Күміс білезік
Әпкем Гүлбахира мен анам Тұрған Қалмамбетқызы. (1925-1975)
Бұл білезік үш ғасырдың куәгері. Өрнегі мен сән салтанаты сол қалпында сақталған. Соққан шебері белгісіз. 1921-22, 1930-33-жылдардағы ашаршылықта халқымызды ажалдың қандауырына байлап беріп, жартысына жуығынан айырылғанымыз тарихтан белгілі. Қолдан жасалған бұл қырғынның лағынет нәубетін, ауыртпалық, күнәсін кімнің көтеретіні адамға да, Аллаға да аян! Он тоғызыншы ғасырдың екінші жартысының аяғына таман Тараз қаласы жанындағы Тектұрмас елдімекенінде ғұмыр кешкен Қалмамбет ақсақал менің нағашым еді. Балалары шешек, қызылша ауруына шалдығып, бірінен кейін бірі баудай түсіпті. Аман қаларма екен деп, бірін есіктен,бірін терезеден шығарса да болмапты. Он бала бірдей кеткесін, тоқтарма екен деп, кенжесінің атын Тұрған қойыпты. Халық басына түскен нәубеттерге қосылған бұл қайғыға шыдай алмаған атамыз, құсадан, балаларының артынан мәңгілікке сапар шегіпті. Бәйбішесі Бегімкүл жалғыз қызы төрт жасар, менің шешемді құшақтап қала береді.Ұзаққа бармайтынын сезген апамыз, Бекберді ақсақалдың ұлы, Сыдық қарияның әйелі Қызтәліп абысынына: «Қызым Тұрған, жас қалып бара жатыр, мына білезік анамнан қалған жалғыз көз еді, осыны қызым бойжеткесін қолына тақ, менің оған қалдырған жалғыз мұрам, осы білезік қана», – депті де, ол кісі де бақиға аттанып кете барыпты. Бекберді ақсақалдан Әлімбай, Сыдық, Сәкеш деген азаматтар өрбиді. Әлімбай Тектұрмаста қалып, Сыдық Сәкештер біраз ағайындарымен қазіргі Жамбыл облысы, Байзақ ауданы Шақан ауылына көшіп келеді. Апам осы кісілердің үйінде қалады. 1931 жылдары өкімет тарапынан жетімдерді қаладағы балалар үйіне жинай бастайды-да, Тегістік ауылына жоғарыдан уәкілдер келіп, жетімдерді тізімдеп, арабаға отырғызып, қалаға бет түзейді. Мұны, аңда жүрген Сәкеш есітіп, арабадағы уәкілдерді қуып жетіп, аспанға мылтық атып тоқтатыпты. «Айналайындар мына алты жасар қызды шешесі бізге аманаттап кетіп еді, егер балалар үйіне кетсе бұл қыз жоғалады, орнына басқа ұл бала берейік, ұл тірі болса елін табады, бар ауыртпалығын өзім көтеремін», – деп жалынып-жалбарынып, апамды алып қалыпты. Апам, осы кісілердің қолында бой жетеді. 1941-жылғы Ұлы Отан соғысының сұрмергені болып, Севостопольде бір аяғынан айырылған әкем, 1944 жылы көктемде елге оралады. 19-дан жаңа асқан анамды құда түсіп аларда, Қызтәліп апамыз: «Мына күміс білезік анасының көзі, аманаты», – деп апамның қолына салыпты. Әкем Мұстафаның бірінші әйелі Күлпаршын соғысқа кетерінің алдында дүниеден озып, ол анамыздан Назымкүл атты қызы қалады, екіншісі менің анам Тұрған Қалмамбетқызынан Тілеуқұл, Күләйлә, Гүлбахира, Садығұл, Қойшығұл, Қойшыман алтаумыз.Әкем бес уақыт намазын үзбей, анам әкемнің қабағына қарап, бәйек болумен өтті. Ағам Тілеуқұл 19 жасында Алматыға оқуға кетті, әкпем Күләйлә Тараздағы СТАТ техникумын аяқтап, ауылға келіп екі жылдай қызмет жасап, 20 жасында тұрмысқа шығып өз жөнін тапты.
