Жасанды интеллект пен жастар: білім берудегі жаңа өзгерістер
28.11.2025
168
0
Айбарша ГПУОВА, КазХҚжӘТУ университетінің журналистика факультетінің 1-курс студенті

Айбарша ГПУОВА, КазХҚжӘТУ университетінің журналистика факультетінің 1-курс студенті

Бүгінгі күні жасанды интеллект (ЖИ) білім беру жүйесінің ең жылдам дамып жатқан салаларының біріне айналды. Әлемнің әр түкпіріндегі мектептер мен колледждерде жаңа технологиялар белсенді қолданыла бастады, ал бұл өзгерістердің ортасында — жастар тұр. Жас буын технологияны ең тез қабылдайтын әрі оны күнделікті өмірінің бір бөлігіне айналдыратын күш болғандықтан, ЖИ-дің әсері олар үшін ерекше байқалады.

ЖИ оқу процесін жеке деңгейге бейімдейді

Алғашқы үлкен өзгеріс — оқудың жекеленуі. Бұрын сыныптағы бүкіл оқушы бірдей білім беру жоспары бойынша оқыса, қазір жасанды интеллект әр адамның қарқыны мен қабілетіне қарай ұсыныстар бере алады.

ЖИ платформалары түсінбей қалған тақырыптарды анықтап, қосымша материал ұсынады немесе оқушы жылдам меңгерсе — күрделірек жаттығулар береді. Мұндай тәсіл жастарға өз деңгейінде оқуына көмектесіп, оқу мотивациясын күшейтеді.

Ақпаратпен жұмыс істеудің жаңа мәдениеті

Жастар қазір ақпаратты бұрынғыдан әлдеқайда көп алады. Бірақ ЖИ ақпаратты тез табудан бөлек, оны дұрыс қолдануды да талап етеді. Сондықтан білім беру жүйесінде «ақпараттық мәдениет» деген жаңа ұғым күшейіп келеді.

Оқушылар мен студенттер ақпаратты жай оқи салмай, оны талдап, тексеріп, дұрыс қорытынды шығара білуі керек. Бұл дағды болашақта қажет болатын ең маңызды қабілеттердің бірі.

Шығармашылықты күшейтетін құрал

Жасанды интеллект шығармашылықты шектейді деген пікір жиі айтылады. Бірақ іс жүзінде ЖИ — шығармашылықты қолдайтын күш.

Жастар әуен жазғанда, сурет салғанда, бейне монтаждағанда немесе мәтін жазғанда ЖИ-ден идея, шаблон, бағыт ала алады. Бұл олардың өз ойын еркін дамытуына, жаңа көзқарас қалыптастыруына мүмкіндік береді. Технология рутиналық бөлікті жеңілдеткен сайын адамның шығармашылық уақыты көбейеді.

Мұғалім мен технологияның әрқайсының өз орны бар

ЖИ көптеген тапсырманы орындай алғанымен, ол мұғалімді алмастыра алмайды. Керісінше, педагогтың рөлі одан сайын маңызды бола түсті.

Мұғалім — оқушыға бағыт көрсететін, мотивация беретін, рухани қолдау көрсететін адам. Ал жасанды интеллект — оқу процесін жеңілдететін көмекші құрал ғана. Білім беру саласындағы ең тиімді модель — мұғалім мен ЖИ-дің бірлескен жұмысы.

Жастардың болашағына әсер ететін маңызды фактор

ЖИ технологияларын меңгеру қазіргі таңда әрбір жастың болашағы үшін маңызды дағдыға айналды. Әлемде көптеген мамандықтар өзгеріп, жаңа цифрлық қызмет түрлері пайда болып жатыр.

Жасанды интеллектпен жұмыс істей алатын мамандар еңбек нарығында әлдеқайда сұранысқа ие болады. Сондықтан білім беру саласы бұл технологияны тек құрал ретінде емес, болашақ мамандарды дайындайтын стратегиялық ресурс деп қарастыруда.

Қорытынды

Жасанды интеллект жастардың білім алу тәсілін түбегейлі өзгертті. Оқу процесі жекелендіріліп, ақпаратпен жұмыс мәдениеті қалыптасып, шығармашылыққа жаңа серпін берілді.

Бүгінгі жастар үшін ЖИ — жай ғана технология емес, дамуға жол ашатын үлкен мүмкіндік. Ең бастысы — бұл құралды орынды пайдалана білу және оны білімді тереңдететін, қабілетті дамытатын көмекші күш ретінде қарастыру.

ПІКІР ҚОСУ

Ваш адрес email не будет опубликован.

Пікір