ПОЭЗИЯ ЖӘНЕ ЖАРИЯЛЫЛЫҚ
Аманхан ӘЛІМҰЛЫ,
ақын
Мен баяндамамның тақырыбын неге бұлай қойдым. Бұл бір нәрседен ақталу немесе уақытқа қызмет етті емес. «Ақын үндестік ұлы» деген Блок әулие. Біз сол поэзия мен жариялылықты үндестіре алмай, өтпелі кезеннің қоңыраушысы болып кеткен сыңайлымыз. Болмаса, сол аталған қасиетті тел ұғымның көзіне шөп салып, «Әдебиет – ардың ісі» деген аталы сөзді аяқ асты етеміз бе? Міне, мәселе қайда. Шама шарық, қал қадірімізше алшылы-шікті түсетін ой-тұжырымым, байлам-байыбымша соның сырын ашсам деген ойдамын. Сонымен, нарықтық экономика әдебиет, оның ішінде поэзия әлеміне соқпай өтті дейсіз бе, соққанда қандай. Баспалардағы поэзия кітаптарының қысқартылуы өзінше үлкен бір әңгіме. Тіпті, кейбір сыншы нигилистердің айтуынша поэзияның күні өткен көрінеді. Соған қарап сіздер кітап шықпайды дейсіздер ме, шығады. Шыққанда қандай. Поэзия кітаптары да аз жарық көрмейді. Бірақ мәселе қандай поэзиялық кітаптар шығады.
Маңа бір сөзімізде поэзия кітаптары шыққанда қандай дедік. Бұлай дейтініміз, осы баяндамаға дайындалу барысына орай елуге жуық поэзиялық жыр-жинақтары мен әлеуметтік желілердегі әрі мерзімді басылымдардағы өлеңдерді оқып шықтым. Олардан көңілге түйгенім, бүгінгі қазақ поэзиясына деген түйткілді де, қуанышты да жасыра алмаймын. Біз жариялылық кезеңіндегі поэзияны шөпте өлең, шөңге де өлең деген түсінікке айналдырып жіберген сыңайлымыз. Рас, қазіргі қазақ поэзиясы кемеліне келген, кез келген әлем әдебиеті поэзиясымен иық тірестіріп тұра алатын, тіпті, кей тұстары олардан ұлттық қансіңді де, бойсіңді табиғи топырақтан өңген ойлау жүйемізбен, сана-сезімімізден өрген көркемдік пен образдық, ішкі сыртқы тілдік оралым мен құрылымдағы (стилистика, стиль) музыкалық қадір қасиеттерімізбен асып түсіп жатады. Мазмұны мәнмен үндескен формалық жетістігіміз де өзінше бір әңгіме. Ал кемшілікке келгенде, ешкімге таңбай айтарым, қазіргі қазақ поэзиясынан үш мін көремін. Оның біріншісі Совет Одағы құрылған кезден басталған жалқы ұлттық поэзиялық-поэтикалық құндылықтарымызға жалпы халықтық, социалистік-коммунистік космополиттік-нигилистік реализмнің шалығы тиген. Оқырманның көркемдік образдық, саздық талғам-талабын бұзатын тіл жұтаңдығы, көркемдік образдық, музыкалық, тілдік қадір қасиеттік ада, публицистикалық – газеттік жанрлары (өлең – очерк, өлең – репортаж, өлең – баяндау, өлең – ода, өлең – жалаң рухқа негізделген пафос) бағыт бағдарындағы ұстаным болса, екіншісі сана-сезімдегі поэтикалық – поэзиялық хаос және логикалық қарама-қайшылық пен жүйесіздік, шашыраңқы да сусыма сынаптай сырғыған абстракциялық, тұманды, кешіріңіздер, ыстығы көтерілген сәби саңдырағындай көңіл-күйдің көрінісінде өлеңдердің тенденцияға айналып бара жатқандығы. Үшіншісі, ұйқассыз, ақ өлең немесе верлибр деген ұғым-түсініктен өрген поэзияны жалаң прозаизмге айналдыру. Бұлар кәдімгі шығармашылық дертке айналған. Содан ба екен, менің көзімнің жеткені қазақ өлеңінің табиғаты, ұлттық болмыс-бітімі, мазмұнының мәні, тілдік бояуы мен образдылығы, көркемдігі, сазы манағы айтқанымыздай, Совет Одағы орнаған кезден бұзылып, жалпы халықтық – соцреалистік агидөлеңге айналғандығын байқадым. Ол газет тілі мен стиліне және жанрына көшкен. Өлең – пафос, өлең – ұран бәленше ақынның, бәленше байға арнағандай жалаң марапат, аты-жөнін айтып жақсылығын тізіп шығатын өлең арнаулардан аяқ алып жүре алмайсың. Поэзия «корольді жалаңаш көрдім» деген көңіл-күйге көшкен.