1966 жылдар. Ауыл ақсақалдары әкеме келіп шаш алдырып, ертоқым, жүгендерін реттетіп, қамшы өргізіп, өткенді еске алып, әңгіме дүкен құратын. Бірде, шешемді жеті шақырым жерден өгіз арабамен әкелуге барған әкемнің атқосшы інісі Тастанов Жайнақ деген ақсақал үйде отырып, шешемнің қатты қорыққаны жайындағы әңгімені бастады. Бұл 1944 жылдың күзі еді дейді. Ол кезде колхоз бастық Байсеркеев Мейірманқұл деген кісі болыпты. Өзі коммунист, жұмыста өте қатал болса керек. Ауылдағы азын-аулақ егін орағының жүріп жатқан кезі. Орталық қырманға әкемді қарауыл, әрі ұста ретінде жұмысқа қабылдапты.Сынған араба, үзілген божы, жүген, кетпен, күректерді саптап, орақ, шалғыларды шыңдап, ретке келтіреді екен. Жалақы жоқтың қасы, ауыз жарымас тиын тебен. «Қазан асқан қаспағын қырар», – демекші деп, әкем бастыққа жағдайын айтады. Бастық, еңбек ақысына бір уыс бидай, орташа жүгері сотасын алуға рұқсат етіпті. Әкем күніге түскі, кешкі асқа келгенде, бастық айтқан затты шекпенінің екі қалтасына салып әкеліп жүріпті. Шешемнің аяғы ауыр, әкелген жүгері мен бидайды екі ала қапқа салып жинай беріпті. Сонымен қатар, өкіметке күніге бір таба нан өткізетін тапсырма бар. Өкімет берген ыржанай қара ұнға қол диірменмен бидай, жүгері тартып араластырып, қоңырқошқыл етіп, әдемі нан пісіріп, өткізеді екен. Бір күні түскі асқа дайындық жасап жатса, үйдің жанына колхоз бастық келіп: «Ой,мен жоғалтқанымды таптым-таптым», – деп аттан түсе бастапты. Шешем жерошаққа нан пісіріп, бір-екі таба нанды пештің ернеуіне қойып отырса керек. Оның артынша есепшісі келеді. Анам, мына сөзді естіп, аяқ-қолы дірілдеп, орнынан тұра алмай қалады.Сол сәтте әкем де төбеден асып, есекпен келе жатады. Бастықтарға: «Оу, жол болсын, үйге кіріңдер», – деп дауыстапты. Үйлері-қамыстан тұрғызып, сыртын сары балшықпен сылап, терезесіне қойдың қарынын тартқан, екі бөлмелі тоқал, жаппа там. Колхоз бастық: «Бір нәрсе жоғалтып жүр едім, соны осы үйден тапқан сияқтымын», – депті. Оны естіген шешем одан бетер дірілдеп, екі көзі қарауытып, басы айнала бастайды. Ол кезеңде бір пияла бидайға соттайтын кез! Әкем даусын көтеріп, шешеме: «Неғып отырсың, қонақтарға шәй дайындамайсың ба», – деген кезде, есін жиып, үйге жүгіре басып барып, бүйірлері томпиған ала қаптағы бидай, жүгерінің бетін алашамен жауып, келесі бөлмеге шай дайындапты. Дастархан мәзірі, қуырған бадырақ жүгері, құрт, пәтір нан, қаймақ болса қаймақ, не керек, үйде не бар, барын салып, апам дастархан жасапты. Бастық, есепші, әкем үшеуі үйге кіріп жайғасып, әкемнің қақпан сап ұстап әкелген қоянының сорпасын ішіпті. Шайға қанғасын әкем: «Ал айтыңыз, не жоғалтып жүрсіз», – дейді ғой баяғы.