Актерлер техникалық мүмкіндікпен бәсекеге түсуде
Ерлан БІЛӘЛ,
М.Әуезов атындағы Қазақ Мемлекеттік академиялық драма театрының директоры
– Театрдың тынысын бақылап отыратын көрермен сіздердің Лондонға барып келгендеріңізден хабардар. Бұл сапарға кімдер қолдау көрсетті және не себепті «Жаужүрек» спектаклін апардыңыздар?
– Бұл сапарға Елбасының «Рухани жаңғыру» бағдарламасының аясында ҚР Мәдениет және спорт министрлігінің тікелей қолдауыменен барып келдік. Өздеріңізге белгілі Мәдениет министрлігі «Рухани жаңғыру» бағдарламасының аясында «Жаһандағы заманауи қазақстандық мәдениет» атты халықаралық жоба жасаған еді. Осы жобаның аясында Мемлекеттік сыйлықтың лауреаты, жазушы-драматург Дулат Исабековтың 75 жылдық мерейтойына орай
театр фестивалі өтті. Фестиваль қай автордың шығармасына арналса, біз сол автордың спектаклін апаруға тиіспіз. Сол себепті, «Жаужүрек» спектаклін алып бардық, режиссері Қазақстанның халық әртісі Е.Обаев. Әлемдік мәдениет пен әдебиеттің орталығы болып саналатын Лондонға қазақ театры тәуелсіздік алғалы алғаш рет барып тұр. Бұл өте айтулы оқиға. ҚР Президенті Н.Назарбаевтың «Рухани жаңғыру» бағдарламасын жүзеге асыру жолында Мәдениет және спорт министрі Арыстанбек Мұхамедиұлы EXPO-2017 көрмесіне келген ағылшын елінің өкілдерімен кездесу барысында Қазақстан мен Ұлыбритания арасында мәдени байланыстың орнауына үміт артатындығын айтқан еді. Көп ұзамай бұл үміт ақталып, Лондон қаласында «Жаһандағы заманауи қазақстандық мәдениет» жобасы жүзеге асты. Осы жоба аясындағы театр фестивалін біздің ұжым «Жаужүрек» спектаклімен ашты. Фестивальге Ұлыбританиядағы Қазақстанның Төтенше және өкілетті елшісі Ерлан Ыдырысов қатысып, нағыз елші мәдениет пен өнер, спорт саласы екендігін тілге тиек етті. Қойылымға мәдениет пен әдебиет саласында жүрген белгілі мамандар келді. «Рухани жаңғыру» бағдарламасы аясында жүзеге асқан бұл сапар менің ойымша, Қазақстан мен Ұлыбритания арасындағы мәдени байланыстың алғашқы көпірі.
Ағылшындардың қазақтың төл драматургиясымен, төл режиссурасымен, қазақ актерлерінің өнерімен танысуы, бағыт-бағдарын бағамдауы театр үшін ғана емес, қазақ өнері үшін де өте маңызды. Шекспир театрын көрдік, өзге де ағылшын театрларын көрудің сәті түсті. Олардың сахнадағы жетістіктерін, заманауи техникалық құрал-жабдықтармен жасақталуын көрдік. Актерлердің ән салуы, пластикасы, ойнау ерекшелігін көру біздің әріптестер үшін тәжірибе алмасу, әрі шеберлік мектебі болдық десем қателеспеймін. Үлкен-үлкен галереяларға, тарихи-өнер мұражайларына бардық. Ең бастысы – Англияның Лордтар палатасының қабылдауында болдық. Лордтар палатасы өкілдері де екі ел арасындағы мәдени байланыстың бұдан әрі нығаюына мүдделі екенін жеткізді. Мұның барлығы біздің театр өнері үшін әлемге айқара есік ашылғанын білдіреді. Және ол Елбасының «Рухани жаңғару» бағдарламасының аясында туған мүмкіндік. Біз өз кезегімізде осы бағдарлама аясында Мәдениет министрлігі алдымызға қойған бағыт-бағдар мен мүмкіндіктің үдесінен шығуға күш саламыз.
– Театрдың жетекшісі ретінде бұл сапардан қандай ой түйдіңіз? Лондон театрындағы қай үрдіс көңіліңізден шықты?