Мысалы ма, енді мысалға көшейік. Бір кезде ақын Жұмекен Нәжімеденовтің жетінші томындағы күнделігінде «Баспа директоры баяндамасында: «Біз былтыр жаңадан бұрын аты белгісіз 30 талантты ашып ек, келесі жылы олардың санын 40-50-ге жеткіземіз деп отырмыз». Міне, біздің творчестволық мекемелердің басшылары партия мен үкіметтің творчестволық жастарға жасап отырған қамқорлығын тап осылай түсінеді. Күлесіз бе? Жылайсыз ба? Екеуін де істей алмайсыз!» деп жазғанын оқығанда таң қалдым. Шынында да күлеміз бе, жылаймыз ба? Қазіргі келе-келе ақындыққа машықтанып, оны кәсіпке айналдырып «бұтқа толып, күнге қақырып» «Корольді жалаңаш көрдім» дегендей өлең жазып, күні өткен поза мен жест, эстрадалық бумнан арыла алмай жүргендердің біразы сол бағыт-бағдар, ұстаным жоспардың жемісі. Соның салқынынан әлі де арыла алмай келеміз. Оның нақты мысалы Серік Ақсұңқардың «Ұзан» жыр жинағынан алынды.
Сол жинақтан, сіздер жалықпасаңыздар, мен жалықпай-ақ мысалды көптеп келтірер едім, оған уақыт көтермейді соған қарамай, теңіздің дәмі тамшыда деген қағидаға сүйеніп аталған жинақтағы бірнеше өлеңді назарларыңызға ұсынайын. Тыңдаңыздар!
Капитализм келді біздің маңайға,
Социализм жұртқа қайдан қарайлар?
Бес қабатты біздің бетон үйді кеп,
Коршап алды қос қабатты сарайлар.
Алтын менен аптап құйған бұл үйді,
Күміс пенен күптеп қойған бұл үйді.
Қабаған ит күніменен абалап,
Түніменен Айға қарап ұлиды.
Ашулы иттер күндіз-түні үрді кеп,
Бізбен неге ақын өмір сүрді деп.
Мен өлгенде тақта ілмеңдер бұл үйге,
Ақсұңқарұлы тұрды деп.
Екі-ақ, қадам бұл екі үйдің арасы.
Иесінің, иттің де жоқ санасы.
өздерінің маған көрші болғанын,
Сезбей өтсін өңкей иттің баласы…
ҚАЗАҚСТАН
Осындағы әрбір ұлттың
Бар бір Ғажапстаны:
Жойыттың – Исрайылы,
Ұйғырдың – Қазақстаны,
Қырғыздың – Қырғызстаны,
Жұлдыздың – Жұлдызстаны.
өкпелесе – көзде көлдей жасы бар,
өпсе болды – өксігі де басылар, –
Орыстардың – Ресейі ормандай,
Бір кәрістің – екі Кореясы бар!