Сонда бастық, есепшісіне қарап: «Ауылдағы ел, өкіметке бір таба наннан өткізетінін білесіз, соның ішінде бір ерекше піскен таба нан келеді, дәмді, әр сапалы. Соның егесі Әміртай ақсақалдың бәйбішесі Бүзи апай ма дедім, оған барсам ол емес, жастары үлкен болғасын Ұлтан,Тәтен апайларға бардым, олар да болмай шықты. Сол нанды алып, әйеліме апарып беріп, орнына бір таба нан өткіздім де, енді сен нанды осылай пісір деп, тапсырма бердім. Ол да, «Егесі кім екен», – деп қызығу танытты. Нанның егесін іздегеніме біраз уақыт болды, иесін таппай жүрсем, осы келін екен ғой, мен бұл келін деп, тіпті ойламаппын, қарашы қателескенімді», – деп қарқылдап күліпті. Сол кезде барып шешемнің аласұрған жүрегі орнына түсіп, «уһ», – деп терең демалыпты. Басшылар, шай ішіп болып, рахмет айтып, орындарынан қозғалады. Шешем колхоздастыру кезін, өткендерін есіне алғысы келмейтін. Жетімдіктің зардабы бар, ауыр тұрмыс, ауыр жұмыс, жастық, балалық дегеннің не екенін білмей өскендіктен, ауыр сезінетін еді. Садан ағам екеуміз апама қолғабыс болып, ауыл сыртынан тезек теріп, қажетті отындарын әкеп беретінбіз. Кейде арбамен құмға тартамыз. Бұл біз үшін саяхат жасағанмен бірдей еді. Ауылдан бір шақырымдай жерде Көкөзектің айналмасында үлкен арал бар. Егістік, алмаларды жағалай жабайы жиделер өседі. Гүлдері майда, сары түсті, иісі жұпар атады, қолыңмен ұстап тартсаң майда үлпілдеген түгі қолыңа жұғып, ұсақ тікендері қолыңа кіріп, ашытып, мазаңды алады. Жол жағалай биік түйе жоңышқа бой көтереді, гүлдері ашық сары. Онымен жағаласа тікен-тікен шоңайна, мұның гүлі күлгін, одан арыректе жусан, ебелек, жерге жабыса өсетін бозқыраудай қараотпен араласа сиягүл, шие түстес майда гүлді жантақ, алабота, мия,мияның гүлі ақшыл болып келеді,ал кекіре өте ащы шөп, мұның гүлі қызғылттау ерекше, онымен қатарласа қырықбуындар сап түзейді. Сәл әріріректе алаңқайды өрт шалғандай жайқалған қызғалдақтар, түрлі-түсті сүмбүлі сұлу шөптер, кілемшедей құлпырады-ау десіз! Осылай табиғаттың әсем жаратылысына қарағыштап отырып, құм жиегіне де жетіп қаласыз. Мысалы, жүзгеннің гүлдері солғын қызғылт болып келеді, өзіндік әсем жұпар иісі бар, шыпырлап бұтағынан төгіліп тұрады. Жиектің сәнін кіргізген жыңғылтектес қоянсүйектер, шиге ұқсас аткүде жайқалады. Құмның жықпыл сайларында шеңгел өте көп өседі. Оның гүлінің иісі болмайды, күрең қызғылт гүлдері табиғаттың сәнін кіргізіп тұрады. Шеңгелі көп болғасын ба «Шеңгелді ой», – деген жер атаулары кездеседі. Ал ол жерде қоян өріп жүреді. Құмның жиегінде изен, лақса, селеу, ішіне кіре түссең ажырық шөп, баялыш, қараматау, жаужымұр өседі. Ашаршылық кезінде елге