КАРАНТИНДЕ КӨП ДҮНИЕНІҢ ҚАДІРІН ҰҚТЫҚ
05.03.2021
556
0

Белгілі суретші, әртүрлі өнер конкурстарының лауреаты Динара Нугер суретшілік өнерде  ерекше стилімен, дара қолтаңбасымен танылып жүр. Оның картиналарынан адам болмысы мен жан әлемінің түрлі мезгілдегі, қилы ситуациядағы шынайы бедерін көре аламыз. Сондай-ақ табиғат көріністері де қылқалам шеберінің назарынан тыс қалған емес.

 Динара НУГЕР,

суретші, өнертанушы, халықаралық форумдардың кураторы.


Динара НУГЕР 1979 жылы 7 сәуірде Алматы қаласында  дүниеге келген. О.Тансықбаев атындағы АКДПИ, О.Репин атындағы Санкт-Петербург СПбГАИЖСАның түлегі.  Суретші, өнертанушы, халықаралық форумдардың кураторы.  Қазақстан Республикасы Суретшілер одағының мүшесі, Mondial Art Academy академиясының мүшесі, Қазақстан Республикасындағы Ресей Федерациясының Оқытушы-суретшілер одағының мүшесі.  Нұр-Сұлтан Суретшілер одағы басқармасының мүшесі.

 – Мен барлық дерлік көркем материалдармен жұмыс істей аламын. Мысалы, маймен, акрилмен, гуашьпен, акварельмен, графитпен, көмірмен, сепиямен, сангинамен, тушьпен,  қауырсынмен, өзге де бояу, қаламсаптармен картина салған ұнайды.  Ашық аспан астында да, студияда да жұмыс істегенді жақсы көремін.  Суреттерді көбіне сериялы түрде жазамын. Мысалы, 2020 жылы, карантин кезінде  карантиндегі  натюрморттар сериясын жаздым.  Натюрморттардағы барлық заттар тіршіліктегі қалыпты өлшемінен  үлкенірек, өйткені карантинге жабылғандықтан, бізді қоршаған материалдық әлем біз үшін әлдеқайда маңызды бола бастады. Көп дүниенің қадірін ұғып, бұрын-соңды елемеген дүниелердің қасиетін тереңнен сезіндік.

НАТЮРМОРТТАР

2019 жылы техникалық серияда жұмыс істедім.  2000 жылдардың басында   плеин ауасының жанкүйері болдым.  Туындыларым Қазақстанның көптеген музейлерінде қойылған.  1998 жылдан бастап топтық көрмелерге, республикалық және халықаралық фестивальдерге, симпозиумдарға, форумдарға қатысып келемін.   Анда-санда көркем мақалалар жазамын, дизайнерлік макет жасаймын.

  Симпозиумдар мен форумдарда біз бір топ суретшілермен бірге тарихи немесе жай ғана әдемі жерлерге барамыз, лекторларды, гидтерді тыңдаймыз, тарихи тұлғалардың мұражай үйлеріне барамыз.  Бұл сапарлар мені өте шабыттандырады, жұмыстардың бір бөлігі сапарларда салынған, ал жалпы жұмыстардың көбі шеберханаға барғаннан кейін жазылады.  Саяхаттарда жүргізілетін жұмыс негізінен тез, эскиздік сипатта болады. Ал күрделі сюжеті бар,  көп фигуралы, күрделі композициялық ырғақтармен жасалған туындылар шеберханада салынады.  Симпозиумға қатысудың арқасында біз жаңа жерлерді, тарихи фактілерді білеміз, содан кейін танысқан, жаңадан білген дүниелерімізді шеберханада жұмыс істей отырып, қағазға түсіреміз.