Алдында жок, бір тірі жан тіл ұғар,
Мұхит асқан ұлып ары, құрып әл, –
Мұстафа Шоқай, Мұхтар Мағауин көкемнің,
Жүрегінің түгі бар ғой,
Түгі бар!
Күнге қарай керуен тартқан кезім бұл.
Тұман – Дүние.
Көкжиекте көзім-дүр:
Қазақстан, Сенен басқа түгім жоқ,
Гүл қылсаң, да, күл қылсаң да – өзің біл,
Ұл қылсаң да, тұл қылсаң да – өзің біл.
Міне, мына өлеңдерден сіздер қазіргі қазақ поэзиясының манағы біз айтқан бірінші мінінің кескін-келбетін, пішім-порымын анық көріп отырсыздар. Оны ол өзінше уақыт талабынан табылып, заман лебін ащы шындық араластырып айтып отырмын деп ойлайды.
Ал енді, жоғарыдағы айтқан екінші мінге келсек, онда сіздер, тіпті, таң қаласыздар. Ол мінді мен бір кезде шын мағынасындағы жақсы ақын атанып, көптің, оның ішінде осы баяндаманы жасап тұрған пендеңіздің поэзия туралы бір ой-толғамдарымда талантты деп мақтаған Тыныштықбек Әбдікәкімовтің соңғы жылдардағы, оның ішінде кейінгі кездердегі өлеңдерінен көремін.
КӘДІМГІ ҚАРАПАЙЫМ АҚИҚАТ
Оның әулие болғысы келеді,
Бола ала ма?
Ой тұтқынында әбден қамықты арман…
Бола алмайды.
Көкірек Көзі ит-тірліктің көтіне бағытталған.
Құрдан құр жабықпасын.
Жан-Нұрын Тәңір Нұрына бағыттасын.
Осыны мұндар да біледі.
Діндар да ескермейді.
Көт сасыған Сана Жұмақтың қошын қош көрмейді.
ЭВОЛЮЦИЯ
Менің Түп Атам – Икс-вирус.
Содан бері жәндік те болдым.
Тышқан да болдым.
Қорқау да болдым азулы…
Тіпті, маймылдық дәуренім де – маңдайымда жазулы.
Қазір де Адам емеспін, хайуанға ұқсас пендемін.
Өйткені, кемел Ойлардан әлі де кендемін.
Иә, менің Түп Атам – Х-вирус.
Миы – Тәңір нұрынан себілген бір өскін.
Сол миды жетілдіре жүріп, тіршілік үшін күрестім.
Ол – бүгін де шикі жеміс-дүр.
Тілім – кеміс тіл…
Болашақта,
Миым жұпар аңқып әбден піскенде,
Тілдесу оңай періштелермен де, құспен де!..
Мен солайша ұдайы құбыла жаралам!
Тәңіріме жасампаз Нұр боп оралам!
Міне, тыңдап, көріп отырсыздар, осы өлеңдердегі жылтыр сөздер мен сөйлемдер жиынтығы, мағынасыздық, біз көрсеткен қазіргі қазақ поэзиясындағы екінші міннің толық көрсеткіші. Осы бір ақынның соңын өкшелеген Ақберен Елгезек деген жігіттің жазғанын оқысаңыз, тіпті таң қаласыз. Ол Тыныштықбек ақыннан да әрі кетіп «/ Мен сені Тәңірден сүрадым, мана,/ Осы арудың құрсағына бітемін деп (?)», «/Бар болмысым өзіңнен дарыған, мама/ Сен ғарышты туғаның өкінбе тек (?)/», «Әкем – Тәңір, өзің – Ұмайсың, мама/, Ал мен Құдайдың баласымын(?)», « /Тұрған кезде елжіреп, / Аңқыған адал аузыңнан/, аңқ етіп ұшар көбелек/» деп мағынасыз-мәнсіз, абстракциялық сөз бен сөйлемдердің «кереметтігін» көрсеткенді былай қойғанда, Совет Одағынан қалған атеизмнің озық үлгісін танытады. Жалпы, бұл өзін ақынмын деп жүрген жастың өлеңдерінен үзік-үзік мысалдар келтіріп обал жасап отырмыз, оған себеп баяндамаға берілген уақыт пен көлем. Сондай, сусыма, мағынасыз өлеңдер үлгісін Бауыржан Қарағызұлының өлеңдерінен көруге болады. Оның бір-ақ өлеңін алдарыңызға тартайын. «Теңіз дәмі тамшысына».