– «Арыстан патша» мультфильмінің негізінде қойылған мюзиклді көрдік. Сондағы актерлердің қарым-қабілеті, ән салуы ерекше. Сахнаның техникалық мүмкіндігі орасан, сахнада бір сәтте тау пайда бола кетіп, бір сәтте жоқ болады. Жарық, дыбыс құрал-жабдықтары түгелдей жетілген екен.
– Ондай құрал-жабдықтарды орнатуға сіз басшылық ететін театрдың қауқары жете ме?
– Мұндай мүмкіндік бізде болмағанмен Астана қаласындағы Опера және балет театрында бар. Өнер ұжымының басшысы ретінде мұндай мүмкіндіктің болғанына қуанар ем, бірақ ол үшін бүкіл сахналық құрылымды өзгерту керек. Ол өте ауқымды жұмыс және қыруар қаржы қажет етеді. Десек те, заманнан қалыс қалмай, сахнаның галлографиялық құрылымын ұтымды пайдалану мен 3D мүмкіндіктерді қолдануға күш салып жүрміз.
– Кейінгі жылдары қойылым барысында экраннан 3D сурет беру де жиілеп кеткендей…
– Бұл біріншіден заман талабы, заман талабынан қалмау біздің басты міндетіміз. Бірақ осы ретте актерлерге қойылатын талап та күшейеді. Олардың қарым-қабілеті 3D басып кетпейтіндей шыңдалып, ішкі-сыртқы пластикалық машығы жетіліп, ән салу өнері өне-бойы дамуы қажет. Оған актерлер де барынша талпынып жүр. Қазір әлемдік театр актерлері сахнаның техникалық мүмкіндіктерімен бәсекеге түсіп жатыр десек қателеспейміз. Театр сыншылары, сарапшылар мен режиссерлер техникалық мүмкіндіктердің басымдық алып кетуінен қауіптеніп, актерлер екінші планға шығып қала ма деп алаңдап отыр. Жуырда Әзірбайжанда театр саласы мамандары бас қосқан ғылыми-тәжірибелік конференция өтті. Конференцияда «Актер қабілеті техникалық мүмкіндіктен биік болуы керек» деген баяндама жасадым. Бұл тұрғыда актерге де, режиссерге де үлкен жүк артылады, олар жан-жақты болуға өздері ұмтылғаны жөн. Кешегі Англиядағы спектакльде барлығы өз орнында тұр. Актерлер билеп те жүр, ән де айтты. Барлығы техникалық мүмкіндіктермен үйлескен, бірін-бірі басып немесе бір-бірінің көлеңкесінде қалған жоқ. Егер жан аямай жұмыс істесек, мұндай дүние жасау біздің де қолымыздан келеді.
– Кейінгі жылдары М.Әуезов театрында декорацияның жұтаңдығы байқалады. Театр репертуарындағы ең қымбат декорация қай қойылымда болғанын айта аласыз ба?
– Әр қайсысы әр түрлі. Қаржылық шығын жайлы айтсам, кейде қаражат киімге көп жұмсалса, кейде декорацияға кетеді. Мәселен, «Қыз Жібек» спектаклінде киімдердің барынша қымбат, көздің жауын алатындай әдемі болуына күш салдық. Шығармашылық жұмыс болған соң кейде бар дүние өзіңнің ойыңдағыдай жүзеге аспай қалады, ал кейде ойламаған жерден жақсы нәрсе жасала қалады. Сондықтан декорация жағынан іске аспай қалған аздаған кемшілік болды.
– «Көмбе нанның дәмі» қойылымында вагон ретінде сахнаға шыққан көлік бірде үйдің, енді бірде қоршаудың міндетін атқарды. Мұны қоюшы-суретшінің көркемдік шешімі деуге негіз бар. Дегенмен, тым жұпыны, тіпті декорациядан қаржы үнемдеу үшін жасалғандай әсер береді…
– Бір таба көмбе нанға зар болған жұпыны өмір, вагонның өзі вагон деген аты болмаса алқа-салқа құрылған бірдеңе. Вагонды сахнаға шығардық екен деп, бүгінгінің тальгосын көрсете алмасымыз белгілі. Ол кезеңде жолаушы пойызы, жүк пойызы деп бөлінген жоқ. Мал басқан, жүк тиеген вагонға адамдарды әкеп сығылыстырып қойды. Есіңізде болса сол қойылымда Грузин кемпір қызына «Аштық заманды ұмытқан екенсің, аузыңа тамызатын су таппаған тар күнде сені аман алып қалу үшін аузыңа зәрімді тамызып едім», – дейді. Бұл сөзден көп дүние аңғаруға болады. Сол жылдары қазақ халқы қанша қиналып жүрсе де, өзге елден депортацияланып келген ұлттарды бауырына басты. Егер бұл қойылымнан көрермен, мына сахна неге жұтаң, неге үрейлі деген әсер алса, онда біздің спектакль өз мақсатына жетті деп білемін.
