АРАМЫЗДАСЫҢ, АБДОЛЛА!
Абдолла-Алтый Сүлеймен! Бұл – шығармашылық соқпағымен ілгерілей отырып, өз биігіне ұмтылған досымыздың дүйім жұртқа танылған әдеби ныспысы. Сарыарқаның саумал самалындай майда қоңыр даусымен исі қазақтың әрбір шаңырағына іштартып, өзімсіне енген азамат еді ол! Елге сөзіммен демеу болсам деді. Қиянат көргеннің қолтығынан алуға, қауқарландыруға ұмтылды. Сөз шіркіннің құдіреті ғаламат заманда – сөзім жеткен жерге өзім де жетем ғой деген шексіз сеніммен әуе толқынында сұңқарша саңқылдады. Табаны тиген жердің бәрінде қарапайым халықпен тілдесті, жүрек лүпіліне құлақ түрді. Сезімшіл түйсігі арқылы кім-кімнің де ішкі ойын айтпай аңғарды, жазбай таныды, тілдескен кісілердің куанышына ортақтасты, Қамкөңіл пенденің көңіліне нұр ұялатып, санасын шырмаған мұң мен шердің қара бұлтын ысырды. Әбекең – Абдолла-Алтый Сүлеймен осындай еңбегімен қазағының ой төрінен орын алды.
Жазуды шынайы өнер деп білген кісілердің жан дүниесі қашан да жомарт келеді. Бір ғажабы, олар дүние жимайды. Кірпіш-кірпіш кітапты асқан байлық санайды. Жетпісінші жылдардың ортасынан ауа арман шіркіннің желегін желпілдетіп әр қиырдан Алматыға келген, ҚазМУ атты қара шаңырақта танысқан, табысқан журфактың қыз-жігіттерінің бәрі дерлік сондай еді. Барған жерімізден кітап іздедік. Жақсы кітап жарық көріпті, ана басылымда шырайлы материал басылыпты десе, тезірек тауып, қарап шығуға құлшындық.
Бәрімізге ардақты азамат, аяулы дос бола білген Абдолла да Қызылорда облысының Жаңақорған ауданындағы Талап ауылында жүріп-ақ талай-талай ақын, жазушының жазғандарын парақтаған, солар арқылы ақылына ақыл қосып, келешегіне батыл қадам жасаған айбозымның нақ өзі еді. Жаңақорған – жыраулар мен ақын-жыршылардың ұялы ордасы ғой. Жыр дүлділі Әбділда Тәжібаев пен қазақ әдеби сынының қайталанбас нар тұлғасы атанған Мұхамеджан Қаратаев ағаларының айшықты ізі қалған. Дүкенбай мен Тынымбайларды түлеткен киелі топырақта біздің Абдолламыз ойы мен бойын түзеді. Әдебиеттің есігін имене қақты. Кейіпкерлерін алыстан емес, айналасынан іздеді. Оқиғаларын өмірдің өзінен ойып алды. Шынайы шығарма сонда ғана өміршең болатынын жазу әлеміне тәй-тәй басып енгенде-ақ түйсінді. Түптеп келгенде, шығармашылық жаратылыстың бір пұшпағы боп өрілетін журналистика шіркіннің де шырайын айнала төңіректе, қоғамның қым-қиғаш тіршілігінде қайшыласқан ақиқат оқиғалары айшықтаса керек. Адамдардың тағдырынсыз өнер өрісті бола ма? Біз білетін Абдолла-Алтый қай тұлғаны сомдаса да, әуелі оның адамдық болмысына, кісілік қасиетіне ерекше үңілді. Былайғылар көре білмейтін беймәлімдеу тұсына айрықша аңғарымпаздықпен шұқшиды. Сосын Құдай берген қазақы нышанда ой өрді. Кішкене кезінен емініп өскен кестелі тілдің майын тамыза безбендеді. Бұл оның артықшылығы еді.