ӘЛДИ
Мына Түн талыққан Үміттің дауысы секілді,
Кеңістік еркесі Ол – торсық бет кекілді.
Ол бізді бір жаққа шақырған сыңайлы,
Естісем дауысын еске алып Құдайды,
Жүрегім жылқыдай жылайды!
Мына Түн – о, мүмкін бағыты жоғалған
Жолдарым.
(Жолдарда жанымды жұбаттым, алдадым…)
Өлімді сағынған, аңсаған –
қартайған Арманның
шаршаған елесі емес пе,
мына Түн?!
Ұйықтамай отырмын неге осы?!
Мына Түн –
мәңгілік әуенге билейтін Сөздердің мекені –
Анты бар төзімдей, сезімдей некелі.
Жарықты сүйеді,
Жарықта өледі…
Жарықтан келеді,
Жарыққа кетеді…
Әлди, әлди,
әлди, әлди, Қара Түн…
Біз өлеңді толық келтіріп отырмыз. Бұл өлеңде қазіргі поэзиямызға тән кемшіліктердің бәрі бар. Сондықтан Бауыржан өлеңіне аз орын бөлгенімізге кешірім сұраймыз.
Ал енді, поэзиямыздағы үшінші мінге келетін болсақ, ол поэзияны прозаизмге айналдырып, оны ақ өлең, ферлибр секілді теориядан пішім-порым, мазмұн-мәнге айналдырып жүргендердің арасында Ырысбек Дәбей бар. Оның да бір-ақ өлеңіне жүгінелік. Бұған да уақыт пен көлем кінәлі. Әйтпесе, төменде мысалға келтіретін біраз өлеңді алға тартуға болар еді. Сонымен, ол бүй дейді.
Шексіз еркіндігі бұғауланған – асыл Рухтың
Тәспі тартамыз саусақ бүгілтіп
Кім бізді құмыраға салып жансыз теңізге лақтырған?
Қайран жан қапаста қарайған…
Ғылымсыз!
Тәңір табамын деп шұбырғандар Иесін ізін
Жоғалтқан
Санада күн сөнген
Иесіз, киесіз сорлы тән.
Міне, құрметті оқырман, ардақты тыңдарман, қазіргі қазақ поэзиясындағы біз байқаған үш мін осындай. Артық кетіп немесе кем түсіп жатқан тұстарымыз болса, Сіздерден кешірім сұраймыз. Жалпы, мен оқыған жыр-жинақтарындағы кемшіліктердің көзі де осындай өлеңдерде. Ендігі сөзді мен қолымдағы тиген кітаптардың ішіндегі қыз-келіншектер жинағына арнасам деймін. Айсұлу Қадырбаеваның «Шың-құз», Гүлімай Әбішқызының «Дат, тақсыр тағдыр», Бүбішхан Тікебаеваның «Рауан», «Асыл мұра», Гүлнәр Шәмшиеваның «Аққудың үні», Қаршыға Есімсейітованың «Ұмытпа мені», Сәуле Досжанованың «Менің жалғыз серігім», Үміт Битенованың «Шын ғашықтар қосылмайды деген кім», «Көңіл күнделігі», Алтыншаш Жақиянованың «Сүмбіле», Мақпал Мысаның «Аспан таудың көктемі», Салтанат Кеңесбекованың «Қарашығымда сағыныш» атты жыр-жинақтары шығыпты. Айсұлу өлеңдеріндегі имандылық пен жауынгерлік қасиеттерге ден қоясың. Ақын ел-жер туралы қаншалықты нанымды жырласа, аталған жинақтағы үшінші «Барып қайт, балам ауылға» бөліміндегі жырларға соншалық нанасың. Қыздарымыздың ішіндегі ең жасы Мақпал Мысаның «Қайнар бұлақ басындағы қарағай» өлеңіндегі образдылық пен суреткерлікке еріксіз ден қоясың. Мысалы, ақын:
Мұнар таудың етегінде мұңды ырғақ,
Шолпан туар шолпысымен түнді ұрлап.