– «Ақтастағы Ахико» мен «Көмбе нанның дәмі» премьерасының арасы ұзақ болған жоқ. Бір қарасаңыз екеуінің тақырыбы да бір-бірінен алшақ емес – қазақтың өзге ұлттарды өз еліне паналатуы. Екі қойылым бір-бірінің көлеңкесінде қалып қоймай ма?
– Екі қойылымның бір-бірінен айырмашылығы бар. «Ақтастағы Ахико» спектаклінің бас кейіпкері – Ахико – қазақ халқының жазықсыз жапа шеккен қайсар ұлдарымен тағдырлас жапон баласы. Ол да зұлмат заманның қасіретін басынан өткерді. Екі қойылым екі бағытта қойылғанымен айтар ойы – біздің еліміздегі ұлтаралық бірлік, достық, бауырмашылдық. Біз қазір еліміздегі ұлттар достығын әлемге танытып жатсақ, ол қазақтың кең пейілінен, жомарт жүрегінен деп ойлаймын. «Көмбе нанның дәмінде» өзге ұлт өкілдері біздің елге депортацияланып, мәжбүрлі түрде келсе, «Ақтастағы Ахикода» Ахико өз еліне барып тұрып, Қазақстанға өз еркімен қайтып келді. Дәл осы тұста екі қойылымның айтар ойы анықталады. Сондықтан терең үңілген адам мұның екі арасын айыра алады деп ойлаймын.
– Дәл осы «Ақтастағы Ахико» қойылымы сахнаға шыққан уақытта М.Әуезов театрына дарынды актер Қуандық Қыстықбаев келіп, Степан ролімен театрға жаңа леп әкелгендей болды. Сондай мықты актерді неге алып қала алмадыңыз?
– Енді… Ахико да өзінің туған елі Жапонияға барып тұрып, Қазақстанға қайтып оралып отыр ғой. Сол сияқты Қуандық Қыстықбаев та осы театрға өз өтінішімен келді. Степанды ғана емес, «Абай» спектаклінде Әбдірахманды да өте жақсы ойнады. Қуандық қазіргі театр сахнасындағы еліміздің айтулы актері. Бірақ өзінің ұшқан ұясы, сіңген ортасы Қ.Қуанышбаев театрына қайта кетті. Шығармашылық адамының көңілі басқа театрға ауса, оны байлап яки өзге дүниемен қызықтырып ұстай алмайтынымыз анық. Әрі ондай жерде ешқандай актер еркін жұмыс істеп, жақсы жетістікке жете алмайды.
– Театр әлемінде бір актердің бір театрға тұғыр болатыны жайлы жиі айтылады. Сіздердің театрдағы жас буын актерлерден сондай тегеуріні мықты актер деп кімді атар едіңіз?
– Әрине, біздің театрда да ондай актерлер бар. Театр тарихында мұндай тұғырлы актерлер біреу ғана емес, бір шоғыр болды десем артық айтпаймын. Театрымыздың іргетасын қалаған айтулы актерлеріміздің кезеңі мен Шәкен Аймановтың кезеңіне көз жүгіртсек сегіз адам КСРО Халық әртісі, Мемлекеттік сыйлықтың лауреаты атаныпты. Қаллеки, Елағаң, Серағаң, Шәкен ағалар, одан бері қарай Сәбира Майқанова, Бикен Римова, Ыдырыс Ноғайбаев, Фарида Шәріпова, Хадиша Бөкеева, Шолпан Жандарбекова, Сәбит Оразбаев, Асанәлі Әшімов, Нүкетай Мышпаева, Торғын Тасыбекова, Салиха Қожақова, бертіндегі Құман Тастанбеков ағамыздың қатарында да да айтулы актерлеріміз көп. Бүгінде осы есімдерді жалғауға лайық Омар Қиқымов, Болат Әбділманов, Асылбек Боранбаев, Бекжан Тұрыс, Азат Сейтіметов, Дулыға Ақмолда, Азамат Сатыбалды, жаңа таныла бастаған Еркебұлан Дайыров сынды белді актерлеріміз бар. Олар тек театрда ғана емес, елімізге кеңінен тараған айтулы фильмдерге түсіп, фестивальдерден жүлделі орын иеленіп жүр. Кеше ғана экранға шыққан «Оралман» фильмінде Дулыға Ақмолда басты рольді сомдады. Азат Сейтіметов Кореяда өткен Азия халықтарының айтулы кинофестивалінен жүлде алып қайтты. Жас актрисалардан Салтанат Бақаева Қыз Жібектің ролін жақсы алып шықты. Әр буынның ішінде өзіне тән орнын белгілеп, тұғырын бекітіп келе жатқан актерлеріміз бар.