Жалпы, Абдолла шығармашылығын сан салалы етіп талдауға болады. Соның ішінде алабөтен ерекшеленетіні – тележурналистикадағы дүниелері. Осы реттен алғанда, ол қазақ теледидары тарихының тоқсаныншы жылдарынан өзіндік орнын әбден айқындап алған мықты маман болатын. Өмірінің қырық жылдай уақытын сол бір киелі қара шаңырақта өткізіп, телеэкранның танымал тұлғасына айналған талайлармен қоян-қолтық араласып, шеберлік дегеннің не екенін айрықша ұғынған ұлағат иелерінің бірі – Тыныс Өтебаевтың таңдауынан шыға білген А.Сүлейменнің соңында көрермендерді тұшындырған мол мұра қалды. Олардың арасында кең тынысты, Әбекеңнің тележурналистік қырын аспандатқан хабарлары аз емес. Тәуелсіздік туын жаңадан желбіреткен еліміздің тарихына, тағдырына қатысты жасалған соқталы дүниелердің қай-қайсысы да кезінде аузы дуалы ағалардың назарына ілікті. Әбекеңнің абыройын арттырған, талабы мен талғамын, пайымы мен байламын байқатқан, бір биіктен екінші биікке әуелете көтерген құнды мұраларын бағамдай жүрсін деген ізгі оймен қазақ тарихына қатысты жазбаларын да «Арамыздасың, Абдолла!» естелік кітабына әдейілеп енгіздік. Әрине, бұл – Абдолла-Алтыйдың қолынан шыққанның бәрін қамтыды дегендік емес. Уақыт сынына төтеп береді дегендерін ғана екшедік. Әйтпесе, Әбекеңнің жасаған жұмыстары көп, аса көп екенін де көзі қарақты жұрт жақсы біледі. Міне, соның қай-қайсысы да ертеңге қарай ілгерілеген еліміздің экономикасы мен мәдениетіне, идеологиясына қолымнан келген үлесімді қосайын, өзіндік үнімді жеткізейік деген шынайы ниеттен туған.
Әбекең адал да абыройлы тірлік кешті. Адамдық қасиеттерді үлгі-өнеге етті. Биік болмысымен артында жарасты жақсы пікір қалдырып кеткенін жинақтағы естелік материалдар мен арнау жырлардан айқын аңғаруға әбден болады. Өзі аға тұтқан, ақылына бар ниетімен құлақ түрген азаматтардың ілтипатшыл ініге бағыштап айтқан сөздері мен қатар жүрген, жастық шақтың қайталанбас қызықты күндерін бірге өткізген, одан кейін де жұп жазбаған үзенгілес жора-жолдастарының сыршыл сезіммен өрілген ойларына қарап, Абдолла-Алтыйдың аз өмірді мәз етіп өткізгенін көз алдыға елестететініміз күмәнсіз. Өмірге келді, тірлік кешті, кейінгі ұрпаққа өнеге етерлік іс тындырды дегенді ел, шіркін, осындай-осындайдан соң да айтады екен-ау дейсіз.
Расында, адам мына жарық дүниеге бір-ақ рет келеді. Сол өмірді келіп-кеткен беймәлім әлдекім боп өткізбей, мағыналы да мәнді тірлікпен түрлентіп өткізсе, бақытты ғұмыр деген ұғымды соған сайсақ керек! Сондықтан бәріміз білетін Абдолла-Алтый Сүлеймен тағдырына қарап, жүз жасамағанмен, жүз жасаған кісінің ісін атқарыпты-ау дейсіз. Естелік кітаптағы авторлардың лебіздерін зерделей отырып, өз басым осындай ойға бекідім. Дәмдес-тұздас болған, өміріміздің ең тәтті, шырын сәттерін бірге өткізген, сыйласқан, сырласқан біздер барда қимас досымыз Әбекең әрқайсымыздың жүрегімізде екен. Сол себепті оның мәңгі өлмейтін рухына, аруағына бас иіп, тағы да «Арамыздасың, Абдолла!» дегім келеді.
Бұл – менің ғана емес, естелік лебіздерін білдірген авторлардың ортақ ойы.
Талғат АЙТБАЙҰЛЫ