Аспан тауға асылатын секілді,
Жұлдыздардың сырғалары сыңғырлап, –
деген бейнелі суретті қалай сүйсініп оқымасқа. Ал Үміт Битенова болса табиғат пен адам көңіл-күйін жақсы астастырады. Мысалы, ол «Мен мезгілдің тұсаулы тұтқынымын» өлеңінде:
Күрең күздің сүреңсіз күйін шерте,
Жапырақтар сарғайды биыл ерте.
Долы желмен қосылып құйындаған,
Қоқыс түйіп, жанармай құйып өрте.
Айналаны сыпыра таста бәрін,
Айналдырар іске жоқ басқа амалын.
Сыртқы әйнектен сығалап тұрарсың тек,
Аспан жуып жатқанда тостағанын.
Қайтсем екен бұл үйге сыям қалай,
Теңей салам түрмеге ұямды оңай.
Балалардың базарын байқамай қап,
Жалғызсырап кетемін жиі аңдамай.
Ұнатпаймын бұл күздің бұлтты күнін,
Шарқар көңіл-күйімді құртты бүгін.
Бір тәулікте тынымсыз мың құбылар,
Мен мезгілдің тұсаулы тұтқынымын, –
дейді. Маған осындағы табиғат пен ақын көңіл-күйінің астасып, үндескенін былай қойғанда «Теңей салам түрмеге ұямды оңай» деген өлең жолының А.С.Пушкиннің «Сижу за решеткой в темнице сырой…» дегенімен мазмұндас та үндес болып шығуы мені біраз ойға қалдырды. Мұнда тұрмыстық жағдайдан көтеріліп, қоғамдық ойға ден қою бар. Сосын ақындардың өмір сүру кезеңдерінің ара-қашықтықтарының үлкен айырмашылықтарына қарамай сезім мен сезіну қасиеттерінің жанамалай үндесуін не деуге болады. Әрине, екеуі екі түрлі жағдайды тілге тиек етеді, соған қарамай көңіл күй бір. Жырға арқау болған объект әр түрлі, субъект бір. Бұл да поэзиялық қасиеттің көрінісі. Әрине, бұған қарап, бұл екі ақында мін жоқ деген сөз емес. Бар. Бірақ ол уақытпен бірге келетін шеберліктің еншісіндегі жағдай.
Мен Гүлнәр Шәмшиева, Қаршыға Есімсейітова, Гүлімай Әбішқызының өлеңдері туралы жоғарғыдағыдай ойларды айтар едім. Әрине, бұл қыздарымыздың да басты кемшіліктері қарабайырлық пен қарадүрсіндік. Соған қарамай Қаршығаның «Ақтоған» өлеңіндегі:
«Ақтоған» деп атаған бұл өңірді,
Жалғастырам онымен өмірімді.
Туған үйдің тұқымы қалықтаған,
Саған қарай көп бұрам көңілімді.
Бұл жолдарда асып бара жатқан образдық болмағанмен де, қазақы қарапайымдыққа тән өлең қасиетіндегі сыршылдық маған ұнайды. Гүлімай Әбішқызы болса бір өлеңінде:
«Бір әйелдей қыз күнімді еске алып,
Әйелдерше бір көйлекке бес барып,
Әйелдікпен жанықтырам ерімді
Тойға барар уақыттан кеш қалып.