Экспедицияларда біз әдетте шағын форматтарда жұмыс жасаймыз, жазу жылдамдығы ауа райы құбылыстарына тікелей қатысты.  Әр суретші өзінің шежіресін және барған жерлердің жылнамасын жазады.
Біздің қаламызда, менің ойымша, Елордадағы суретшілер қызметінің шежіресімен айналысатын қалалық өнер мұражайы жетіспейді.  Республикалық музейдің басқа миссиясы бар, ол барлық қалалармен айналысады.  Біз өткен ұрпақтың өмірін мәдени, этнографиялық артефактілер арқылы білеміз, ал болашақ зерттеушілер не істейді?

Менің көптеген әріптестерім көп жағдайда үнсіз қалады, сондықтан суретшілерді қоғам жиі түсінбейді. Суретші, ол сөзге иелік ететін интеллектуал емес. Бірақ идеяны өткір анықтай алатын, тақырып пен форма құрылымының жігін жоғалтпай, кез-келген көркемдік аспаппен ойын еркін жеткізе алатын қасиет бар суретшілер бойында.

Маған Рембрандт, Эндрю Уайт, Пьер делла Франческо секілді өзге де қылқалам шеберлерінің еңбегі ұнайды.  Қазақ суретшілерінің ішінен  О.Таңсықбаевтың (Kaz.Uzb), С.Мамбеевтің, К.Дүйсенбаевтың, Ж.Қайрасбаевтың, Қ.Әжібековтың, Б.Бурдесбеков пен О.Есенбаевтың, А.Әубәкірдің  шығармаларын жақсы көремін.    Суретші бойында талантпен қатар еңбекқорлық, ізденімпаздық қасиеттердің болғаны жөн.

Картиналардың түсі туралы айтсам, түс ең алдымен ойда  жасалады.  Шығарма жазбас бұрын мен материал жинаймын, идеялар туралы ойлаймын, қайсысын аударуға болатынын саралап, эскиздер құрастырамын. Шеберханада жұмыс істей отырып, бірде  өзіме белгілі бір гамма бойынша міндеттер қойдым. Сондықтан менің жұмыстарым түрлі бағытта туады.  Әр картинаға   әр түрлі күй, көлеңкелер мен шамдардың әр түрлі қатынасы, түрлі реңктер  жаңа рең береді. Жалпы, суретшілер бір ғана бояу түрімен немесе бір ғана бояумен жұмыс істемейді. Қажеттілікке, картинаға сіңірер идеяға қарай бояулар да, түстер де араластырылып қолданылады. Өзім ашық және қараңғы  түстердің, жылы және суық реңктердің контрастын ұнатамын.  Жалпы кескіндеме жылы және суық реңктердің арақатынасынан тұрады, бірақ мен қою қанық түстерді  қолданғанды жақсы көремін, сондықтан жұмыстарым көбіне  атмосферада эмоционалды сипатқа ие.

Өткен жылы  қоғам өзін мәдени құндылықтарсыз  елестете алмайтынын көрсетті. Карантин кезінде суретшілердің, мұражайлар  мен галереялардың сайттары, әлеуметтік желілері (fasebook, Instagram және т.б.) ерекше серпінмен жұмыс істеп, көптеген жаңа өнер қауымдастықтары құрылды. Суретшілер, жалпы, әрдайым қашықтан жұмыс істейтін мамандар ғой. Студияның тыныш кезінде суретші бұрын жиналған материалдарды бөлімдерге бөліп, таңдау жасайды, жаңа композицияларды, композициялық ырғақты іздейді. Суретші өз шығармаларында автор, дамытушы, орындаушы ретінде әрекет етеді. Қазір посткеңестік кеңістікте, әсіресе Қазақстанда көркемөнер дилерлерінің тапшылығы сезіле бастады,  суретшілер  өз туындыларын өздері насихаттауда. Барлық халықаралық жобалар алынып тасталды, сол үшін суретшілерге жаңа тәжірибе қажет. Жақында пандемия аяқталып, әлем бұрынғыдай ашық болады деп сенемін.
  

ПІКІР ҚОСУ

Ваш адрес email не будет опубликован.

Пікір