сол жаужымыр азық болыпты. Қылшаның я, сәбіздің жабайысы. Көктем бітісімен құмның ауа райы күрт өзгеріп, ысый бастайды. Ол кезде құмда жалаңаяқ жүру өте қауіпті. Табаның үлбіреп алынып қалады. Құм қызған кезде кесірткелер де жүзгеннің басына шығып, құйрығын біресе қайырып, біресе жазып, ауызын ашып, жанын қоярға жер таппай безек қағып тұрады. Осы бір кезеңдерде, құмның үстіне жұмыртқа қоятын болсаңыз, пісіп қалуы кәдік. Осындай аптап ыстықта да ағам екеуміз құмнан отын алып қайтатынбыз. Мен, құмнан құмсағыз теріп алып, ауызым құм-құм болып, шайнап жүретінмін. Құмсағыз, ақ гүлі бар жусан тектес шөптің тамырынан алынады. Пісуі жетпесе тамырдан әппақ болып сүт ағады. Міне табиғаттың кереметі дегеніңіз. Құм аралас тамырды шайнай берсең құмнан тазарып, сары түсті созылғыш сағызға айналады. Ол ауылда көп балаларда бола бермейді. Құмда мал бағатын малшылардың балаларында ғана болады. Ол уақытта ауылда тоқал, жаппа тамдар көп болатын. Біздің үйде солардың бірі еді. Еденіне қамыстан тоқылған маты жайып,оның үстіне алаша, одан киіз, оған көрпешелер жайып, ұйықтай беретінбіз. Жеріміз кең, үйдің алдында шағын орман ағаштары өсіп тұратын да, оның шетіне таман ауылдың су арығы өтіп жатады. Арықтың алдына шешем сеткадан тоспа жасататын, үйткені оның ішінде үйрек, тауық дегеніңіз қаптап жүретін еді. Апам бізге, үйрек тауықтың жүнін тергізіп, одан құс жастық жасап беретін.
Анамның күміс білезігі
Шешемнің әрбір заттары, ыдыс аяқтары кіре бірістегі бөлмеде сандық, қобдишаларда тап-тұйнақтай болып тұрар еді. Міне ол заманның үй жиһаздары. Осыған да ол заманның адамдары қанағат жасайды. Анамыз өте таза,кірпияз, шамадан тыс пысық адам еді. Үйдің айналасына көлденең ши жатпайды, тазалап сыпыртып тұратын. Біздің елдің әйелдеріне тән ұлы қасиет, үлкен кісілерді айтпағанда, қайныларының аттарын атаған емес. Молдажан, мырзажан, төрежан, шырақ, кішкене бала, көзжақсым т.т. жалғаса береді. Көршіміз Әбилім ақсақалдың Ұлжан деген кемпірін, апам Аттеріс деп атайтын.Үйткені үлкен аталарымыздың бір кемпірінің аты да Ұлжан болған екен! Ал енді аталарымыздың үйлеріне барғанда есіктен кіре сәлем жасап, иіліп кіретін. «Төрге шығуғуа болмайды, үлкен үй», – деп есіктен сәл жоғары отырар еді. Жалғыз менің шешем емес, ауылымыздың көп әйелдері солай болды. Әлі күнге дейін сол кісілердің көзін көрген жеңгелеріміз солай жасайды. Не деген имандылық, недеген инабаттылық, ізеттілік десеңізші. Үлкен кісілердің алдынан қия өтпейді, алыстан көре қалса, тосып тұрып, ол кісілер өткесін сәлем жасап барып, өз жолдарына кетер еді. Қайран асылдарым ай, қара жердің қойнына қалай ғана сыйып жатыр екенсіңдер.
