Қазіргі уақытта, еліміз дүниежүзілік ғылыми технологиялық кеңістігіне шығуға ұмтылған кезде, әлеуметтік, экономикалық, құрылыс және экологиялық тиімділігі бар жаңа технологиялар жасайтын, оларды игеретін жас мамандар қажет екені белгілі. Болашақта заман талабына сай білімді, іскер, техникалық сауаттылығы жоғары мамандарды дайындауды қолдан шығарып алмауымыз керек. Сол себептен, студенттерді тек теориялық тұрғыдан дайындап қоймай, білім, біліктілік, ғылыми дағдыларын арттыру мақсатында ғылыми тәжірибелерді орындауға үйреткеніміз жөн. Әрине, жалпыға білім беретін жоғары оқу орындарының өзінің алға қойған мақсаттары, жоспарлары бар. Демек, қосымша ғылыми жұмыстар жасау оңайға түспейді, сондықтан ең алдымен, ғылыми зерттеулермен шұғылдануға мүмкіндігі бар және ынта білдіретін студенттерді іріктеп отырғанымыз да дұрыс, басқаша айтқанда, олар өздері ғылыми жұмыс орындауға және жарыстар мен олимпиадаларға қатысуға ықылас білдірмек.
Пән олимпиадаларының дарынды студенттермен жұмыс істеуде және оларды тәрбиелеу мен дамытудағы маңызды бір қатар мәселелерді шешуге көмектесетін классикалық пайым. Олимпиада дарынды студенттерді анықтауға, оларды кейінгі кәсіптік жолын дұрыс таңдауға септігін тигізеді, ғылыми-техникалық білім жолын ұстанады.
Суретте: Қазақ бас сәулет-құрылыс академиясы, Жалпы құрылыс факультетінің ұзтаздары (солдан оңға қарай Б.А.Ажгалиева, С.А.Нұрпейсова, А.Қ.Слямбаева) және олимпиадаға қатысқан студенттердің бір тобы.
Сондықтан оқу үрдісі барысында ғылымның, техника саласының, мәдениеттің, пән олимпиадалардың, фестивальдардың, ғылыми-практикалық конференциялардың әртүрлі бағыттары бойынша білім деңгейін көтеруге әрекет ету, дарынды студенттерді анықтау болып есептелетін ғылыми-зерттеу және шығармашылық жұмыстар байқауларын жүргізу қажет. Студенттермен жұмыс барысында зияткерлік марафондар мен пәндік олимпиадалар, байқаулар, викториналар шығармашылық ізденіс атмосферасын тудырады, білім мен танымдық іс деңгейін арттырады.
Студенттер өздерін білімнің әртүрлі салаларында көрсетуге тырысады, тек бір ғана пәнмен шектеліп қалмайды, дүниетанымы кең ауқымды қамтиды. Білім олимпиадалары мен байқаулар студенттер мен оқытушылардың бірігуіне септігін тигізеді, жеке басының бағдарлы дамуы мен жобалық қызметі үшін кең мүмкіндіктер ұсына отырып, оларды ынтымақтастыққа шақырады. Байқаулар мен олимпиадалар – тек студенттердің білім деңгейлерін тексеру үшін ғана қажет емес, олардың артықшылығы, байқаулар мен олимпиада сұрақтары дұрыс жауаптарын жобалап табуға болатын жалықтыратын тест сұрақтарынан тұрмайды, оларды шешу үшін білім мен тапқырлықты қажет ететін, толықтай меншікті ғылыми шеберлігін әрекет етуді талап ететін қызықты тапсырмалардан тұрады.
Әрбір оқу пәнінің олимпиадасы жургізу тәсілдері мен жүру барысы бойынша ерекешеленеді. Олимпиадаға қатысушы әдетте оған тыңғылықты, терең дайындалады, мұндай дайындық студенттің оқу және қосымша материалдарды қабылдауына септігін тигізеді. Олимпиадаға қатысу ары қарай білім алу үшін оқу орнын үздік тәмәмдап, ары қарай білімін ғылыми жалғастыруға септігін тигізуі мүмкін, әсіресе, егер де қатысушы жүлделі орынға ие болса, оның белсенділігінің жүз есе, мың есе артуы хақ.
Халықаралық білім беру корпорациясының Қазақ бас сәулет-құрылыс кампусында жыл сайын дәстүрге айналған Республикалық пән олимпиадасы өткізіліп тұрады. Оған еліміздің түкпір-түкпірінен жүздеген студенттер қатысады. «Құрылыс» мамандығы бойынша екінші және үшінші курс студенттерінің арасынан Қазақстанның көптеген жоғары оқу орындарының студенттері «Құрылыс конструкциялары І», «Инженерлік механика І», «Инженерлік механика ІІ», «Геотехника І» пәндері бойынша сайысқа түседі. Бұл олимпиададан біздің жалпы құрылыс факультетінің студенттері де қалыс қалған жоқ. Нәтижесінде студенттер жүлделі орынды жеңіп алып, жеңімпаз атанады. Осындай студенттерге алғысымызды айтып, келешекте бұдан да зор табыстарға жетулеріне тілектестік білдіреміз. Осындай жұмыстар жүргізу арқылы, студенттердің икемділігін, ептілігін дамытып, ойлау және шығармашылық қабілетін арттырып, келешекте білікті және білімді маман болып шығуына ықпал жасауға, талант көзін ашуға болады.
Қазақ бас сәулет-құрылыс академиясының Жалпы Құрылыс факультетінде пәндік олимпиадаға қатысышылар саны жылдан жылға арта түсуде.
С.А.Нұрпейісова,
педагогика ғылымының
кандидаты, доцент.
А.Қ.Слямбаева,
техника ғылымының
кандидаты, доцент.
Қазақ бас сәулет-құрылыс академиясы, Жалпы құрылыс факультетінің ұстаздары.