«Мінәжатқа берілген қол»
Нюренберг қаласына таяу маңдағы қыстақта он сегіз баласы бар бір отбасы өмір сүріп жатты. Құдайдың бергені шығар, бір үйде он сегіз бала! Бұл –Германияның қазіргідей кемеліне келген шағы емес, кедей-кепшігі көп ХVІ ғасыр еді.
Дюрер әкей он сегіз баланың қамы үшін күніне он сегіз сағат жұмыс істейтін. Ол негізінен әшекейлі бұйымдар соғатын шеберхананың дарханы еді, бірақ ақысы төленетін көлденең жұмыс шыға қалса болды, оған да кірісіп кететін.
Осылайша он сегіз бала бейнетқор әкенің арқасында бірін-бірі жетелеп, өсіп келе жатты. Сол он сегіздің ішінде екі бала жұпыны, жадау тұрмыстың қыспағына қарамастан, қиялға берілетін. Екеуінің қиялы – Нюренберг Академиясында оқып, қылқалам шебері атану еді. Ал сонда академияға қайсысы барады? Альбрехт пе, әлде Альберт пе? Тұрмысы жадау отбасындағы екі баланың бірдей аталған әйгілі оқу орнында оқи алмасы бесенеден белгілі ғой. Балалар ақылдасты, ұзақ ойласты. Содан бір күні шіркеуге кіріп, мінәжат етіп шыққан соң тиын лақтырып, бақ сынасып көрді. Сөйтсе, Альбрехтың жұлдызы жанып, тәлейі талабына сай келіп тұр екен. Академияға Альбрехт аттанды. Енді екеуара келісім бойынша, Альберт кен орнында жұмыс істейді де, бауырының төрт жылдық оқу ақысын төлеп тұрады. Кейін Альбрехт туындыларын сатып, бауырын Академияда оқытады. Суреттері сатылмаса, қыстаққа оралып, қауіп-қатері мол шахтаға да түседі.
Арада аттай шауып төрт жыл өтеді. Осы төрт жылдың ауқымында Альбрехт Дюрер атағы шыққан суретші атанады. Оның гравюралары мен картиналарына Академиядағы ақ бас профессорлардың өзі қайран қалып, мадақ сөздер айтатын. Бұл шамада талантты жас суретші туындыларын сатып, қормалданып та қалған.
Академиядағы оқуын тәмамдаған соң ол ата-анасын, бауырларын сағынып қыстағына келді. Дюрерлер шама-шарықтарынша «дүркіретіп» той жасап, Альбрехтің құрметіне дастарқан жайды. Күй тартылып, күлкі естілді. Би биленді. Дюрер әулеті өткен-кеткендерін айтып мәз болды. Мәзір соңында дастарқан басында шалқып отырған Альбрехт түрегеліп ата-анасына, бауырларына ыстық лебізін білдірді. Сөзінің соңында ол Альбертке бұрылып: «Альберт, менің жайсаң бауырым, енді сенің жұлдызың жанар сәт туды. Сен мен үшін бәріне төздің. Шахтаның терең шатқалына түсіп, жұмыс істедің. Тапқан табысыңды маған үзбей жіберіп, мені оқыттың. Нюренбергке аттану кезегі бүгін саған келді. Мен сенің оқуыңа барымды саламын», – деді.
Салқар дастарқан жапқан үстелдің шетін ала елеусіздеу жайғасқан Альбертке ағайындары жалт-жалт қарасқан. Сонда ол басын шайқап, қарлыққан үнімен: «Жоқ, жоқ, жоқ!» – дей берді. Альберттің жүзін жас та жуып кеткен еді. Азапкер жігіт үстелге таянып, бойын тіктеді де, жасын сүртіп былай деді:
«Жоқ, бауырым, мен ешқашан Нюренбергке бара алмаймын. Мен кеш қалдым. Көрдің бе, төрт жылдың ширегінде шахта менің қолыма не істеді? Менің саусақтарым түгел саудырап сынып бітті. Ол аздай, оң қолымнан артрит басталып келеді. Мен, тіпті тілек айтқанда бокалды да ұстап тұра алмаймын. Бокал ұстаудан қалған қол қарандаш пен қылқаламды қалай ұстасын?».
…Содан бері 450 жылдай уақыт өтіпті. Әлемнің әйдік мұражайларын Альбрехт Дюрердің қарандашпен, қылқаламмен, күміс сиялы қаламдармен салған картиналары, нақыштары, кескіндемелері мен гравюралары жайлап алған. Сіздің үйіңізде, бәлкім, қызметтік бөлмеңізде А. Дюрер салған суреттердің көшірмелері ілініп тұрған болар?.. Ал мына буындары шодырайып, иір-иір болған қолдың суреті ше, ол да бар ма? Бұл – Альбрехт салған азапкер кенші Альберт Дюрердің қолы. Суретті сол замандағы жас суретші жай ғана «Қол» деп атапты. Кейін осыно-оу керемет туындыға сүйсінген, «Қолдың» құдіретіне бас иген төрткүл дүниенің жұрты оны «Мінәжатқа берілген қол» деп кетті.
Д. Қасенұлы