi орнатылған, студенттерге тегін ғаламтор қолжетімді. Оқу ғимараттарында арнайы демалыс бұрыштары бар. Барлық оқу корпустары мен студенттер үйінде электронды оқу залы жеткілікті деңгейде электронды оқулықпен қамтамасыз етілген.
Кәсіптік білім мамандығын өндіріс жағдайымен пара-пар ету және дуальды білім беруде тәжірибе жинақтау мақсатында тігін, ағаш, темір, дәнекерлеу шеберханалары ашылып, олар толық жабдықталды. «Сәндік» және «Өнер» орталықтарында студенттер сабақтан тыс уақытта қолөнер бұйымдарын – гобелен, кілем, алаша тоқуды, сурет салып, ұлт аспаптарын жасауды үйренуде. «Эстрада», «Айтыс», «Би», «Компьютерлік оқыту», тағы басқа үйірмелер жастардың бір ғана маман иесі болып қоймай, қос өнерді қоса меңгеруіне ықпал етеді. 30 дан аса зертхана мен шеберхана студенттердің терең білім алып, ғылыммен айналысуына мүмкіндік береді.
Ғылыми-зерттеу жұмыстарын орындау мақсатында ғылыми-зерттеу ұйымдарымен, жоғары және орта білім беру мекемелерімен институт бойынша барлығы 27 келісім-шарттар жасалған, оның ішінде 7-уі Халықаралық ынтымақтастық байланыс аясында жүзеге асады. Институтымызда «ОҚМПИ Хабаршысы – Вестник ЮКГПИ» тоқсан сайын шығады. Журнал мақалалары үш тілде – қазақ, орыс, ағылшын тілдерінде жарияланып келеді. Бүгінгі күні мамандық даярлаушы кафедралардың оқытушы-профессор құрамынан ағылшын тілін үйрену және еркін меңгеру, сертификаттар мен IELTS емтиханын тапсыру мүмкіндіктері қамтамасыз етілді.
Дүниедегі текетіреске қарамастан елімізде бейбітшілік. Күнделікті қалыптасқан іс-тіршілік жүріп жатыр. Елбасы бізге үлкен үміт артып, міндет қойып отыр. Ел болашағы жастарға сенеді. Мұндай өмір бұрын-соңды қазақта болған емес. Осыны әр қазақстандық жете түсініп, үлкен талпыныспен Отанға адал қызмет етуге ұмтылысты күшейту керек. Бұл – өзімізге деген адалдық. Бұл – Елбасына деген адалдық. Мемлекет басшысының қасына шоғырлану, бір адамдай Көшбасшының айтқан ойларын басшылыққа алу барлық Қазақстан халқына ортақ міндет, мақсат. Осы үлкен парызды орындауда бәрімізге Жаратқан ием күш-қуат бергей. Элиталар жинағы, ұлылар шаңырағы «Қазақ әдебиеті» газетінің ұжымына тарихта қалатын жігерлі де ұтымды, шынайы шығармалар тілеймін.
– Әңгімеңізге рахмет!
Сұхбаттасқан
Ғалымжан ЕЛШІБАЙ.
ПІКІРЛЕР1