Долорес ТАСҚАРИНА, «Парасат» орденінің иегері : «ДАРЫНДЫ БАЛА – ҰЛТ БОЛАШАҒЫ»
04.11.2024
286
0

Өнер – жастан. Дарынды бала – ұлт­тың құндылығы, жарқын болашағымыздың жаршысы. Оқушының талабын оңдап, талантын қолдайтын білім ордасы – Атыраудағы Нұрғиса Тілендиев атындағы мамандандырылған мектеп-гимназиясы отыз жылдан астам уақыт­тан бері абыройлы қызмет етіп келеді. Әр баланың өзіне ғана тән көркемдік қабілетін шыңдап, қияға қанат қақтыратын өнер-білім шеберханасының жетістігі мен табысы көп. Мектеп-гимназияға ұзақ жылдар басшылық еткен Парасат орденінің иегері Долорес Тасқаринамен сұхбатымызда талант­ты балаларды тәрбиелеу-оқыту жұмыстарын ұйымдастыру жайы сөз болды. 

– Долорес Сүндетқызы, өзіңіз ұзақ жылдар басқарған Нұрғиса Тілендиев атындағы Мамандандырылған мектеп-гимназиясы оқушыларға білім берумен қатар, түрлі мамандықтар бойынша қабілет­терін дамытады. Талант­ты балалардың шығармашылық әлеуетін жетілдіру үшін қандай бағдарламалар бар?
– Арнайы мамандандырылған мектеп болу – арнаулы орта және жоғары оқу орындарымен сабақтастықты талап етеді. Мектеп өнер жолына ден қойған талант­ты балаларға жалпы білім беретін пәндер және музыка, бейнелеу өнері және дизайн бөлімі, хореография бөлімі, актер шеберлігі, журналистика, ақын-айтыс бағыт­тарындағы 22 мамандық бойынша білім береді. Жыл сайын түлектердің 70-80 пайызы өздері таңдаған оқу бе­йініне сәйкес жоғары оқу орындарына түседі. Олар орта білім туралы ат­тестатпен қатар кез келген өнер оқу орындарына түсуге басым құқығы бар «Мамандық туралы куәлік» алады. Кіші өнер академиясымен бірқатар жоғары оқу орнының арасында тығыз байланыс орнатылған. Мұғалімдер Астана, Алматы, Орал, Ақтөбе және басқа қалалардағы жоғары және арнаулы орта оқу орындары, дарынды балаларға арналған республикалық мектептердің оқытушылары өткізген шеберлік сабақтарына жиі қатысып, шеберліктерін шыңдап тұрады. Сонымен қатар шетелдерде халықаралық додалар аясында өткізіліп жүрген шеберлік сыныптарына қатысады. Кадрлық тұрғыдан алғанда мұғалімдердің арасында «Ы.Алтынсарин» төсбелгісі, «ҚР білім беру ісінің Құрмет­ті қызметкері», «ҚР Мәдениет саласының үздігі», «ҚР Мәдениет саласының құрмет­ті қайраткері», «Еңбек ардагері» төсбелгісінің иегерлері бар. Көптеген ұстазымыз облыстық, республикалық байқаулардың лауреаты. Оқу процесі «Дарын» Республикалық ғылыми-тәжірибелік орталығы мен облыстық білім басқармасы бекіткен, жалпы білім беретін және арнайы құрамдас бөліктермен кешенді түрде құрастырылған оқу жоспарына сәйкес жүргізіледі. «Музыка» және «Хореография» бөлімдерінде оқытушылар мен шәкірт­тердің бірлескен өнер көрсетуі, «Бейнелеу өнері және дизайн» бөлімі мұғалімдері мен оқушыларының сурет, қолөнер көрмелері тоқсан сайын ұйымдастырылады. Мұғалімдер ұжымдық зерт­теулер жүргізіп, өнер бағыты бойынша мамандық алғаннан ке­йін түлектердің жұмысқа орналасу мүмкіндігін сараптайды. Дарынды балаларды қолдау – Н.Тілендиев атындағы Мамандандырылған мектеп-гимназиясының негізгі міндеті.

