КӘСІБИ БІЛІКТІЛІКТІ ШЫҢДАУ – БАСТЫ МАҚСАТ
Меделхан ҚОНЫСБАЕВ,
ҚазМемҚызПУ музыкалық білім берудің
теориясы мен әдістемесі кафедрасының профессоры
Елбасы Н.Ә.Назарбаев биылғы жылы халыққа арнаған «Болашаққа бағдар: рухани жаңғыру» атты мақаласында білім мен мәдениетке баса назар аудару керектігін көрсеткен болатын. Жастарды көзі ашық, көкірегі ояу, озық ойлы әрі мәдениетті етіп тәрбиелеудің басты құралдарының бірі – музыка.
«Музыка жас азаматтардың ішкі дүниесін байытып, әр дәуірдегі қоғамдық өмірдің түрлі құбылыстарын дұрыс түсінуге көмектеседі», – депті Ахмет Жұбанов.Көшпелі өмір салтын ұстанған қазақ музыка құдіреті мен қасиетін сонау ерте кезден-ақ терең түсінген. Қазақ қай кезде де әнсүйер ұлт саналған.Музыка – бірін-бірі тілсіз түсіну өнері. Содан болар, халықтар мен халықтар музыкаға келгенде түсінісуі үшін тілді қажет етпейді. Музыка адамның жанын жақсылыққа жетелеп, көңілін нұрға бөлейді. «Ән көңілдің ажары» деп халық бекер айтпаса керек. Ертедегі қазақ даласында көрініс тапқан сал-серілік, ақын-жыраулық мектептің өзін көшпелі қауымның далалық өнер институты деп атауға болатындай.Бұл қазақтың бұрыннан музыкаға әуес, өнерсүйер ұлт екенін дәлелдейді. Бүгінде музыка саласы аяғына нық тұрған дербес сала саналады. Осы салада көп жылдар бойы еңбек етіп келе жатқан ұстаз ретінде шәкірттерімнің талабын ескеріп, сенімді болуға үйретіп, жетелеп, бағдар беріп отырамын. Өзім қызмет ететін өнер және мәдениет факультетінде жастардың ұлттық санасын оятуда, мамандығын тереңдеп меңгеруде ұжымымызбен бірге аянбай қызмет етіп келеміз. Елбасының өзі кәсіби біліктілікті шыңдауды жиі тілге алады. Мен өзімнің ұстаздық тәжірибемде оқыту мақсатын білім алушылардың сабақта белсенділігін арттыруға, шығармашыл, бастамашыл болуға тәрбиелеуге, ұлттық музыка мұрасын терең білуге, балалар музыкасын жетік білуге баулимын. Осында алған білімдерін, үйренген музыкалық шығармаларын аспаптарда ойнап, көрермендерге жеткізе білуі үшін факультетте жиі концерттер ұйымдастырамыз. Концертте шәкірттерім балалар әндерін, халық әндері мен күйлерін, классикалық музыкасын орындап жатады. Музыка тарихы арқылы студенттердің өз халқының мәдениетін біліп, салт-дәстүрімен терең танысуына мүмкіндік жасалған.
Елбасы мақаласында айтылған ең алдыңғы қатардағы 100 оқулықты қазақ тіліне аудару мәселесі ұлт болашағына аса тиімді қадам деп білемін. Сондай-ақ, бүгінде мәдениет, музыка, әдебиет салаларына еңбегі сіңген тұлғаларымыз қазақтың есімін әлемге танытып жүргені жасырын емес. Мәселен, мен мынаны байқадым: бұрын қазақтардан шетелге шығып, фортепьянода ойнайтындар жоқтың қасы еді. Қазір Жәния Әубәкірова сынды өнер жұлдыздары ел мақтанышына айналып отыр. Ал жақында ғана Қытайда өткен I Am a Singer жобасында бақ сынаған Димаш Құдайбергенов сирек кездесетін таланты арқылы миллиардтарды мойындатты. Сол арқылы қазақ әні әлем көгінде тағы бір рет қалықтағаны ақиқат. Тағы бір айтарым: біз болашақта үштілділікті игерумен қоса, ондағы қолданып жүрген алты тілді де меңгергеніміз абзал. Бұл үшін латын әліпбиіне көшуіміз өте қолайлы болар еді. Меніңше, жастар ойлануы керек: «біз елімізге өзге елде жоқ не бере аламыз? Біз де әлемге жаңалық ашайық». Ол үшін жастар технологияны меңгеруі керек.
Шәкірттердің ынтасын ояту мақсатында қаламыздағы мәдениет ошақтарында болып жатқан концерттерге жиі барып тұру тәжірибесін дәстүрге айналдырғанбыз. Бұл олардың жан-жақты дамып, білімінің терең болуына орасан ықпалын тигізеді. Қазіргі әлемдегі жаһандануға бейімделіп, ұлттық бәсекеге қабілетті болудың көрсеткіші – білім деңгейі.
Елбасы айтқандай білім беру жүйесін халықаралық деңгейге көтеру, әлемдік білім кеңістігіне кіру үшін негізгі шешуші тұлға – ұстаз. Елдің ертеңін жалғайтын ұрпақ қай кезде де ұстаздың қолынан тәлім-тәрбие алмақ. Елбасы Н.Ә.Назарбаев ұлттық салт-дәстүріміз, тіліміз бен музыкамыз, әдебиетіміз, бір сөзбен айтқанда, ұлттық рухымыз бойымызда мәңгі қалуы тиістігін үнемі айтып келеді. Сондай-ақ, осының бәрінің астарында адам тағдыры мен игілігі тұрғандығы анық. Өз тарихын, әдебиеті мен мәдениетін, халық музыкасын бойына сіңіріп өскен жастар қай кезде де халықты алға бастайтыны айқын.