Апам, жас күнінде өзімен тракторды бірге айдаған замандастары Ұлтуған, Зайпан, Шәрімкүл, біздің кіндік шешеміз Ереңсіз апаларымыз келгенде өткендерін есіне алып әңгімелеп отыратын. Кейде, көздеріне жас алып, кейбір қызықтары естеріне түскенде күлісіп те алады. Шешемнің көзіне көзім түсіп кеткенде көзі боталап, жанары жасқа толып тұрғанын байқайтынмын. Көз жанарындағы моншақтары мөлтілдеп, төгіліп-төгіліп кететін. Мені байқаған сәтте басқа жұмысын жасап, әндеткен болып кете беретін. Сол қиын замандар, бізге ертек айтып отырғандай көрінетін еді. Дегенмен, бәрі рас. Жастық шақтарының осындай тақыр заманға тап келгеніне өздері, кейде өкінбейтін де: «Аллаға шүкір сөйтіп жүрсек те ұл, қыз сүйіп отырмыз», – деп тәубе жасап, отырар еді. Бұл әңгімені тыңдап отырған менің де бала жүрегім елжіреп, қобалжып көмейіме өксік тығылатын. Апам өте шебер тігінші болды. Қол машинесі әлі күнге үйде сақтаулы. Сол машиненің арқасында біздер небір көйлек, шалбарлар кидік. Айтпақшы, көйлек кигеннен шығатын тағы бір әңгіме бар. Ұлды сүндеттету әкеге, қыздың құлағын тесіп сырға тағу, шешеге парыз деген де бар екен-ау! Астында құла жирен аты, басында оралған сәлдесі, қолында жалаңдаған өткір ұстарасы бар Есентай деген молда атамыз, менің есімде қатты қалды.Өйткені ол кісі, қаншама ауыл болса, бәрінің балаларын сүндеттеді. Қожекең кеп кеткесін, әкпелерінің көйлегін киген 3-5 ұстатпай қашып жүреген 7 жасар балалар көшелерде талтаңдап,ойнай бастайтын. Қазір ойласам, сол кісі қаншама сауап жинап, алғыс алды екен. Апам, мәшинесін сақылдатып,ерінбей жалықпай құрақ көрпешелер тігетін еді. Үйдегі құрақ көрпелерге көрші-қолаңдар бірдей таңғалып, шешеме: «Жеңеше осының бәрін қалай ерінбей тігесіз», – деп мақтап та кететін. Ал енді, «көрпе-көрпеше тігуді бастаймын», – десе бізге жүн түту науқаны басталады. Қатар қатар отырып, жүннің небір түрлерін, түннің біраз уақытына дейін түтеміз. Еріншектік деген жоқ, бір жағынан денсаулығы жоқ болғасын, апама жанымыз ашитын. Егер шаршай бастасақ, «Әй, аздап шыдаңдар, қазір мұрындарыңнан моншақ түседі», – деп қояды. Біз соған шын сенетін едік. Түрлі-түсті маталар, помбарқыт, қыжым дейсіз бе, неше түрлі қйындыларды ерінбей-жалықпай жинап, оны қиыстырып тігіп, көрпеше, неше түрлі бөстектер жасап, қара қызыл помбарқытпен жиектеп, жүнін салып көрпешелерді жайып тастағанда недеген ғаламат, үстінде отыра бергің келеді. Ондай құрақ көрпешелерді мен сирек кездестірдім. Мұны әрине шебердің-шебері жасайтын болуы керек. Ал енді күзге салым, қойдың күзем жүнін қырқу,киіз басу кезеңі басталады. Күзем жүнді түту өте оңай, кейде оны түтпей-ақ сабаумен сабап-сабап, киізге дайындайтын еді. Жаздың ыстығы өте, киіз басу науқаны басталады. Ол, бір үлкен мереке. Ауылдың біраз әйелдері жиналып, дайындалған жүнді сорттайды. Қарасын астына деп, бөлек