– Есмұхан Обаев бір сөзінде «Театрға келетін жастар, соның ішінде, әсіресе қыздар жағы ақылы келіссе, көркі келмей, көркі келісіп тұрса, парасаты төмендеу болып жатады», – деп айтқан еді. Жас актерлердің арасынан интеллектуал актер деп кімді айтар едіңіз?
– Қазір ғана айтқан кезеңдердің әрқайсысын алып қарасаңыз бес-алты актердің айналасында бүкіл ұжым құрылып жұмыс істеп келген. Бұл бірді жоғары, бірді кем бағалағаннан емес, өмірдің қалыптасқан заңы. Сегіз КСРО Халық әртісінің айналасында Қазақстанның Халық әртісі атанған, Қазақстанға еңбек сіңірген актерлер болды. Сол кісілердің барлығы дерлік осы сахна өнеріне, театрдың дамуына өз үлесін қосты. Сондықтан ана актердің интеллектісі жоғары, мына актердікі кем деп айтуға хақым жоқ. Әркім өзінің шама-шарқынша кітап оқиды, ізденеді. Әр адамның табиғат берген қарым-қабілеті бар. Біреуге барып «Сен неге Бекжан Тұрыс болмайсың, яки Дулыға Ақмолда болмайсың», – деп айта алмаймыз. Мәселен, басты рольден гөрі эпизодтық рольді жақсы алып шығатын актерлер болады, ресми атақ-даңқы жоқ, аса танымал болмаса да сахнаға аз ғана уақытқа шығып тарихи образ жасай алатын актерлер бар. Әрине, актердің интеллектуалдық деңгейінің жоғары болғаны дұрыс. Студент күнімізде айналамызда оқымайтын кітабы жоқ, білмейтіні жоқ, энциклопедиялық білімі бар мықты студенттер болды, бірақ актерлік қабілеттен жұрдай. Кейде актерге интеллекттен гөрі ішкі рухтың, ішкі ұстанымның беріктігі, сезімталдық көп қажет болады. Көрермен үшін де сахнадағы актердің қанша кітап оқығаны емес, актерлік қабілеті маңызды. Сол себепті, актер үшін талант жағы маңызды деп ойлаймын.
– Қазір театрға танымал адамдар келе ме?
– Келеді… Роза Рымбаева, «Қоңыр» этно-тобының, «МузАрт» тобының жігіттері, жазушылардан Нұрлан Оразалин, Дулат Исабеков, Иран-Ғайып, Исраил Сапарбай сынды ағаларымыз келеді. Өздерінің пьесалары сахналанғаны үшін ғана емес, өзге қойылымдарға да зиялы қауым өкілдерін, қаламгерлерді жиі-жиі алып келеді.
– 1997-98 жылдары театрға мектептің жоғары сынып оқушыларын жинап әкелу үрдісі белең алған еді. Кейінгі жылдары бұл үрдіс бірте-бірте сейілді. Дегенмен, кәсіби мектептер мен колледж студенттерін топтастырып әкелу әдеті байқалады. Бұл театрға не береді, одан ұтатын жерлеріңіз қайсы? Ұтылатын тұстарыңыз көп емес пе?