– Н.Тілендиев мектебі жас ұрпақты оқыту және тәрбиелеу ісіндегі ерекше жетістігі үшін «Ең үздік жаңашыл мектеп», «Ең үздік білім беру ұйымы» аталымдарын иеленіп жүр. Оқу орнының құрылу тарихы туралы айтып өтсеңіз.
– Мектептің бастапқы атауы – Кіші өнер академиясы. 1996 жылы 11 қарашада дарынды балаларға арналған шығармашылық мектеп ретінде ашылды. 2022 жылдан бастап «мектеп-гимназия» статусын алған мектебіміз Тұңғыш Президент­тің 1996 жылғы 26 мамырдағы «Дарынды балаларға арналған мектептер құру және оған мемлекет­тік қолдау көрсету» туралы бұйрығы негізінде құрылған болатын. Алғашында шәкірт­терді тек мамандыққа баулып, бір жылдан соң жалпы білім беретін негізгі пәндер жүйеге енгізілді. Кіші өнер академиясы – 12 жылдық білім берудің жаңа моделінің мамандандырылған мектебінің прототипі. Мамандық оқытушылары табиғи бейімділіктерді дамыту, кәсіби шеберлікті меңгеру үшін авторлық бағдарламаларын даярлайды. Бұл бағдарламалар әрбір оқушыға қойылатын талаптардың көлеміне сараланған көзқарасты қамтиды. «Бала өнердің нағыз маманы болғысы келсе, талмай еңбек етуі керек». Аталған мектеп ұстаздарының негізгі қағидасы – осы.

– Шәкірт жетістігі – ұстаздың мерейі мен абыройы. Бірқатар түлек бүгінде елімізге белгілі өнер жұлдыздарына айналды.
–Иә, осы уақыт аралығында талай талант­тың талабын шыңдап, білім мен өнерге бағыт­таған мектептің жетістігі орасан зор. Бүгінге де­йін қанатын қомдаған түлектерінің арасында эстрада жұлдыздары, кино және театр артистері мен республикалық және халықаралық байқаулардың жүлдегерлері бар. Атап айтар болсақ, «Заман» тобының әншісі Әсет Қарабаллин, әнші Бақыт Тұрман, театр және кино актерлері Қайрат Әділгерей, Ербол Ыдырысов, Динара Абдуллина, Шағуан Үмбетқалиев, Асылбек Әйтіш, «Бәйтерек» эстрадалық топтың әншісі Нұрдаулет Шияп, «Асыл» тобының әншісі Ақерке Бүркітбай, пародист Шыныбек Рахмашев секілді танымал түлектер осы білім ордасынан түлеп ұшқан. Халық қошеметіне бөленіп, ел алдында жүрген жұлдызды түлектеріміз әр сұхбатында өздері тәлім алған білім ордасын тілге тиек етіп отырады.

– Өнер мектебінде дарынды оқушыларды насихат­тау ісі елімізбен ғана шектелмей, шетелдерге де шығарып отыратынынан хабардармыз. Халықаралық ынтымақтастық бағытындағы жұмыстар туралы не айтасыз?
– Қазақ музыкасының сайыпқыраны атанған Нұрғиса Атабайұлы Тілендиевтің есімін еленген мектеп-гимназияның біраз белесті бағындырып, ел тұрмақ, мұхит асып әлемдік аренада да ұлт­тық өнерді ұлықтап, халықаралық ынтымақтастық орнатып жүргені рас. Оған Ресей, Эстония, Белоруссия, Болгария, Украина, Түркия, Греция, Италия, Франция, Испания, Венгрия, Словакия, Аустрия, Чехия, Германия, Швейцария және басқа да мемлекет­терден алып келген жүлделер мен арнайы марапат­тар дәлел болады. 27 жылдан бергі халықаралық марапат­тарды былай қойғанда, жыл сайын гимназияның бір топ оқушысы Түркия мемлекетінде Наурыз мерекесіне арналған мерекелік қойылыммен түрік ағайындарды тәнті етіп жүр. «Актер шеберлігі», «Хореография» және «Вокал» мамандығында оқитын дарынды дарабоздар Түркияның Анкара қаласында «Қош келдің, әз Наурыз» ат­ты театрландырылған мюзикл қойды. Тіпті түркиялық белді білім ордаларының бірі Bilim kolleji мен Akdeniz universiteti-не барып, ондағы оқу жүйесімен танысты. Аталған білім ордасында түрлі шеберлік сағаты ұйымдастырылып, екіжақты тәжірибе алмасу болды. Бұл өз кезегінде біздің мұғалімдер мен оқушылардың шетелдік білім ордаларымен ынтымақтастықта екенін аңғартады.