қояды, қоңырын арасына дейді,ақ жүнді түр салуға деп ерекшелейді, кейбірін қызыл, жасылдатып түрлі бояуларға бояйды. Осы кезді пайдаланып, біздер де, жүнді қайнатып жатқан бояуға, асықтарымызда салып, түрлі-түсті етіп, бояп аламыз. Қызыл, жасыл,сары асықтар-ай, қандай керемет, ойнағанда көздің жауын алып, қаз қатар тізіліп тұрады. Бәрінен киіз басу науқанына қарап, қатты қызығатынмын. Кішігірім той. Сол маңайды тоқылған шимен дөңгелектеп қоршайды да, сыртына су шашып, шаң көтерілмес үшін дегдітіп қояды. Үлкен апаларымыз жүнді жыңғыл сабаумен иленген теріге басып, сабап, жайылған ши матыға тастап отырады. Орта жастағы әйелдер қара жүнді түтіп отырып тегістеп, өзінің өлшеуімен реттеп, керекті қалыңдығымен жаяды. Ол біткесін жас қыздар қошқар мүйіздетіп, түрлі-түрлі, қызылды-жасылды, текеметтің түрін оюлап салуға кіріседі. Кесте тігіп жүрген қыздар, оюды да өте шебер салады. Бәрі біткесін кемпірлер, мұқият тексереді де, текеметті шиімен бірге асықпай, еш жерін бүлдіріп алмай орайды. Арнайы жасалған жіңішке қыл шылбырмен шандып байлайды. Шеттері сөгіліп кетпес үшін тартып қысады да қайнаған ыстық су құяды. Сонымен киіз тебу басталады. Оған барлық жиналғандар атсалысады. Қатар-қатар тұрып, қолдарын айқастырып киізді он метр ары-бері қуалап тебеді. Шаршағандарын біздер алмастырып отырамыз. Енді киізді ортаға қойып, екі жағынан алма кезек секіріп, бір сағаттай ма тебіске түсіреді. Киіздің жақсы бекуі үшін ыстық су дембіл- дембіл құйылып тұрады. Алмақ-салмақ жасап тебеміз.Не керек тағы да бір сағаттан аса тебу секіру, қызу жүреді. Енді үлкендер, жастары бар, бәрі арнайы сойылған тоқтының балбыраған жас етін жеп, сорпасын ішіп, бір рахаттанады. Үлкен сары самуырлар буы бұрқырап,қайнап, әйелдер әңгіменің көрігін қыздырады дейсіз. Түс ауа кемпірлер әбден шайға қанғасын киізді ашып, жайып көреді. Сосын егде әйелдер қатар-қатар тізерлеп отырып, білектеуге кіріседі. Ол да оңай жұмыс емес, білектері қызарып, ашып, әйтеуір әрең дегенде шаршап-шалдығып жүріп, кешке салым киіз басу операциясы аяқталады. Ең соңғы жұмыс, біткен киізді ыңғайлап бүктеп, үш аяқты пештің үстіне қояды. Киіздің суын сорғытуға түнге қалдырады. Таңертеңмен үй иесі бар, және екі үш әйел жиналып, киізді жаяды. Көздің жауын алатындай әсем оюлар жарқырап түрленіп, қара киізге түскен ақ оюлар рең беріп, құлпырып шыға келеді. Мінеки біздің апаларымыздың машахаты көп, қол өнерлері осындай еді. Бұл шаруа қазір азайып бара жатыр. Біздер осындай табиғи киіз құрақ көрпелерге аунап өстік. Әрине әркімнің өткен өмірі өзіне қызық, қимастықпен сағынасың. Кейде базарлардан, немесе мұрағаттардан, киіз, немесе құрақ көрпе көрсең, ауылың, балалық шағың есіңе түсіп,өткендер көз алдыңнан сырғып өте шығады. Сол кездер неткен қызық еді деймін, құдды бір шеберлер ауылында жүргендейсің. Қайран