– Театр белгілі бір адамдарды міндеттеп, желкелеп алып келетін тергеу орны емес. Дегенмен студенттерді топтастырып алып келу насихаттың бір түрі. Театрдың көркемдігін, айтар ойын осындай насихат арқылы дәріптеп, жас ұрпаққа театрдың «дәмін алдыру» керек. Қазіргі көрерменнің көпшілігі театрдың рухани ләззатын студент, яки мектеп оқушысы кезінде сезінгендер. Бір рет жаны жадырап, сахнадағы өнер арқылы рухани ләззаттың дәмін татқан адам оңайшылықпен театрдан алыстамайды. Саяси мінберлерде, экономикалық салада, дәрігерлікке ғұмырын арнаған, сот жүйесінде қызмет ететін көрерменнің қай-қайсысын алсаңыз да театрдың дәміне жас күнінде сусындаған. Қазір келетін жұрт келсін деп театрдың есігін ашып қойып отыратын заман емес, ұйымдастыру керек, насихаттау керек, сонда ғана нәтиже шығады. Залға кіріп көрермендерді бақылаған сайын, бір рет өзі келген студент келесі жолы әпкесін, ата-әжесін немесе дос-жаран, жора-жолдасын ертіп әкелгенін байқаймын. Мұның өзі көңілге медеу. Алматы қаласына келген қонақтардың арасында біздің театрға бас сұқпай кетуді ар көретіндері де бар. Тіпті, актерлермен суретке түсу үшін спектакль соңында арнайы қалатындар көп.
Ел ішіндегі гастрольдік сапарлар да бізге көрермен жинайды. Биыл гастрольге барған аймақ тұрғындары келесі жылы Алматыға келсе, міндетті түрде біздің театрға келеді. Жуырда ғана Атырау облысына бардық. Сол сапарға жасы сексенге келген Асанәлі Әшімов ағамыз бен Нүкетай Мышпаева апамыз да барып, аудан-ауданды аралап, ел-жұртпен кездесіп қайтты. Бір күнде төрт жерде спектакль қойған күндеріміз болды. Бұл халықтың рухани құндылыққа қайта бет бұра бастағанын көрсетеді.
– Қай аймаққа баратындарыңызды өздеріңіз анықтайсыздар ма, әлде министрліктің тапсырмасымен яки аймақтық әкімшіліктердің шақыруымен барасыздар ма?
– Театрдың жылдық жоспарына сай, аймақ таңдалады. Бұл ретте ұжымның қай аймаққа көптен бері бармағаны ескеріледі. Жоспарды министрлікке ұсынамыз, оны министрлік бекітіп, қаржы бөлген соң, аймақ әкімшілігін, мәдениет департаментін, театрларды хабардар етеміз.
– Қазір театрдың айналасында жүрген қауым режиссер тапшылығы туралы көп айтады. Әсіресе, жас режиссерлердің жетілмей жатқандығына алаңдайтындар көп. Сіз басшы ретінде бұл тығырықтан қалай шығасыз, дайын режиссердің келгенін күтіп отырасыз ба әлде жақсы режиссер іздейсіз бе?
– Әзірбайжан Мәмбетов ағамыз осы театрды 30 жыл басқарды, театрды үлкен биікке көтерді, ол кісінің дәуірі театр тарихында алтын әріптермен жазылып қалды. Одан кейінгі кезеңде Есмұхан Обаев, Әубәкір Рахимов, Алма Кәкішова сынды режиссерлердің өз қолтаңбасы бар. Қанатын енді қомдай бастаған Елік Нұрсұлтан есімді режиссеріміз. «Қыз Жібек», «Лир патша», «Қас-қағым» қойылымдарын қойды. «Қас-қағым» Халықаралық фестивальде бас жүлдені жеңіп алды. Үрлей сап көзің ашылды ма деуден аулақпыз, сол себепті де кеше келген Елікке, сен бүгін тау қопар деп айта алмаймыз. Оның бүгінгі күнге дейінгі жұмыстарында өзіне лайық нәтиже бар, ертең бұдан да үлкен нәтижеге қол жеткізеді деген сенім бар. Кейде жас режиссерлер келіп мұндағы жұмыс ауқымына шыдай алмай кетіп қалады, кейбірі жұмысқа кіргенше белсенді болып, бұйрық шыққан соң етегін кеңге жайып, салғырт боп кететіндері бар. Бірақ режиссер жоқ деп айта алмаймын. Оқу орнында білім алып жүрген режиссерлермен пікір-алмасып, қабілет-қарымын байқап жүремін.