– Өнерлі оқушылармен жұмыс істегенде, қандай қағидаларды басшылыққа аласыздар?
– Әрине, мамандандырылған мектеп болғандықтан, алдымен, біз оқушыларды емтихан арқылы қабылдаймыз. Оқушылармен білікті мамандар етене жұмыс істейді. Мамандық сабақтар кезінде теориямен қатар практикалық дәрістер жүргізіледі. Баланы өнер иесі деп қабылдау, жете түсіндіру, сол салаға бейімдеуге мән беріледі. Әр сала бойынша жетістікке жеткен тұлғалардың шығармашылығымен таныстырамыз. Баланы креативті шығармашылыққа бейімдеу де маңызды.

– «Айтыс», «Ақындық өнер», «Журналистика» бағыт­тары бойынша қандай жаңалықтар мен жетістік бар?
– 2010 жылы өзімнің бастамаммен «Ақын-айтыс» мамандығын аштық. Арнайы жұмыс бағдарламасын әзірледік. Содан бері мамандық оқушылары түрлі облыстық, республикалық байқау­лардың лауреаты атанып жүр. Бүгінгі таңда оқушыларымыз бірнеше ақындар мүшәйрасына қатысып, республикалық байқаудың 1-орын иегері және арнайы сыйлықтың иегерлері атануда. Ақын-айтыс мамандығына 5-сыныптан бастап қабылдайды. Ал журналистика мамандығы 2012 жылы ашылды. Оқушыларды тележурналистика, баспасөз, телережиссура бағыт­тары бойынша оқытамыз. Түлектеріміз бүгінгі таңда «Қазақ­стан» Ұлт­тық телеарнасында, «Атырау» телеарнасында, Х.Досмұхамедов атындағы Атырау университетінде, облыстық әкімшілікте еңбек етіп жатыр. Ал 10-сынып оқушысы Айбын Өтемісов бүгінде Атырау телеарнасында «БалаFun» ат­ты подкастың жүргізушісі. Бұл біздің ұстаздарымыз бен оқушыларымыздың ерен еңбегі деп білемін. Сонымен қатар журналистика мамандығының оқушылары «Академия ньюс», «Сен білесің бе?» «Әлемде талай қызық бар» секілді бірнеше бағдарламаларын әлеумет­тік желіге шығарып жүр. Мектептің оқыту деңге­йін арт­тыру және мамандық беру үрдісін кеңейту бағытында бертін келе виоленчель, шертер, жетіген, қыл-қобыз, саксофон, гобой, мүсіндеу сияқты мамандықтарды да аштық. Кадрлық толықтыру тарапынан өз талабымызды ұсына отырып, айтулы жоғары оқу орындарын тамамдаған, еңбек тәжірибесі бар, жетістігі зор ұстаздарды қабылдадық.

– Бүгінгі таңда өнер саласында білім беруде қандай жаңа тенденциялар бар?
– Қазіргі уақыт­та мектептің даму жоспарына жаңа инновациялық жобалар енгізілген. Сонымен қатар оқушылардың зерт­теушілік іс-әрекеті мен ой-өрісін дамытуда да мұғалімдеріміз еңбек етуде. Мектеп-гимназия ұжымы оқыту процесінің жаңа технологиялық тәсілдерін қолдану арқылы оқушылардың білімге деген құштарлығын арт­тыруға мүдделі. Кабинет­тер интерактивті тақтамен жабдықталған. Бұл өз кезегінде ауыл балаларының да әлемдік өркениетке сай сапалы білім ала алатынын аңғартады. Оқушыларға мемлекет­тік стандарт деңге­йіне сай білім беру көкейтесті мәселе. Ақпарат­тық технологиялардың көптеп қолданысқа енгізілуі келешекте білім сапасының жақсы арнада дамуы үшін өз септігін тигізері анық. Мектебіміз үнемі ауқымды облыстық, республикалық мәдени іс-шараларды ұйымдастырады. Мұндай міндет­ті атқаратын арнайы режиссуралық топ бар. Әртүрлі шараларға оқушылардың қатысып, өнер көрсетуі үшін мектеп тарапынан жағдай жасалған. Ол да оқушылардың жаңашылдыққа ұмтылып, сахна мәдениетінің қалыптасуына, эстетикалық талғамның өрістеуіне қойылып жатқан басты тенденцияның бірі деп есептеймін. Ұстаз ретінде ұстаздық абыройлы қызмет­тің бұдан да артық тұғырлы биіктерге көтерілетініне сенімдіміз.
– Әңгімеңізге рақмет! Қызметіңіз табысты болсын!

Сұхбат­тасқан
Бақытгүл БАБАШ,
Атырау облысы

ПІКІР ҚОСУ

Ваш адрес email не будет опубликован.

Пікір