Бір әйелдей тауқымет те тартыппын,
Таразысын теңдеп үйде тәртіптің.
Әйел екеш шашу терем, балама
Жұғыстығы бола гөр деп сарқыттың.
…Бір әйелдей жаулығымды кір шалмай,
Бір ақындай жазып кетсем, Іншалла-ай!».
Өлеңнің әрбір жолынан сөз киесін пір тұтқан нағыз ақынға тән тазалық көзге ұрып тұр. Мұқағали ақындай «жүрегінің түбіне кір қалдырмай» айтып өтуді мақсат тұтқан ақын қыз өмірдің қаталдығына қарсы тіректі қасиетті сөз өнерінен тауып, жылаған жүрегін, құлазыған көңілін жырмен жұбатады.
Ендігі бір кезекте айтарымыз, қолымызға тиген ер-азаматтардың жинақтары да бізді бей-жай қалдырған жоқ. Әсіресе, табиғатынан лирик-ақын Исраил Сапарбайдың «Бір тамшы көздің жасындай», «Өзімді саған сыйладым» атты жыр-жинақтары маған ерекше әсер етті. Жалпы, Исраил ағамыз өзінің алған биігінен бір түспей келе жатқан санаулы ақындардың қатарына жатады. Оның поэзиясындағы шынайы да сыршыл лиризм мен қашан да тәнті етіп келеді. Ақын «Өзімді саған сыйладым» жинағында да оны дәлелдей түскен. Қазақ поэзиясының көкжиегін кеңейту барысында үлкен үлес қосып жүрген Зейнолла Тілеужанұлының «От адам» жыр-жинағына оның өлеңдері мен поэмалары топтастырылған. Зейнолла ақынның тынысы кең этикалық жанрдағы қадір-қасиеті ерекше байқалады. Оның махаббат лирикалары қашан да сыршыл, шынайы болып келген. Жинақтағы «Айырылып ек тағдырға шыдамаймыз», «Көгілдір мұнау өлкеде…», «Досыма хат» өлеңдеріндегі сыршылдық маған ұнайды. Әсіресе, «Досыма хат» өлеңінде ақын өмір мен өлеңді әдемі астастырған.
Жасырып көздің мұндайын,
Сарқа құй соңғы шараптан!
Ажарлы қызды тәңірім,
Ақындар үшін жаратқан.
Сонан соң бір сәт таласа,
Ақырғы тостты көтеріп.
Балалық доспен балаша,
Қоштасып жылап кетелік, – дегеніне нанасың. Ал енді ақын Абзал Бөкеннің «Шың» жыр-жинағы, ақын-азаматтың о бастағы бастау алған негізінен бір таймағанын көрсетеді. Абзал алдыңғы толқын Абайдан бастап, кешегі өмірден өткен Қадыр, Жұмекен поэзиясындағы ақыл мен сезімді үндестірген табиғилығын сақтап қалуы соның айғағы. Оның өлеңдеріндегі философиялық ой түйіндер адамды қаншалықты ойландырса, кей тұстардағы лирикалық көңіл-күйден көрінісі сезімнен туған өлеңдері адамды соншалықты толқытады. Мен осы тұста Саян Есжан мен Нұрбек Нұржан секілді екі жас ақынға ерекше тоқталсам деймін. Әсіресе, бұл екеуіндегі маған ұнағаны, поэзиялық-поэтикалық қадір-қасиеттерінің ең алдымен сыршылдық пен шынайлықты қарабайыр, қарадүрсін баяндаумен жаңылыстырмаулары. Егер осы екі жігіт қазіргі бағыт-бағдарларынан жаңылмаса, түптің түбінде қазақ қара өлеңінің дәстүрлі үлгісін уақыт заман лебімен үндестіріп, үлкен ақын болып кетуі бек мүмкін. Екі жастың жыр-жинақтарының аттарының өзі лирика. Саян жыр-жинағын «Іңкәр» десе, Нұржан «Мұң Ай» дейді. Міне, бұл жастыққа тән қадір-қасиетті көрсететін белгілер. Бұларда ең бастысы күңгірттік пен көмескілік жоқ. Кәдімгі Мұқағали тілімен айтқанда, «Күпі киген қазақтың қара өлеңіне шекпен жауып» қана оқырманға қайтарған. Тағы бір тоқталмай өтпейтін үш ақын – Қуандық Шолақ пен Бауыржан Бабажанұлы, Оразбай Байбақұлы. Үшеуі үш бағыт-бағдардағы ақындар. Яғни Қуандық Шолақ «Гүлстан» жыр-жинағында өзінің табиғатпен тағдырлас екенің қаншалықты сезіп біліп жырына соншалықты рең бере жазса, Бауыржан Бабажанұлы «Ниетқабыл» өлендер, балладалар, поэмалар жинағында кітап алғы сөзінде көрсеткендей жаратушы – адам – табиғат қоғам арасындағы байланысты, логикалық оқиға желісін өрбіту арқылы шебер дамытып, поэзияның тіл көркемділігі мен образдылығын жақсы көрсетеді. Жалпы, Бауыржан оқиғалы өлеңге бейім, бірақ ол жалаң баяндау емес, поэтикалық қуаты күшті шымыр да жинақы, езуге күлкі жүгіртер юморға толы дүниелер. Оразбай ағамыз философиялық ой-толғамдарды сезім арқылы көмкеріп, жақсы поэзияның жақсы үлгісін көрсетеді. Бұл үш ақыннан публицистикалық сарындағы жырларды кездестіру мүмкін емес десек те қателеспейміз. Олар публицистика мен поэзияның арасын, олардың миссиясын ажырата алатын қасиеттерін аталған жинақтарынан жақсы байқауға болады.
Жалпы, мен оқып шыққан Шаяхмет Құсайынұлының «Өмір дария», Махмұтбай Әміреұлының «Дастандар мен толғаулар», Жомарт Игіманның «Ақжелең», Толыбай Абылаевтың «Махаббат дәптері», Мақсат Әлсейітовтің «Жетімсайдың бойында – жетім ауыл», Ерғанат Кеңесбекұлының «Алиф», Қайырбек Сәдуақасовтың «Уақыт жебе», Нұрхан Сұлтанбайұлының «Адасқақ», Оразбай Байбақұлының «Тамшы», «Бүршік», Көбей Өтжанұлының «Қоштаспай өлең арнадым», Аманғазы Кәріпжанның «Сана суреттері», Ғалым Әріптің «Алматы ғазалдары», «Өмірді өлшеймін мен өз бағаммен…» атты жыр-жинақтарын оқып шыққандағы көңілге түйгендерім, аты аталған авторлардың қай-қайсысының шығармасындағы ала-құлалық. Мысалы, мен Ғалым Әріптің жыр-жинағының атына таң қаламын. Ақын кітап атын қойғанның өзінде де, сол жинақтың табиғатын ашатын ат қою керек. Ал Ғалым жинағының аты поэзияға қарағанда прозаға қоятын атқа жақын. Ғалым:
Дала қандай, ауа қандай!
Өмір қандай ғажайып!
Қыс кірбіңі тарағандай,
Ашу бұлты азайып, – деп қаншалықты жатық жырласа, «Әр таңымды саған қарап атырдым» өлеңінің шұбалаңқылығы соншалықты адамды мезі ететін жағдай. Баяндау басын көркемдігі жоқ. Тағы бір қуанарлығы, жақында өмірден ерте өткен ақын ағаларым Сабырхан Асановтың «Арман ағысы», Нүкеш Бәді-
ғұлдың «Сағым бейне», Сәкен Иманасовтың «5 томдық шығармалары» жарық көріпті. Бұл ағаларымыз кезінде өз әдеби ортасындағы сыншылар мен ақындардан өзіндік жақсы бағаларын алған қаламгерлер.