– Театрларда өз режиссерлерінен басқа режиссерлерді шақырып, қойылым қою үрдісі бар. Ол актерлер шеберлігін арттырудың, шыңдаудың бір тәсілі. Осы театрға Сіз басшылыққа келгелі бұл үрдіс бәсеңсіп қалған секілді?
– Бәсеңсіп қалғанының айтарлықтай үлкен себебі жоқ. Әзірге біздің жоспарымыздағы қойылымдарды сахналауға өз режиссерлеріміздің қауқары жетеді. Қазір шетелдермен байланыс жасап, келесі маусымға режиссер шақырсақ деген ойдамыз.
– Нақты кімді шақырғыңыз келеді?
– Әрине, менің арманым көп. Бірақ ол ең алдымен уақытқа, сосын қаражатқа кеп тіреледі. Мына тұрған Ресейден режиссер шақыру үшін бір-екі жыл бұрын сөйлесу керек. Дәл қазір аты-жөнін атамай-ақ қояйын Грузиямен, Ресеймен арада келіссөз жүргізіп жатырмыз. Ю.Табаков театрында жұмыс істейтін Гүлназ есімді қазақ қызын, Грузияның Шота Руставели атындағы кино және өнер университетінің ректоры Георгий Маргвелашвилиді шақырсақ деген ойымыз бар. Ол кісімен әңгіменің басын бастап қойдық, бірақ түбегейлі келісім жасалған жоқ.
– Сіз өз буыныңыздың ішінде халыққа кең танылған актерлердің бірісіз. Театр сыншысы Әшірбек Сығай кезінде өзіңізге «Өнерге тазалығы байқалады», – деп баға берген еді. Кейінгі жылдары тым саясиланып кеткендейсіз, актерлігіңіз кейінге ысылырып қалған жоқ па?
– …Саясиланатын ештеңе жоқ. Абайды, Балуан Шолақты, Шәмшіні, Мұқағалиды ойнап жүрмін. Кезінде жасаған рольдерімнің ешқайсысынан қол үзгем жоқ. Негізгі мамандығым актер болғаннан кейін оны өмір-бақи жалғастырамын. Бірақ жаңа қойылымдардан роль алуға мүмкіндік те, уақыт та тапшы. Ат жалын тартып театрға жаңа келген кезімнен осы уақытқа дейінгі кезеңге көз жүгіртсем, бір актер арман еткен үлкен-үлкен рольдерді ойнадым. «Қозы Көрпеш-Баян Сұлу», «Еңлік-Кебектен» бастап, кілең басты рольдерді ойнадым. Тіпті, қазақ өнерінің ақсақалы Асанәлі ағамыздың өзі «Ерлан, сенің арманың жоқ, біз өмір бойы армандап, еншімізге тимеген Абайды ойнадың», – деп айтып қалған еді. Әрине, бұл – болдым-толдым дегенім емес. Әлі күнге Абайдың, Балуан Шолақтың, Шәмші, Мұқағалилардың образын іздеймін, кем-кетігін толтырып, жаңа қырын ашуға тырысамын. Ақыл-есіміз кіріп, парасатымыз толысқан сайын өзіме берілген рольдің жаңа қырын ашуға, терең ойын жеткізуге талпынатыным анық. .
– Дәл осы кезде қабілет-қарымы жоғары, өзіңіз бағалайтын жақсы режиссер жақсы қойылым алып келді дейік, сіз директор болып отырсыз. Сізге шағын эпизодтық роль ұсынып және сол образда сізді ғана көретінін айтса, ойнауға келісер ме едіңіз?
– …Ондай жағдай болды. Дәл осы кезде эпизодтық рольге болса да, көпшілік сахна немесе басты роль болса да өзім шыққаннан гөрі, өкшемді басып келе жатқан Берік Айтжанов, Еркебұлан Дайыров секілді жігіттерге мүмкіндік жасағанды жөн көремін. Тек өзім ғана шыға берсем жұрттың да маған деген көзқарасы дұрыс болмайды деп ойламын. Т.Жүргенов атындағы Қазақ Ұлттық өнер академиясында дәріс беремін. Ендігі кезекте соңымыздан еріп келе жатқан жастарға жөн сілтеп, бағыт беріп жүрген жайымыз бар. Ол да менің өнерге қосқан үлесім. Қазіргі басты мақсатым – театрдың жетекшісі ретінде осындағы шығармашылық ұжымның шығармашылық тұрғыдан ілгерілеуіне ықпал ететін жұмыстарды таңдап, талғап соны жүйелі түрде жүзеге асыру.