апалар-ай, әсемдігі бір-бірінен өтіп тұратын. Кимешектері кіршіксіз дөңгеленіп,бастарына ақ қардай болып қона қалып, қолдарындағы түрлі білезік, сырғалары сыңғырлап, отырар еді. Бәрі көненің көздері екен ғой. Мен солардан естіген, көргендерімді ғана жазып отырмын. Ақсақалдардың өнегесі ол кездерде керемет болушы еді. Бір-біріне құрметі,баппен сөйлеудің өзі, мәдениеттің ең шыңы дерсіз. Үлкенінің қадірін кішісі білетін, алдынан қия өтпей, иіліп, амандасып тұрар еді. Ұлылықты қадірлей білетін ұрпақ екен олар. Аналарымыз да үлкенді-үлкендей, кішіні-кішідей ұлықтап, әр қайсысының қадір қасиетіне бас иетін заман екен-ау! Соғымнан сыбаға деп, сырттағы туыс, ағайындарға кәделі жіліктерімен бөлектеп қойып, келгенде асып беретін еді. Небір шежірелер ол кісілермен бірге кетті- ау! 1973 жылы әкем өмірден озып, 1975 жылы анам қатты ауырып, әкпем Гүлбахира аудан, қала дәрігерлерінің есігін тоздырды. Сәуір айында емханадан үйге әкеліп, төсек тартып жатып қалды. Әкпем, жанында аузына мақтамен су тамызып, шырылдап отырды. Кешкісін апам әкпемді ымдап жанына шақырып,анасынан қалған күміс білезігін табыстады да, «Анау ағаң Тілеу, ауылға енді келе қоймас, мына жетімектерді саған тапсырдым, ие бол», – деп соңғы сөзін айтып, ауыр күрсінді. Түн түңдігін түре, таң бозарып, жарқырап Шолпан шыға анамыз мәңгілік сапарына аттанып кете барды. Бұл 1975 жылдың Сәуір айының 27 ші жұлдызы таңғы сағат төрттен отыз минут кеткен кез еді. Сол уақытта анам, 49 дан өтіп 50 ге қараған. Анамды соңғы сапарына аттандырғасын үлкен кісілер, ағайындарымыз ағама: «Алматыны қой да елге кел, мына балаларға қара», – деп ақыл-кеңес берді. Бірақ ағам ауылға келмеді. Анамның аманатын арқалаған әкпем, қолына күміс білезігін тағып жүріп, бәрімізді үйлендіріп, үй-жайымызға көмектесіп, өзі отбасын құра алмай қалды. Қазір қарап отырсам мұндай бауырмашылдық, батырлық, өзінің өмірін бауырлары үшін сарп ету, қызбаланың ғана қолынан келетін іс екен! Еңбегін біздер қалай өтер екенбіз деген ой, мені жиі мазалайды! 1996 жылы отбасыммен ақылдасып, әке, шешем, ағама Қордайдың мәрмар қызыл тасынан жондырып, қоршауына Алматы АЗТМ зауытына арнайы тапсырыс беріп, ауылға алып бардым. Бір мал құдайы жасап, ағайын көршілерді жинап, құран оқыттық. «Апаң ашуланып, «Менің басыма ақтас,көктас қоямын дейсің ба?», – деп сені шыбықпен тартқанда, «ия мен қоямын тасты», – деп жылаушы едің айналайын, сөзіңді Алла қабыл етіпті-ау», – деп апаммен жасында бірге трактор айдаған Шәрімкүл замандасы көзіне жас алды. Міне осы әңгімені жазып отырғанымда 93 жасында Шәрімкүл апамыздың да қайтыс болғаны жөнінде хабар алдым. «Елу жылда ел жаңа, Жүз жылда қазан»,деген тәмсілді әкелеріміз айтып отырушы еді.
Зарлы (Қошан)
Қойшығұл Мұстафаұлы,
Халықаралық Ж.Жабаев атындағы
сыйлықтың лауреаты,
«Құрмет» орденінің иегері.