– «Рухани жаңғыру» деген сөздің өзі былай қарағанда өнерге, мәдениетке өте жақын сөз. Бұл бағдарлама жалпақ тілмен айтқанда театрға беріліп отырған үлкен мүмкіндік. Сіздер осы мүмкіндікті қалай пайдалана аласыздар?
– Жалпы, М.Әуезов театры ықылым заманнан әлемдік классиканы, бүгінгі күннің өзекті тақырыптарына арналған заманауи спектаклдерді сахналап келеді. Оны қалың көпшілік жақсы біледі. Енді «Рухани жаңғыру» бағдарламасы арқылы біз бар болмысымызды, қазақы салт-дәстүр, әдебиет пен мәдениетімізді әлемдік кеңістікке терезесі тең деңгейде шығаруға тиіспіз. Ал қазақтың жаны мен болмысы, мәдениеті мен әдебиеті дүниетанымы дегеніңіз, театрда тұнып тұр. Мінеки, осы жағынан келгенде кешегі Лондон сапары біздің алғашқы қадамымыз. Енді Құдай бұйыртса, Жапонияға барсақ деген ойымыз бар. Бұған да қолдау көрсетіп отырған Мәдениет және спорт министрлігі. Өзіміздің классикалық шығармаларымызды жоғары деңгейде сахналап, әлемге алып шығуымыз керек..
– Тек қана классикалық шығармалар арқылы танытуды мақсат етесіздер ме, әлде заманауи қойылымдарды да алып шығасыздар ма?
– Жапонияға барар болсақ, Мадина Омарованың «Ақтастағы Ахикосын» апару ойда бар, бұл заманауи драматургия.
– 92 маусымға дайындаған жаңа қойылымдарыңыз қандай?
– Қараша айының соңында Асқар Сүлейменовтің «Адасқақ» шығармасы бойынша (сахналық нұсқасын жасаған Әлия Бөпежанова, режиссері Әубәкір Рахимов) премьера өтеді. Сосын кіші залда Мәдениет және спорт министрлігінің ұйымдастыруымен өткен «Тәуелсіздік толғауы» атты жас драматургтер конкурсының жеңімпазы Айдана Мұратқызының «Бір күндік ғұмыр» пьесасы (режиссері Алма Кәкішева) сахналанады. Біз Мәдениет және спорт министрлігіне қарасты театр болғаннан кейін сол министрліктің бізге берген мүмкіндігіне қарай жұмыс істейміз.
– Сіздерге келетін пьесаларды да министрлік талқыдан өткізе ме?
– Жоқ оны театрымыздағы көркемдік кеңес қарайды. Мәдениет және спорт министрлігінің жанында да көркемдік кеңес бар. Біз алдымен театрға келген пьесалардың ішінен бүгінгі күннің өзекті тақырыбын қозғаған, мемлекетіміз бен министрлік ұстанған бағыт-бағдардың үдесінен шығатын, көрерменнің талабына сай, қоғамның тынысын дөп басатын шығармаларды таңдап алып, көркемдік кеңестің талқысынан өткізіп, одан кейін министрлікке ұсынамыз. Оны бекіткен соң қаражат бөлінеді, сөйтіп спектакль көрерменге жол тартады.
Әрине, біз тек министрлік бөлген қаржыға ғана қарап отырған жоқпыз. Біздегі бар декорацияның, костюмнің ыңғайына қарай режиссерлер өзіндік жұмыс жасап, өзінше қойылым дайындайды. Репертуарға осы жағынан да спектакльдер ене береді.
– Демеушілердің көмегімен спектакль қоюға болмай ма?
– Былтыр демеушілердің көмегімен жас драматург Мұрат Қолғанаттың «Бақыт кілті» атты пьесасын сахналадық, режиссері Қазақстанның Халық әртісі Есмұхан Обаев.
– Театрдың поштасына жылына шамамен қанша пьеса келеді?
– Әр жылы әр қалай, өте көп деуге болады.
– Әңгімеңізге рахмет!
Әңгімелескен
Назым ДҮТБАЕВА.
Для отправки комментария вам необходимо авторизоваться.